Uusia, vähemmän mainittuja säästövinkkejä
Yleensä säästövinkeissä mainitaan samat asiat. Kerätään tähän uusia tai harvemmin mainittuja sääsötvinkkejä. Minä aloitan:
- käy suihkussa työpaikalla (näin tekee moni pyöräilijä)
- laita siivousaineet suihkupulloon. Ei lorahda liikaa
- muuta sanomalehtitilaus nettiversioon (minä ei voi kokonaan luopua tilauksesta, koska pitää työn takia olla perillä mitä maailmalla tapahtuu)
Kommentit (49)
Ei tarvitse ostaa harvinaisempia mausteita. Jokainen voi käydä ottamassa esim kellarikomerosta tarvitsemaansa maustetta. Halpaa ja kätevää
siis ohuiksi siivuiksi. ja pakasta puoli pitkoa.
Kaivele kaappejasi ja katso, mitä mielenkiintoista sieltä voi ilmaisshoppailla.
Vaatteiden tekeminen kannattaa,jos tietää miten.
Osta/hommaa erittäin hyvä ja erittäin yksinkertainen kaava (siis Burda). Osta laadukasta kangasta. Tee haluamasi vaate. On vuosia käyttökelpoinen ja hyvän kankaan vuoksi hyvän näköinen. Älä kerro muille, että olet tehnyt itse. Näyttää ihan design-asusteelta hyvän kankaan vuoksi. Älä siis kerro, että olet tehnyt itse, tai siihen suhtaudutaan kriittisemmin. Pokka pitää!
Hintavertailu - Katso miksi vitamiineja, lisäravinteita ja luontaistuotteita ei kannata ostaa Suomesta
[quote author="Vierailija" time="04.01.2013 klo 11:05"]
että ei niitä kannata korjata kun ovat muuten virahtaneita jne.
Korjaaminen ei sinällään paljoa maksa mikäli on taitoa korjat siististi.
Suutarille ei taas kannata kenkiä viedä korjattavaks, korkeintaan joku kantalapun laitto ei muuta
Tämä on niin totta! Ostin vuosi sitten satasen kengät, joista hajosi reilun puolen vuoden käytön jälkeen vetoketju. Luulin, että tuohon hintaan olisi saanut edes pari talvea kestävät kengät.
Vaatteita todellakin saa parilla eurolla alesta. Kestävät minkä kestävät sitten., mutta eipä sureta roskiin heittäminen. Vaatteiden tekeminen ei kyllä kannata ollenkaan.
Itselläni toimivat säästövinkit on huolellinen kauppalistan tekeminen ja siinä pitäytyminen. Helposti tulee ostettua listan ohi jotain turhaa, joka parhaimmassa tapauksessa homehtuu kaappiin. En myöskään harrasta shoppailua enää. Vaatteista ja tavaroista mietin aina onko kyse tarvesta vai halusta. Ihminen pärjää yllättävän pienellä.
Laita alumiinifolio lämpöpatterin taakse, hukkalämpöä tulee vähemmän.
voi tehdä pettuleipää. Omasta metsästä tosin. Tai naapurin metsästä naapurin luvalla.
http://www.metsavastaa.net/pettuleipa_copy