Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen rasismi

Vierailija
04.01.2013 |

Siis ollaanko täällä sitä mieltä että Suomi on jotenkin rasistisempi maa kuin mikään muu?

Että kaikkialla muualla otetaan maahanmuuttajia/pakolaisia avosylin vastaan, eikä kukaan ikinä sano heille mitään, tai katso kieroon?

Miksi juuri suomalaisten pitäisi hävetä siitä että joukossamme on rasisteja?

Onko suomalainen rasismi jotenkin pahempi asia kuin muiden maiden rasismi?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ei mulla ole se känny korvan ja hunnun välissä täydessä valmiudessa koko ajan

Tai edes ole ylipäätään mukana.

Kysyinpähän vain kun tuossa minullekin sellaista ehdotettiin tai lähes vaadittiin, että pitäähän minulla nyt todisteita olla.

Vierailija
2/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan sivullinen ei ole nähnyt noita haukkumisia?

Mitä tarkoitat?!

Oletko joskus nähnyt kun lasta on haukuttu

Eräs mies puistossa huusi 1-vuotiaalle lapselleni, joka oli juuri oppinut kävelemään ja taapersi into purskuen eteenpäin puistotietä, että "Mikä helvetin Malagan mulaatti sä olet?" Onneksi ei lapsiraukka ymmärtänyt. En tiedä, ymmärsikö mies puolestaan, mikä kunnianloukkaussyyte on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat?!

Koko bussi kuunteli hiljaa, kun lapsilleni ja miehelleni huudettiin koko matkan "saatanan neekerit, menkää kotiin, viette meiän rahat!" Emme jääneet aikaisemmin pois bussista, vaikka koko matkan olisin halunnut. Tuli niin likainen, surullinen ja inhottava olo. Varsinkin, kun kukaan ei tehnyt mitään puolustakseen meitä.

Vierailija
4/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2013 klo 00:59"]

Minun lapsiani, tummaihoisia, haukutaan vähän väliä, missä sattuu, miten saattuu. Samoin monien ystävienikin lapsia, yhteinen tekijä lapsillamme on, että iho on hieman tummempi väriltään.

Ei savua ilman tulta. On se vaan kumma ettei kaikkia mustai haukuta.

Vierailija
5/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs tummaihoinen tuli kysymään pääseekö jalkapallopeliin mukaan. Vastattiin että ei pääse koska peli on alkanut ja kentällä on jo valmiiksi liikaa väkeä. Hänen kuittauksensa takaisin oli "Vitun rasistit". Siinä on kaikki kokemukseni rasismista 30 vuoden ajalta. Ja ulkomaalaisten kanssa olen potkinut palloa vuosikaudet Tampereen Hervannassa. Eli ainakin minun kokemusteni perusteella rasismia ei ole Suomessa.

Vierailija
6/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kyllä sanoisin, että jotkut tilanteet tulkitaan rasismiksi ihan vaan siitä syystä, että rasismia halutaan nähdä joka paikassa. Esimerkiksi todistin sen, kun juoppo yritti päästä bussiin maksamatta ja haukkui tummapintaisen bussikuskin. Toisaalta juoppo olisi tehnyt varmasti ihan saman kenelle tahansa bussikuskille eli en usko, että liittyi mitenkään ihonväriin.

Eräs työkaveri kertoi tuohtuneena, kuinka näki kaupassa naisen työntävän ovea päin mustaihoisen naamaa. Oli varma siitä, että tämä on oli merkki törkeästä rasismista. Aloin miettiä, että jospa se nainen oli ikävä ihminen ja takakireä, mullekin on joskus lyöty ovi nokan edestä kiinni. Ei kaikki ikävä käytös tummaihoisia kohtaan johdu ihosta vaan siitä, että ihmiset käyttäytyy yleisestikin aika kireästi toisia kohtaan nykyään.

Sitten vielä se strateginen kysymys: Onko oikein, että ihmiselle voidaan kommentoida vaikka painosta, muttei ihonväristä? Mikä on tuomittavaa käytöstä ja mikä ei? Mielestäni olisi vielä loukkaavampaa, että minua nimitettäisiin rumaksi kuin vääränväriseksi.

