Miten suhtautuisitte jos miehenne toimisi näin?
On uudenvuoden aatto ja on sovittu, että se vietetään kotona rauhallisesti syöden hyvin ja vuoden vaihtuessa kuohuviinipullo korkaten. Mies soittaa jossain vaiheessa töistä ja sanoo olevansa myöhässä, koska töissä on vielä jonkun työkaverin lyhyet läksiäiset. Vaimo lähettää vastaukseksi viestin, jossa sanoo, että tilanne on selvä ja toivoo, ettei mies tulisi kotiin kovin paljon päissään. Vaimo alkaa valmistella ateriaa.
Tunnit kuluvat. Miehestä ei kuulu mitään. Hän ei vastaa viesteihin eikä puheluihin. Mies saapuu kotiin seuraavana aamuna ja sanoo, että eihän hän voinut tulla aikaisemmin, koska vaimo oli toivonut hänen olevan selvin päin, mutta läksiäisissä oli ollut "pakko" ottaa viinaa ja siitä oli sitten jatkettu illanviettoa. Mies on puoliksi pahoillaan ja puoliksi syyttää vaimoa tämän tiukkapipoisuudesta. Juhlissa on miehen mukaan ollut kivaa, mutta vaimo tuskin olisi niissä viihtynyt, koska tämä juo niin vähän.
Niin, miten suhtautuisitte ja miten toimisitte?
Kommentit (57)
Kyllä se viina on miehelle kiinnostavampaa. Mutta matelemaan varmaan pitäisi laittaa joka tapauksessa, en vain tiedä miten?
ap
Pikkaisen laittaisin matelemaan.
aamuun asti kesti eli missä mies oli juhlien jälkeen kun ei kerran kotiin tullut?
Olisi varmaan mennyt ravintolaan tai sitten vähintäänkin juonut kotona. Yleensä en lähde mihinkään juomajuhliin edes mukaan elikkä hän saa mennä omia aikojaan. Mutta sovitut illat on eri juttu, jos on päätetty olla yhdessä. Vaikea oikeastaan kuvitella itseäni tekemään mitään vastaavaa.
ap
Toki voi juhlia erikseen ja ne "lyhyet läksiäisetkin" ymmärtää vaikka oli muuta sovittu mutta ei toista nyt voi vaan tuollalailla hylätä koko illaksi/yöksi!
Kysyn taas kerran tätä kuinka kävisi jos SINÄ olisitkin moisen tempun tehnyt?
Eli mies olisi istunut yksin kotona koko uudenvuoden aaton,et olisi vastannut puheluihin ja olisit tullut kotiin vasta seuraavana aamuna!?
Ja sitten haukkunut vielä ukkosi tiukkapipoksi jota ilman juhlat ovat kivemmat...
Laittaisin tekstarin, että venyy vähän kun käydään Maijan kanssa lasillisella. Törmättiin pitkästä aikaa ja nyt vähän jutellaan...
Menisin hotelliin, söisin hyvin ja huuhtelisin ruuan viinillä alas. Nauttisin hotellissa vaikka jonkun kasvohoito/hierontapalvelun. Laittaisin puhelimen kiinni.
Sunnuntaina ilmaantuisin puoliltapäivin muina naisina ja hämmästelisin miehen tiukkapipoisuutta. Kysyisin miksi tämä käy sulle mutta ei toisinpäin???
Olemme pitäneet parit omatkin juhlat niissä tiloissa. Kyllä siellä voi helposti nukkua muutaman tunnin.
ap
aamuun asti kesti eli missä mies oli juhlien jälkeen kun ei kerran kotiin tullut?
Mutta mitenköhän se tehoaisi? Äitini oli aikoinaan vähän saman tapaisessa tilanteessa ja lähti viikoksi etelään. Siitä seurasi vain armottomat riidat eikä mitään hyvää. Hän kesti paljon pahempaa käytöstä vuosia ennen kuin lähti lopullisesti ja mies jäi hänen peräänsä itkemään. Minäkin sain silloin haukut, koska en ollut "estänyt" äitiä lähtemästä. Minun luultavasti pitäisi kadota kokonaan ainakin pariksi viikoksi, että mies todella huolestuisi.
ap
Laittaisin tekstarin, että venyy vähän kun käydään Maijan kanssa lasillisella. Törmättiin pitkästä aikaa ja nyt vähän jutellaan...
Menisin hotelliin, söisin hyvin ja huuhtelisin ruuan viinillä alas. Nauttisin hotellissa vaikka jonkun kasvohoito/hierontapalvelun. Laittaisin puhelimen kiinni.
Sunnuntaina ilmaantuisin puoliltapäivin muina naisina ja hämmästelisin miehen tiukkapipoisuutta. Kysyisin miksi tämä käy sulle mutta ei toisinpäin???
Mun mielestä mun mies saa käydä illanistujaisissa ja juoda viinaa niin paljon kuin haluaa. Mutta jos me ollaan sovittu jotain ja tuo vain jättäisi mut ja mun puhelut kokonaan huomioimatta ja ryyppäisi kavereidensa kanssa juhlapäivänä ja syyttäisi vielä mua tiukkapipoiseksi, niin en tiedä mitä tekisin. Jotain kamalaa varmaan.
Sulla on todella lapsellinen, itsekäs, paskamainen ja inhottava ilkimys miehenä.
teet miehelle selväksi,että normaalissa parisuhteessa pidetään sovitusta kiinni eikä vääristellä toisen sanoja. Tarvitset nyt vähän selkärankaa.
1) Älä kaunistele miehesi toimia. Kerro asiasta ystävillesi, sukulaisille. Kun miehestä vika oli sinussa, niinnäytäpä miehelle, miltä tarina kuulostaa, kun katsoo ulkopuolisen ilmeitä. Tarvitset myös tukea. Miehellesi on sinusta yliote, hän vääristelee sanojasi ja uskoo narsistisesti olevansa oikeassa. Tiedät itse ettei hän ole, mutta pelkäät seurauksia.
2) Aseta rajat. Kysy mieheltäsi, miten hän käsittää toisen kunnioittamisen ja arvostuksen. Kysy, miltä hänestä tuntisi, jos hän valmistelisi kivaa iltaa ja sinä ilmoittaisivat vähän myöhästyväsi, kun etsit kivoja kenkiä. Miehesi toivottaa hyvää shoppailua, ja sinä tulet seuraavana aamuna, kun kerta piti tehdä hyvät shoppailut. Toisen sanoja ei vääristellä ja omista teoista kannetaan vastuu eikä syytellä muita. Miehesi on todella itsekeskeinen kusipää ja pelkään pahoin, että pahempaa on tulossa. Ilmoita miehelle, että jos vielä kerran toimii näin, on ero tulossa. Katso häntä silmiin ja sano, että kukaan koskaan ei ole loukannut sinua yhtä törkeällä tavalla.
3)Varaudu. Jos miehesi tekee vastaavaa, on kuvion oltava selvä. Et voi jäädä junnaamaan tuollaiseen. Jo se, että mies syyttää sinua tapahtuneesta, kertoo, ettei suhteeni ole terveellä pohjalla.
Ja pahemmaksi tulee menemään, kun juomamäärät kasvavat.
Sitä en siedä ollenkaan, että joku kuvittelee tietävänsä mitä minä ajattelen. Jos minä haluan juhliin, vaikka arvelen, että niissä on tylsää, se on minun asiani. Mies ei sillä perusteella jättäisi minua viemättä juhliin, että HÄN ajattelee, että minä en viihdy. Ja sitten se onkin näppärästi minun vika, että ei voi mihinkään lähteä.
Tunnen tuon ihmistyypin. Äitini edustaa sitä.
älä ainakaan ala käyttäytyä yhtä lapsellisesti kun miehesi: ei hän kuitenkaan ymmärtäisi miltä se sinusta tuntui, ehkä hän jopa seuraavalla kerralla toteaisi että hän voi niin tehdä kun sinäkin teit...Eli vaikka toinen käyttäytyy kun kakara, ei kannata lähteä samalle tasolle vaikka kuinka mieli tekisi (usko pois, tiedän). Sitten taas se että lässytät hänelle kunnioituksesta, sovituista asioista jne niin tuskinpa siitäkään hyötyä on: jos mies ei tajua, ei tajua. Jos tajuaisi, ei hän käyttäytyisi noin.
Minä miettisin ihan tosissani että onko mies sellainen jonka kanssa haluat olla, mukaanlukien että hän välillä saattaa käyttäytyä noin. Mitkä on plussat ja mitkä miinukset? Kumpia on enemmän? Haluatko jatkaa (olettaen että hän on tuollainen kuin on) vai et? Ei kannata perustaa mitään päätöksiään sille "jos mies muuttuisi"...
Mutta kakkonen ja kolmonen ovat mahdollisia. Tietysti tarvitsisin tukeakin, mutta ei se auta jos tulee vaan patistusta jättää koko mies. Onhan tässä paljon hyvääkin kaikesta huolimatta. Ja sitten on myös se puoli, että mies varmaan joisi lisää syyllisyyden tunteeseensa. Se ei olisi tietenkään minun syy, mutta en viitsi aloittaa sitäkään tyyliä tai että sanoisin, että mene nyt vaan juomaan, ei mitään väliä.
ap
teet miehelle selväksi,että normaalissa parisuhteessa pidetään sovitusta kiinni eikä vääristellä toisen sanoja. Tarvitset nyt vähän selkärankaa.
1) Älä kaunistele miehesi toimia. Kerro asiasta ystävillesi, sukulaisille. Kun miehestä vika oli sinussa, niinnäytäpä miehelle, miltä tarina kuulostaa, kun katsoo ulkopuolisen ilmeitä. Tarvitset myös tukea. Miehellesi on sinusta yliote, hän vääristelee sanojasi ja uskoo narsistisesti olevansa oikeassa. Tiedät itse ettei hän ole, mutta pelkäät seurauksia.
2) Aseta rajat. Kysy mieheltäsi, miten hän käsittää toisen kunnioittamisen ja arvostuksen. Kysy, miltä hänestä tuntisi, jos hän valmistelisi kivaa iltaa ja sinä ilmoittaisivat vähän myöhästyväsi, kun etsit kivoja kenkiä. Miehesi toivottaa hyvää shoppailua, ja sinä tulet seuraavana aamuna, kun kerta piti tehdä hyvät shoppailut. Toisen sanoja ei vääristellä ja omista teoista kannetaan vastuu eikä syytellä muita. Miehesi on todella itsekeskeinen kusipää ja pelkään pahoin, että pahempaa on tulossa. Ilmoita miehelle, että jos vielä kerran toimii näin, on ero tulossa. Katso häntä silmiin ja sano, että kukaan koskaan ei ole loukannut sinua yhtä törkeällä tavalla.
3)Varaudu. Jos miehesi tekee vastaavaa, on kuvion oltava selvä. Et voi jäädä junnaamaan tuollaiseen. Jo se, että mies syyttää sinua tapahtuneesta, kertoo, ettei suhteeni ole terveellä pohjalla.
Muuten olen ollut ihan aikuinen omasta mielestäni. Kyllä mies on enimmäkseen ihana, mutta kieltämättä tällainen yksikin pettymys tuntuu aika suurelta, kun siis oli vielä uusivuosi. Voi olla, ettei hän koskaan muutu, mutta samanlaista ei saisi tapahtua toiste. Mutta on sekin ikävää, jos alkaa uhkailla, että seuraavasta kerrasta tulee sitten ero. Haluaisin että mies toimisi oikein muusta syystä kuin uhkan varjossa.
ap
älä ainakaan ala käyttäytyä yhtä lapsellisesti kun miehesi: ei hän kuitenkaan ymmärtäisi miltä se sinusta tuntui, ehkä hän jopa seuraavalla kerralla toteaisi että hän voi niin tehdä kun sinäkin teit...Eli vaikka toinen käyttäytyy kun kakara, ei kannata lähteä samalle tasolle vaikka kuinka mieli tekisi (usko pois, tiedän). Sitten taas se että lässytät hänelle kunnioituksesta, sovituista asioista jne niin tuskinpa siitäkään hyötyä on: jos mies ei tajua, ei tajua. Jos tajuaisi, ei hän käyttäytyisi noin.
Minä miettisin ihan tosissani että onko mies sellainen jonka kanssa haluat olla, mukaanlukien että hän välillä saattaa käyttäytyä noin. Mitkä on plussat ja mitkä miinukset? Kumpia on enemmän? Haluatko jatkaa (olettaen että hän on tuollainen kuin on) vai et? Ei kannata perustaa mitään päätöksiään sille "jos mies muuttuisi"...
Ei sinulla tuon tarinan perusteella mikään paha mies ole. Älä pidä sitä liikaa tossun alla.
Oletko itse mies?
ap
Ei sinulla tuon tarinan perusteella mikään paha mies ole. Älä pidä sitä liikaa tossun alla.
Aivan sikatörkeä mies! No en todellakaan sietäisi :-O Kuulostaa todella moukalta eikä arvosta sinua PÄTKÄÄKÄÄN. Ei tarviisi mun luokseni enää tulla.
Hänen periaatteena oli että menee naimisiin vain itseään rikkaamman kanssa, toivottavasti et ole tätä tyyppiä ottanut riesaksesi.
Mutta mitenköhän se tehoaisi? Äitini oli aikoinaan vähän saman tapaisessa tilanteessa ja lähti viikoksi etelään. Siitä seurasi vain armottomat riidat eikä mitään hyvää. Hän kesti paljon pahempaa käytöstä vuosia ennen kuin lähti lopullisesti ja mies jäi hänen peräänsä itkemään. Minäkin sain silloin haukut, koska en ollut "estänyt" äitiä lähtemästä. Minun luultavasti pitäisi kadota kokonaan ainakin pariksi viikoksi, että mies todella huolestuisi.
ap
Riko kuvio nyt, ennen kuin tilanne menee pahemmaksi. Onko mies aiemmin pettänyt lupauksiaan ja syyllistänyt sitten sinua?
ap
Hänen periaatteena oli että menee naimisiin vain itseään rikkaamman kanssa, toivottavasti et ole tätä tyyppiä ottanut riesaksesi.
Molemmin puolin on joustettu aikatauluissa, koska töissä voi mennä joskus pitkään eikä sitä aina voi ennakoida. En omasta mielestäni toista äitini kuvioita, koska en esimerkiksi riitele. Joskus korotamme ääntä miehen kanssa, mutta kumpikaan ei halua riidellä. Mutta kai se aina jotenkin vaikuttaa, mitä on kokenut lapsena.
ap
ap
Riko kuvio nyt, ennen kuin tilanne menee pahemmaksi. Onko mies aiemmin pettänyt lupauksiaan ja syyllistänyt sitten sinua?
on ikävä kyllä ihan kakara. Se vedätgtää sua mennen tullen. En katsoisi.