Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon rahaa lomamatkaan vuodessa?

Vierailija
03.01.2013 |

Kuinka monta prosenttia perheenne yhteisistä vuosituloistanne olet/olisit valmis käyttämään lomamatkaan? Onko lomailu perheessänne harvinaista herkkua, jolloin mennään viiden tähden all inclusive -hotelliin vai joka talvinen ja kesäinen reissu kahden tähden hotelliin Alanyassa?

Meidän kahden hengen perheessämme suunnitelemme nyt matkaa, joka lohkaisee 10% koko vuosituloista. Vähän hirvittää, mutta tuskin arki niin pahalta maistuu enää viiden tähden hemmottelun jälkeen :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudeksi Kaliforniaan. Matkaan lähtee kaksi aikuista ja kolme lasta ja rahaa menee varmaan jopa vähän yli 10% meidän vuosituloista (10 000-15 000€). Joka vuosi ei kyllä näin plajon hassata rahaa matkoihin, mutta yleensä ollaan kerran kesässä pari viikkoa jossain hyvätasoisessa hotellissa tai huvilassa ja ehkä yksi viikonloppumatka miehen kanssa kahdestaan.

Mä oon siis valmis käyttämään paljon rahaa matkoihin. Karsin sitten muusta. Tosin meillä on ihan hyvät tulot, niin ettei matkojen vuoksi tarvitse kituuttaa ja säästää vuositolkulla.

Vierailija
2/5 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerran vuodessa menemme etelään 4+ tai 5 tähden all inc. lomalle ja hiihtolomalla vuokraamme "luxus"-mökin viikoksi.

Vuoden aikana teemme myös useita parin päivän kotimaan reissuja...shoppailu,kylpylä,huvipuisto tai lasten peli/kilpailumatkoja. Niin ja risteilylläkin tulee välillä käytyä...huh..en ole uskaltanut laskea paljonko tähän kaikkeen menee rahaa.

Mutta ei ole ainakaan vielä rahat loppuneet ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minun tarvitse itseäni hävetä ja pitää kauheana hemmoteltuna kakarana ja ammattituhlurina, kun opiskelijaperheen 30 000 e vuosituloista hassataan kolme tonnia etelänmatkaan? löytyi aivan ihana paikka, joka vastaa kaikkia toiveitamme; ei euroopassa, muutaman vuoden vanha, viisi tähteä, all inclusive, kielletty lapsilta, hotellilla oma hiekkaranta.. :) tulee vaan hirveän huono omatunto, kun opiskelijoiden pitäisi kai olla köyhiä.. :D

Vierailija
4/5 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuhlasin opiskelijana kaikki ylijäävät rahat matkustamiseen. Ja sama jatkuu siis näköjään edelleen, enkä vieläkään pode huonoa omaatuntoa. :)

Se ekana vastannut.

Vierailija
5/5 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 matkaa vuodessa. Periaatteessa en maksa matkoista yhtään enempää, kuin mitä on pakko.

3-4 tähden hotelleja pääosin. Sijainti ja muut seikat vaikuttaa paljon.

Ja ei all inc matkoja. Aamiainen hotellista riittää.

Muut ateriat halujen mukaan eri ravintoloissa, tavernoissa jne.

Meidän vuositulot vaihtelee. Mitä tuossa olen laskenut niin matkailu vie meiltä vuodessa 15000-20000€.

Meille matkailu on hemmottelua ja sellainen pois arjesta.