Vierailija
7/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis joskus puhua myöskin siitä mikä aiheuttaa rasismia. En usko, että kaikki rasistiset kommentit tälläkään palstalla olisi erilaisuuteen, tai ihon väriin perustuvia rasistisia ilmaisuja. Me Suomalaiset olemme tänne muutaneille vihaisia siksi kun me tiedämme, että se muun maalainen vie meiltä jotain joka on meidän. Ne muun maalaset on tulleet nauttimaan siitä sosiaali turvasta jonka me Suomalaiset on tähän maahan verovaroillamme luoneet. Me pelkäämme, että se tois maalainen tuo tänne rikollisuutta ym negatiivista asiaa. Vaikkapa nyt huume kauppaa tai kansain välistä rikollisuutta. Lapsiin ei meidän vihamme tai kateutemme saisi kohdistua, sillä viattomiahan lapset ovat. En myöskään ymmärrä miksi Venäläisiä päästetään maahamme kai rajattomasti. Tässäkin kaupungissa jossa asun kutsutaan jo yhtä kaupungin osaa kaksi kieliseksi, siellä on niin paljon Venäläisiä. Thai maasta tulleet naiset on kai tulleet tänne siksi kun he ovat Suomalaisen miehen kanssa naimisissa. Kyllä meillä olisi ihan riittämiin omissa ongelmissamme ilman haalimatta tänne muualta porukkaa lisä rasitteeksemme. Me jo maksamme EU;hun tukiaisia joita emme ole itse aiheuttaneet. Sanottakoon lopuksi: "Se viimeinen kilo katkaisee kamelin selän" Ei suomalaisenkaan veron maksajan sietokyky ole loputon.

Vierailija
8/49 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että käytöstavat kunniaan kaikenvärisillä ihmisillä. Kukaan ei ole oikeutettu sanomaan mitään loukkaavaa toiselle ihmiselle. Suomessa maahanmuuttajat ovat todella rasistisia ja varmasti he myös kokevat itse rasismia, sellaista se on joka maassa. Suomessa on kuitenkin suuri osa ihmisistä sivistyneitä, jotka tietävät maailman menosta, matkustelevat paljon ja seuraavat uutisia, ovat korkeasti koulutettuja, joten voidaan olettaa, että suurin osa suomalaisista osaa käyttäytyä sivistyneesti, eikä edes ajattele mitään rasistista. Siksi en ole suomalaisista huolestunut. 

Vierailija
9/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on niin hemmetin vaikea ymmärtää? Tässä on ollut puhe, että Suomessa esiintyy rasismia ja todella törkeästi paljon lapsia kohtaan, kantasuomalaisten aikuisten aiheuttamana. Miksei siitä saa puhua, miksi emme saa valittaa, jotta asiaan tulisi edes hieman muutosta, koska viime vuoden aikana se vihamielisyys on kasvanut hurjasti ja tullut paljon avoimemmaksi.

Vierailija
10/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassakin on rasismia niin saa Suomessakin olla, mitä sitten? Tätäkö aloittaja meinaa?

Vierailija
11/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on niin hemmetin vaikea ymmärtää? Tässä on ollut puhe, että Suomessa esiintyy rasismia ja todella törkeästi paljon lapsia kohtaan, kantasuomalaisten aikuisten aiheuttamana. Miksei siitä saa puhua, miksi emme saa valittaa, jotta asiaan tulisi edes hieman muutosta, koska viime vuoden aikana se vihamielisyys on kasvanut hurjasti ja tullut paljon avoimemmaksi.

Vierailija
12/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on niin hemmetin vaikea ymmärtää? Tässä on ollut puhe, että Suomessa esiintyy rasismia.

Kysyttiin eikö muualla esiinny

Vierailija
13/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat?!

Esiintyy, kaikkialla maailmassa, mutta siksikö ei saa puhua siitä, mitä Suomessa tapahtuu?

Vierailija
14/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on niin hemmetin vaikea ymmärtää? Tässä on ollut puhe, että Suomessa esiintyy rasismia.

KYLLÄ esiintyy. Puhutko mielulummin muun maailman asioista kuin Suomen asioista? Miksi sitten valitat?

Vierailija
15/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on jälkiluuloja maahanmuuttajista aivan kuten muillakin Euroopan kansoilla.

Vierailija
16/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ esiintyy. Puhutko mielulummin muun maailman asioista kuin Suomen asioista? Miksi sitten valitat?

Hollannissa ei kuulemma esiinny.

Vierailija
17/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat?!

Vierailija
18/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa ei kuulemma esiinny.

mitä olet lukenut. Jos edes luit! Aina puhutaan, että moni suomalainen ei ymmärrä lukemaansa, enkä ihmettele tuota väitettä enää ollenkaan!! :D

Sitä paitsi, onko Hollanti = muu maailma? Aika pieni on sinun maailmasi.

Vierailija
19/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsiani, tummaihoisia, haukutaan vähän väliä, missä sattuu, miten saattuu. Samoin monien ystävienikin lapsia, yhteinen tekijä lapsillamme on, että iho on hieman tummempi väriltään.

Vierailija
20/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiahan ei ikinä haukuta..

Ei ikinä valiteta suomalaisista riiviöistä.

Jos minä olisin ollut tummaihoinen, olisin ollut rasismin uhri pienenä, koska olen suomalainen olin "vain" kiusattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme