Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusia, vähemmän mainittuja säästövinkkejä

Vierailija
03.01.2013 |

Yleensä säästövinkeissä mainitaan samat asiat. Kerätään tähän uusia tai harvemmin mainittuja sääsötvinkkejä. Minä aloitan:

- käy suihkussa työpaikalla (näin tekee moni pyöräilijä)

- laita siivousaineet suihkupulloon. Ei lorahda liikaa

- muuta sanomalehtitilaus nettiversioon (minä ei voi kokonaan luopua tilauksesta, koska pitää työn takia olla perillä mitä maailmalla tapahtuu)

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä uunia päällä vaikkei välttämättä tarvitsisikaan.

Pidä valot päällä joka huoneessa yötä päivää.

Jätä vesi valumaan.

Säädä lämmitys mahdollisimman korkealle ja avaa ikkunoita jos tulee kuuma...

Autoa ei tarvitse lämmittää talvella jos jätät sen koko yöksi käyntiin!!

Vierailija
22/49 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräiletkö vain yhteen suuntaan vai oletko kotiin päästyäsi loppupäivän + yön hikisenä kotona?

[quote author="Vierailija" time="03.01.2013 klo 23:47"]

Yleensä säästövinkeissä mainitaan samat asiat. Kerätään tähän uusia tai harvemmin mainittuja sääsötvinkkejä. Minä aloitan:

- käy suihkussa työpaikalla (näin tekee moni pyöräilijä)
- laita siivousaineet suihkupulloon. Ei lorahda liikaa
- muuta sanomalehtitilaus nettiversioon (minä ei voi kokonaan luopua tilauksesta, koska pitää työn takia olla perillä mitä maailmalla tapahtuu)

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiseen kuluu varmasti kaikilla eniten rahaa, joten paras säästämisvinkki on valita asumismuoto niin, että siitä ei aiheudu turhia kuluja. Mieti, miten paljon neliöitä oikeasti tarvitset ja mitkä ovat asumis- ja lämmityskulut missäkin vaihtoehdossa. Kun rakentaa velaksi 300 m2 okt:n, jota lämmittää sähköllä, niin asumiskulut voivat olla valtavat.

Mieti myös asunnon sijainti. Olisiko kahden auton sijasta mahdollisuus pärjätä yhdellä autolla. Tästä syntyisi merkittävä säästö.

Kilpailuta pankki ja vakuutusyhtiö sekä sähköyhtiö.

Jos sinulla on lainaa, lyhennä se mahdollisimman nopeasti pois.

Jonkun sampoopullon kanssa liruttelu ei tuo mitään merkityksellistä säästöä näihin asioihin verrattuna.

Vierailija
24/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkupullokikalla voit säästää jopa 5e vuodessa. Että voi vittu haloo.

Mulla on uusi ja erilainen vinkki:

1) Tee töitä ihan helvetisti ja rikastu.

2) Osta kaikki se, mitä olet kuvitellut tarvitsevasi.

3) Jatka työntekoa ja huomaat, että et ehdi käyttämään rahaa mihinkään. Kaikenlainen ostaminen alkaa ällöttämään ja oikeastaan tahdot kaikesta vähänkin turhasta eroon.

4) Myy turha kama kirpparilla.

5) Huomaa, että pankkitililläsi on 5-numeroinen summa.

6) Huomaa, että tulet toimeen vähemmällä työnteolla ja arvostat vapaa-aikaa, sellaista jossa on hitaasti tapahtuvia yksinkertaisia asioita.

Vierailija
25/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa harvemmin - säästät vesi- ja siivousainekuluissa

Vierailija
26/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo tee töitä helvetisti ja rikastu ei aina päde!

Itse olen valinnut "väliaikaisen köyhyyden" jättäytymällä kotiin hoitamaan lapsiamme. Lapset ovat vain kerran pieniä, ja minulle niin tärkeitä, että niin kauan kuin minulla on mahdollisuus haluan hoitaa heidät itse kotona. Sitten kun tulevat tarpeeksi isoiksi, niin sitten menevät tarhaan, ja minä takaisin töihin (nuorin 3-vuotta)

Ja kun aloitan työt, en halua tehdä aamu seitsemästä ilta kymmeneen töitä, vaikka omaa työtäni sekin olisi mahdollista sopia työntantajani kanssa! Haluan siis hakea lapset suht ajoissa tarhasta, tehdä heille itse terveellisen kotiruuan, ja viettää illalla sen vähäisen ajan perheeni kanssa. En halua olla aina poissa. Miksi tehdä lapsia, jos ei voi/halua viettää aikaa heidän kanssaan???

Vinkkini on:

Leivo itse, älä osta kalliita herkkuja vaan tee itse jos aika antaa myöten!

Lainaa kirjastosta kirjat, leffat ja cd:t, älä osta!

Säästä sähköä! Sähkö on tänäpäivänä kallista. Jos poistut huoneesta yli 10 minuutiksi, tulee halvemmaksi joka kerta sammuttaa valot. Muuta kaikkiin lamppuihin energiasäästölamput.

Alenna kodin lämpötila +20 asteiseksi.

Kerran, pari vuodessa sulata pakastin, ja pyyhi se puhtaaksi->säästät energiakuluissa. Samalla pyyhi pölyt myös pakastimen/jääkaapin päältä, ja takaa (poista siksiajaksi paikaltaan) Sulata pakastin talvisin kun on pakkasasteita.

Pese pyykkikoneessa/astianpesukoneessa vain täysiä koneellisia. Vältä esipesuohjelmia.

Tiivistä vuotavat ikkunat yms. ja tuuleta kerralla kunnolla mutta ajallisesti vain vähän aikaa.

Parsi ja ompele rikkinäiset vaatteet, älä heitä roskiin.

Korjaa suutarilla kengät, ja saat niille pidemmän käyttöiän.

Älä osta kemiallista pesua vaativia vaatteita, pesettäminen tulee kalliiksi.

Osta mahdollisimman paljon käytettynä esim. lasten urheiluvälineet, vaatteet, kodin kalusteita jne. Kaiken ei aina tarvitse olla uutta.

Lainaa ja kierrätä vaatteita ystäviesi kanssa, myös lasten vaatteita ja tarvikkeita.

Älä osta mitään muuta kuin todella tarpeeseen. Pyri miettimään tarvitsetko todella haluamaasi tuotetta. Tämä vinkki on todella tehokas säästövinkki!

Leikkaa itse lasten hiukset, tai vie heidät kampaamokoulun hiustenleikkuuseen. Sama homma perheen aikuisilla!

Osta tammi- ja heinäalesta aina seuraavan talven/kesän kesävaatteet.

Vierailija
27/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulje bssilla tai kävellen,osta karkkia,leivoksia yms yms herkkua,limsoja,olutta,muuta alkoa,tupakkaa vain todella harvoin,säästät useita satasia :D

Vierailija
28/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuta alapäätä pikaisesti ja kuivata pyyhkeellä.

Vierailija
29/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään vinkki,jota en itse noudata.

Vierailija
30/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita mitään hukkaan, vaan vaihda, myy ja vasta sitten heitä roskiin, kun ei todellakaan enää voi käyttää.

Pätee kaikkeen,eli älä lämmitä saunaa turhaan, älä pidä valoja, älä osta enempää ruokaa kuin mitä syödään, älä heitä vaatettva pois vaan korjaa ja tuunaa...

Vierailija
31/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2)se, että laittaa siivousaineet suihkupulloon, ei ole välttämättä terveydelle hyväksi. Suihkutettuna niitä joutuu väistämättä hengitysteihin ja kaikki aineet eivät ole keuhkoissa hyväksi.

3) Jos on lehden nettiversio ja lehdessä on alekuponkeja, hyväksyvätkö kaupat printatut alekupongit?

Vierailija
32/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1139861/mita_saastov…

melko kattava keskusteluketju... tuo kuuluisa pimpuliketju...

Vierailija
33/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harpo pitkin askelin, niin kengät kuluu vähemmän. Autoillessasi valitse reitit, joilla on mahdollisimman paljon alamäkiä.

Vierailija
34/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla voi ladata muutkin akut!

Kutsu itsesi kaverille syömään.

Kuivata teepussit uunin jälkilämmössä.

Sano työkaverille, että sun menkat alkoi ihan yllättäen eikä sulla ole sidettä. Tämä toimii varsinkin isoissa työyhteisöissä tosi hyvin, ei tarvi ostaa itse kuin se yksi paketti vuotta kohti.

Vierailija
35/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda energiansäästölamput

mieti lämmityksen tasoa

autoile vähemmän

syö kasvisruokaa

osta vain sitä mitä tarvitset, älä sitä mitä haluat

ota lyhyt suihku

liiku ulkona, älä kuntosaleissa

Näistä kertyy se oikea säästö.

Vierailija
36/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää säästöä. Ruokakaupassa kaupan oma merkki voi tulla paljon halvemmaksi, mutta osa ei ole yhtä laadukkaita tai halpojakaan, pitää olla tarkkana (esim. Rainbown luomuomenamehu oli juomakelvotonta happamuutensa takia ja aiheutti minulle kamalat kivut, yleensä luomumehut ovat helliä vatsalle ja makeita).

Vierailija
37/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harpo pitkin askelin, niin kengät kuluu vähemmän. Autoillessasi valitse reitit, joilla on mahdollisimman paljon alamäkiä.

Minä esim unissani osaan jo hyvin lentää. Uskon, että pystyn realisoimaan osaamiseni melko pian.

Vierailija
38/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perunamaa

Vierailija
39/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampaan osaan ja vuokraa reissumiehille työviikon ajaksi yösija. Kokkaa ja tarjoa muitakin palveluja.

Vierailija
40/49 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät ole vielä kovin vanhoja, kelvannevat ravinnoksi kunnon kypsentämisen jälkeen. Ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi