Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimieheni pyysi irtisanoutumaan, koska se olisi hyväksi yritykselle

Vierailija
03.01.2013 |

Ei ole kuulemma tilausta minun tyyppiselle ihmiselle, joten olisi yrityksen kannalta parasta, että irtisanoudun.

Olen aivan järkyttynyt, vaikka se onkin totta.

Mitä sinä tekisit? Alkaisit pomon mieliksi työttömäksi vai sanoisit, että en vittu lähde minnekään...

Olen lähemmäs 50-vuotias, eikä minulla ole varsinaista ammattia. Asun stadissa, mutta näinä irtisanomisten aikoina, ei kiva.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärräthän toki, että irtisanoutuessasi saat niskaasi pitkät karenssit ja sun ikäinen kouluttamaton ihminen ei enää oikeasti juuri työllisty.

Jos irtisanovat, niin olet oikeutettu työttömyyskorvauksiin, mutta työllistymisnäkymäsi ovat kyllä edelleen heikot. Pyydäpä luottamusmies seuraavan kerran paikalle, kun menet juttelemaan esimehen kanssa ja ota HETI yhtey luottamusmieheen.

Kohta ne vaatii meitä palkanalennuksiin...

Vierailija
22/35 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään henkilöstöosastoa. Pomo on se itse. En tietenkään irtisanoudu, mutta tiedän, että tulen saamaan kaikki kakkatyöt ja minua tullaan kohtelemaan kuin koiraa. Tiedän myös, että ei se ketään meiltä töissä sinänsä kiinnosta. Se on esimiehen yritys ja jos se sanoo, että olen sössinyt liikaa, empatiat on pomon puolella.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teen irtisanoutumisen jälkeen. Hän ei minua voi irtisanoa, mutta ilmeisesti aikoo painostaa minut lähtemään. Tulee vielä rumaa jälkeä pomon tuntien. Jos irtisanoudun, tulee karenssi, tiedän.

ap

Vierailija
24/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Jos esimies ja firma on sitä mieltä, ettei sun kaltaisella ihmisellä ole mitään tekoa, niin sano niille, että kouluttavat sua niin, että oisi.

Vierailija
25/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa keskusteluihin luottamushenkilö tai luotettava työkaveri mukaan (todistajaksi)

Vierailija
26/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen seilannut kahden alan välillä. En ole suvereeni kummallakaan alalla. Olen keskinkertainen molemmilla aloilla, mutta molemmille aloille on tulijoita huonommalla palkalla kuin nyt teen.

Ollapa hammaslääkäri tai opettaja!

ap

Vierailija
27/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitypä vaivihkaa liittoon itsemaksavaksi jäseneksi ja kestä 10 kuukautta vinoilua ja kyykytystä.

Sitten sulla on liiton tuki takanasi sekä oikeus ansiosidonnaiseen.

Älä missään nimessä lähde pomon pyynnöstä.

Vierailija
28/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitypä vaivihkaa liittoon itsemaksavaksi jäseneksi ja kestä 10 kuukautta vinoilua ja kyykytystä.

Sitten sulla on liiton tuki takanasi sekä oikeus ansiosidonnaiseen.

Älä missään nimessä lähde pomon pyynnöstä.

En suostu lähtemään, vaikka yritys niin pyytää, eikä taidoilleni ole enää käyttöä. Ei mun ylpeys siihen riittäisi, että olisin suojatyöpaikkalainen ja kaikki tietäisi sen.

ap

Vierailija
29/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä et irtisanoudu! ymmärräthän toki, että irtisanoutuessasi saat niskaasi pitkät karenssit ja sun ikäinen kouluttamaton ihminen ei enää oikeasti juuri työllisty.

Jos irtisanovat, niin olet oikeutettu työttömyyskorvauksiin, mutta työllistymisnäkymäsi ovat kyllä edelleen heikot. Pyydäpä luottamusmies seuraavan kerran paikalle, kun menet juttelemaan esimehen kanssa ja ota HETI yhtey luottamusmieheen.

Kohta ne vaatii meitä palkanalennuksiin...

Muuten hänellä ei ole luottamusmiestä

Vierailija
30/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on keskustelun paikka pomon kanssa. Sano, että et aio irtisanoutua vaan nyt on kehitettävä sinua ja työtehtäviäsi. Tämä on vakava paikka ja sinun on otettava tämä vakavasti!

Vierailija
31/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nyt on korkea aika liittyä.

Vierailija
32/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peli menee tuollaiseksi, niin tietty jatkat töittesi tekoa. Et ainakaan anna syytä irtisanomiseen. Pysy asiallisena, itket iltaisin jos oikein ottaa päähän.

Hae töitä! Helpottaa, kun voit kirjoittaa että sulla on pitkä työhistoria mutta että voit aloittaa lyhyellä varoitusajalla.

Tai sitten yrität neuvotella itsellesi hyvän kultaisen kädenpuristuksen.

Muista, että laittomasta irtisanomisesta voi saada ihan hyvät massit siitäkin...

Vierailija
33/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taloushallinto ulkoistetaan. Miten työtehtäviäni kehitetään?

Nyt on keskustelun paikka pomon kanssa. Sano, että et aio irtisanoutua vaan nyt on kehitettävä sinua ja työtehtäviäsi. Tämä on vakava paikka ja sinun on otettava tämä vakavasti!

Luottamusmiestä noin pienillä duunipaikoilla ei olekaan. Irtisanoa noin pienessä firmassa voi kevyesti. Irtisanotaan yhdellä tittelillä tuotannollisista syistä ja palkataan toisella tittelillä uusi duunari.

Noin pienessä firmassa ei ole mitään uusia työtehtäviä. Siellä on niitä duuneja, jotka pitää tehdä ja sillä sipuli. KOuluttaminen on kallista, pomo ottaisi mieluummin valmiimman.

ap

Vierailija
34/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voivat kyllä hyvin irtisanoa sut. Sitten ne eivät voi palkata ketään tekemään samaa hommaa halvemmalla, mutta sehän ei taas ole sun ongelma, vai mitä?

ja taloushallinto ulkoistetaan. Miten työtehtäviäni kehitetään?

Luottamusmiestä noin pienillä duunipaikoilla ei olekaan. Irtisanoa noin pienessä firmassa voi kevyesti. Irtisanotaan yhdellä tittelillä tuotannollisista syistä ja palkataan toisella tittelillä uusi duunari.

Noin pienessä firmassa ei ole mitään uusia työtehtäviä. Siellä on niitä duuneja, jotka pitää tehdä ja sillä sipuli. KOuluttaminen on kallista, pomo ottaisi mieluummin valmiimman.

ap

Vierailija
35/35 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sanoo että älä irtisano itseäsi ja ap vaan inttää vastaan. Veikkaan että ap irtisanoutuu kuitenkin vaikka kaikki sanoo että älä.

ap jää työhösi mutta koita samalla etsiä muita töitä. Jos työpaikkasi ei sinua halua pitää ne irtisanovat sinut itse. Sinua oikeasti kiinnostaa olla lojaali työpaikalle vielä tuollaisen kohtelun jälkeen!? Olet tyhmä jos suostut pomosi vaatimukseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi