Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa vääntöä

Vierailija
26.12.2012 |

tulevan lapsen kummeista. Aiemmat kummit ovat molempien ystäviä ja mielestäni tämä on hoitunut hyvin. Kummit ovat yhteydessä lähinnä minuun ja ollaan hoidettu tapaamiset ym. helposti.

Nyt mieheni haluaisi yhdeksi kummiksi tuttavansa (ja ehkä tämän kihlatun). Olen tuttavan kanssa jutellut muutaman kerran törmätessämme, joskaan tämä ei aloita keskustelua koskaan kanssani. Kihlatun olen nähnyt kerran, jolloin aloitteestani vaihdettiin muutama sana.

Ongelmani tässä kummiksi valitsemisessa on se, että pelkään, ettei näistää kummieista ole/tule lapsellemme sitä samaa kokemusta/tunnetta/läheisyyttä, mitä koen muiden lastemme kummien lapsille nyt ja tulevaisuudessa olevan. Itse koen pariskunnan itselleni etäisinä, joten vaikea on hyväksyä heitä myös näin läheisiksi ihmisiksi lapsellemme tällä tavalla ja tässä vaiheessa.

Lapsellemme tulee neljä kummia, kuten myös muilla on. Tähän mennessä se olen minä, joka hoidan kummiuteen liittyvät asiat perheessämme ja taitaa niin muillakin usein olla, että nainen pääasiallisesti ne hoitaakin.

En halua tästä aiheesta suurta draamaa ja toivon miehenikin olevan tyytyväinen kummien valintaan, mutta miten toivotan itselleni vieraat ihmiset kastetilaisuuteen lapseni kummeiksi? Mitä tekisitte tilanteessani/tilanteessamme?

Kiitos vastauksistanne!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin tulevalle vauvalle tulee kummi josta en erityisemmin pidä,mutta miehelle oli tärkeää pyytää juuri se ihminen joten asia on sitä myöten selvä

Vierailija
2/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me emme ole niin uskonnollisia, että stressaisimme kummiudella. Valitsemme kuitenkin ennemmin sukulaisia kuin ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiot vaatia niiltä kummeilta?

Vierailija
4/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä sinä kaksi ja mies kaksi.

Vierailija
5/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehenkin jotain päättää. muista valita sit sellaiset kummit jotka ainakin muistavat jos ne miehen valitsemat kummmit eivät muista. miten voit etukäteen tuomita miehen valitsemat kummit, hehän voivat olla kaikkein parhaimmat kummit.

Itse olen mennyt mihen työkaverin lapsen kummiksi ja en ollut eläissäni nähnyt työkaverin vaimoa. Nähtiin ekan kerran ristiäisissä. hyvin on sujunut. Ensi vuonna on rippijuhlat ja me ollaan ainoat kummit jotka muistaa. Toisena kummeina oli vaimon siskon perhe (jotka käyttävät nykyään kovasti alkoholia, lapset on otettu huostaan ym.)

Vierailija
6/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaanko haluat vääntää miehen kanssa moisesta asiasta??

Vierailija
7/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niin monta kummia?

Vierailija
8/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko sano vaatimuksiksi, mutta haluaisin kummien osallistuvan kummilapsensa elämään olemalla läsnä kuten esim. kyselemällä kuulumisia.

Vierailija
9/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne eivät ole osallistuneet lapsen elämään sitten yksvuotissynttäreiden.

eivätkä ole lapsen elämässä millään tavalla mukana.

niin että hyvin valitsi.

lapsi 7v.

Vierailija
10/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne eivät ole osallistuneet lapsen elämään sitten yksvuotissynttäreiden.

eivätkä ole lapsen elämässä millään tavalla mukana.

niin että hyvin valitsi.

lapsi 7v.

muuten kuin että sinä pääset siitä marmattamaan miehellesi.

Vierailija
11/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko sano vaatimuksiksi, mutta haluaisin kummien osallistuvan kummilapsensa elämään olemalla läsnä kuten esim. kyselemällä kuulumisia.

teidän avioliitto ja perheelämä loppuisi?

Vierailija
12/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaanko haluat vääntää miehen kanssa moisesta asiasta??

Vääntö turhan voimakas sana tähän. Olet oikeassa. Keskustelua halusin herättää.

Vierailija
13/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niin monta kummia?

Usein naimissa olevia pariskuntia, joista molemmat kummeja.

Vierailija
14/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehenkin jotain päättää. muista valita sit sellaiset kummit jotka ainakin muistavat jos ne miehen valitsemat kummmit eivät muista. miten voit etukäteen tuomita miehen valitsemat kummit, hehän voivat olla kaikkein parhaimmat kummit. Itse olen mennyt mihen työkaverin lapsen kummiksi ,ja en ollut eläissäni nähnyt työkaverin vaimoa. Nähtiin ekan kerran ristiäisissä. hyvin on sujunut. Ensi vuonna on rippijuhlat ja me ollaan ainoat kummit jotka muistaa. Toisena kummeina oli vaimon siskon perhe (jotka käyttävät nykyään kovasti alkoholia, lapset on otettu huostaan ym.)

Voivat olla parhaimmat kummit ja tietysti elämäntilanteet voivat muuttua.

Vierailija
15/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne eivät ole osallistuneet lapsen elämään sitten yksvuotissynttäreiden. eivätkä ole lapsen elämässä millään tavalla mukana. niin että hyvin valitsi. lapsi 7v.

Tällaista tilannetta en haluaisi. Itselläni loistavat kummit edelleen. Ovat yli 70v ja itse kolmen kympin paremmalla puolella ja ovat edelleen elämässäni mukana. Tällaista rikkautta toivoisin myös lapsilleni.

Vierailija
16/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne eivät ole osallistuneet lapsen elämään sitten yksvuotissynttäreiden. eivätkä ole lapsen elämässä millään tavalla mukana. niin että hyvin valitsi. lapsi 7v.

Tällaista tilannetta en haluaisi. Itselläni loistavat kummit edelleen. Ovat yli 70v ja itse kolmen kympin paremmalla puolella ja ovat edelleen elämässäni mukana. Tällaista rikkautta toivoisin myös lapsilleni.

rikkautta lapsille saa myös muista läheisistä kuin vain kummeista!

Vierailija
17/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen on vuosien kuluessa muodostunut ongelma tästä asiasta. Meillä on viisi lasta, joilla neljällä on kummit, jotka ovat kiinnostuneita lapsista ja näiden tekemisestä. Ja joo, muistavat lapsia myös näiden synttäreinä sekä jouluna. Mutta sitten tämän yhden lapsen kummien valinnassa epäonnistuimme;( Olemme itse muistaneet näitä kummeja joka vuosi; lähettäneet lapsen kuvia, kertoneet kuulumisia ja toimittaneet joulumuistamiset. Minua tämä ei henkilökohtaisesti haittaa, mutta lapsen "surun" seuraaminen on vaikeaa. Jossain vaiheessa kun tulee se ikä, jolloin lapsi tajuaa, että sisarusten kummit ovat mukana "elämässä", mutta HÄNEN kummeistaan ei kuulu pihaustakaan. Useamman vuoden tätä seurattuamme pyysimme tälle yhdelle lapselle uuden kummin; ihmisen, joka jo muutenkin oli hänelle läheinen. Kummeja kun ei voi poistaa, mutta uusia voi aina ottaa lisää.

Yhden lapsen perheissä tämä tuskin olisi ongelma, mutta kun lapsia on useampia, niin tällaisia tilanteita voi syntyä

Vierailija
18/18 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen on vuosien kuluessa muodostunut ongelma tästä asiasta. Meillä on viisi lasta, joilla neljällä on kummit, jotka ovat kiinnostuneita lapsista ja näiden tekemisestä. Ja joo, muistavat lapsia myös näiden synttäreinä sekä jouluna. Mutta sitten tämän yhden lapsen kummien valinnassa epäonnistuimme;( Olemme itse muistaneet näitä kummeja joka vuosi; lähettäneet lapsen kuvia, kertoneet kuulumisia ja toimittaneet joulumuistamiset. Minua tämä ei henkilökohtaisesti haittaa, mutta lapsen "surun" seuraaminen on vaikeaa. Jossain vaiheessa kun tulee se ikä, jolloin lapsi tajuaa, että sisarusten kummit ovat mukana "elämässä", mutta HÄNEN kummeistaan ei kuulu pihaustakaan. Useamman vuoden tätä seurattuamme pyysimme tälle yhdelle lapselle uuden kummin; ihmisen, joka jo muutenkin oli hänelle läheinen. Kummeja kun ei voi poistaa, mutta uusia voi aina ottaa lisää. Yhden lapsen perheissä tämä tuskin olisi ongelma, mutta kun lapsia on useampia, niin tällaisia tilanteita voi syntyä

Kiitos ymmärryksestä. Juuri tätä tarkoitin ja erityisesti tasapuolisuutta LASTEN kokemana!

Ja jollekin aiemmalle kirjoittajalle: Perhe-elämämme tai avioliittomme ei liity aiheeseen millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän