Miten suhtautuisitte jos miehenne toimisi näin?
On uudenvuoden aatto ja on sovittu, että se vietetään kotona rauhallisesti syöden hyvin ja vuoden vaihtuessa kuohuviinipullo korkaten. Mies soittaa jossain vaiheessa töistä ja sanoo olevansa myöhässä, koska töissä on vielä jonkun työkaverin lyhyet läksiäiset. Vaimo lähettää vastaukseksi viestin, jossa sanoo, että tilanne on selvä ja toivoo, ettei mies tulisi kotiin kovin paljon päissään. Vaimo alkaa valmistella ateriaa.
Tunnit kuluvat. Miehestä ei kuulu mitään. Hän ei vastaa viesteihin eikä puheluihin. Mies saapuu kotiin seuraavana aamuna ja sanoo, että eihän hän voinut tulla aikaisemmin, koska vaimo oli toivonut hänen olevan selvin päin, mutta läksiäisissä oli ollut "pakko" ottaa viinaa ja siitä oli sitten jatkettu illanviettoa. Mies on puoliksi pahoillaan ja puoliksi syyttää vaimoa tämän tiukkapipoisuudesta. Juhlissa on miehen mukaan ollut kivaa, mutta vaimo tuskin olisi niissä viihtynyt, koska tämä juo niin vähän.
Niin, miten suhtautuisitte ja miten toimisitte?
Kommentit (57)
Ongelma on nyt viinan himo, johon mies tarvitsisi apua. Mutta jos lähden omille teilleni enkä ilmoita mitään, mies tietysti huolestuu, mutta siltikin saattaa juoda "huoleensa".
ap
silloin sitä keksi vaikka minkälaisen syyn ryypätä. Jos ei muuten, niin kehittää puolison kanssa riidan tai vierittää syyn juomisesta puolison harteille. Jo tuo selittely, että on "pakko ottaa viinaa" kertoo aika paljon suhtautumisesta alkoholiin.
En tiedä ap:n ja miehen ikää, mutta parikymppiseltä tuollaisen vielä voisi ymmärtää, mutta yli kolmikymppiseltä ei.
Mun mielestä paras veto on se aiemmin ehdotettu hotelliyöhön venyvä ostosreissu. Jos mies siihen vedoten selittelee seuraavaa ryyppyreissuaan, niin sen kerroin jo viestin alussa.
Olen vieläkin niin tyrmistynyt, että ajatukseni eivät kulje normaaliin tapaan. :/
ap
Oh, ho ja hoijaa.
En ole kehdannut kertoa kellekään koko jutusta, sen illankin vain istuin kotona yksikseni. Vaikea siinä oli enää mitään ohjelmaa keksiä ja kun kuitenkin ajattelin, että mies voi vielä tulla kotiin. Olin huolissani ja kiukkuinen, molempia sekaisin.
ap
mutta mies tulee siis kotiin vasta seuraavana aamuna! Ei helvetti...en katselisi enää päivääkään :(
Jotain rajaa...
koko äijän ulos. Meillä on lapsia, joten saattaisi saada toisen mahdollisuuden, mutta seuraavasta kerrasta viimeistään tulisi kenkää. Ei noin käyttäydytä toista kohtaan! Kertoo mielestäni pahasta arvostuksen puutteesta :(
Mutta joka kerta, kun mies suunnittelee jotain, vaikka vain yhteistä ulkoilua, niin sanoisin, että OK, mutta en kuitenkaan lähtisi mukaan. Kun mies tulisi patistelemaan, niin katsoisin ihan ihmeissäni ja kysyisin, että en kai minä mitään sellaista ole luvannut. Sanoin OK, ajatus on sinänsä kiva, mutta kiitos ei kiitos.
Mutta hän väittää, että arvostaa. Hänellä on kyllä taipumusta juoda liikaa, joten olen toisella sijalla silloin kun viina vie. En vaan tiedä mitä tekisin. Kun olemme kahdestaan, meillä on hyvä olla, ei tapella eikä mökötetä. Mutta ainahan ei voi olla vain kahdestaan.
ap
koko äijän ulos. Meillä on lapsia, joten saattaisi saada toisen mahdollisuuden, mutta seuraavasta kerrasta viimeistään tulisi kenkää. Ei noin käyttäydytä toista kohtaan! Kertoo mielestäni pahasta arvostuksen puutteesta :(
mun mies ennen. Harrasti juuri tuota, että jäi ryyppyreissuille eikä vastannut puhelimeen. Nykyään ei enää tee. Jos tekee, niin parin kerran jälkeen potkaisen ulos. Jotain kunnioitusta olla pitää.
Tuo on suoraan sanottuna perseestä, että miehesi ei edes pysty myöntämään mokaansa. Mun mies oli just samanlainen. Aina alkoi syytellä minua, miten tiukkapipoinen ja nuiva olen. Tajusi kai kuitenkin jossain sisimässään, että itse mokasi, koska on lopettanut tuollaisen käytöksen.
Summa summarum: Loukkavaa, törkeää ja epäkunnioittavaa. Miehelle vielä mahdollisuus, jos tuo toistuu niin ukko ulos. Itse katsoin tuollaista käytöstä liian monta kertaa, mutta toisaalta nyt menee hyvin, joten en osaa katuakaan...
Että siis sovin miehen kanssa jotain ja sitten vain jätän väliin. Mutta sen pitäisi olla sellaista, että mies todella tajuaa ja tuntee nahoissaan, miltä hänen käytös tuntuu minusta. En nyt oikein ole jaksanut kehitellä mitään, vaikka ei se tietysti myöhäistä vielä olisi.
ap
Mutta joka kerta, kun mies suunnittelee jotain, vaikka vain yhteistä ulkoilua, niin sanoisin, että OK, mutta en kuitenkaan lähtisi mukaan. Kun mies tulisi patistelemaan, niin katsoisin ihan ihmeissäni ja kysyisin, että en kai minä mitään sellaista ole luvannut. Sanoin OK, ajatus on sinänsä kiva, mutta kiitos ei kiitos.
Ykittäistä, toruilla ja parin vkon piinalla?
Jos juoppo, eroa?
Ei se pihalle potkaisu noin vain onnistuisi.
ap
mun mies ennen. Harrasti juuri tuota, että jäi ryyppyreissuille eikä vastannut puhelimeen. Nykyään ei enää tee. Jos tekee, niin parin kerran jälkeen potkaisen ulos. Jotain kunnioitusta olla pitää.
Tuo on suoraan sanottuna perseestä, että miehesi ei edes pysty myöntämään mokaansa. Mun mies oli just samanlainen. Aina alkoi syytellä minua, miten tiukkapipoinen ja nuiva olen. Tajusi kai kuitenkin jossain sisimässään, että itse mokasi, koska on lopettanut tuollaisen käytöksen.
Summa summarum: Loukkavaa, törkeää ja epäkunnioittavaa. Miehelle vielä mahdollisuus, jos tuo toistuu niin ukko ulos. Itse katsoin tuollaista käytöstä liian monta kertaa, mutta toisaalta nyt menee hyvin, joten en osaa katuakaan...
Koska mieshän tietää, että olen pahoittanut mieleni enkä ole oma itseni. Hän on nyt työmatkalla enkä ole lähettänyt tavalliseen tapaan monta viestiä päivässä. Viikonloppu tuntuu nyt tulevan liian pian toisin kuin yleensä, koska en tiedä mitä teen. Kun oli kuitenkin uusivuosi eikä mikä tahansa perjantai tai lauantai ja odotin, että meillä olisi ollut kivaa ja romanttista yhdessä. Nyt mies ei ole edes hyvää uuttavuotta toivottanut.
ap
Ykittäistä, toruilla ja parin vkon piinalla?
Jos juoppo, eroa?
on se, ettei hän ilmoittanut itsestään mitään eikä vastannut puheluihin. Törkeää ja kakaramaista.
Mistä tuollaisia kakaroita löytyykin?
Siis että minä ikäänkuin olin se ongelma, kun lähettelin aika kiukkuisia viestejä. Ei niitä nyt monta ollut, mutta lopuksi sitten viestitin, että pysy siellä kun kerran ei kiinnosta tulla kotiin. Mies sanoi seuraavana päivänä, että minähän ihan käskin pysyä juhlissa. :/
ap
on se, ettei hän ilmoittanut itsestään mitään eikä vastannut puheluihin. Törkeää ja kakaramaista.
Mistä tuollaisia kakaroita löytyykin?
oikein ajattelen, olisin aivan helvetin raivoissani mosista läksiäisistä, joista ilmoitetaan noin lyhyellä varoitusajalla ja siitä, että aamulla tullaan.
Miten jos itse tekisit moista, kuinka miehesi reagoisi? Mä luulen, että se kusettaa sua.Ihan oikeestgi.
Toki voi juhlia erikseen ja ne "lyhyet läksiäisetkin" ymmärtää vaikka oli muuta sovittu mutta ei toista nyt voi vaan tuollalailla hylätä koko illaksi/yöksi!
Kysyn taas kerran tätä kuinka kävisi jos SINÄ olisitkin moisen tempun tehnyt?
Eli mies olisi istunut yksin kotona koko uudenvuoden aaton,et olisi vastannut puheluihin ja olisit tullut kotiin vasta seuraavana aamuna!?
Ja sitten haukkunut vielä ukkosi tiukkapipoksi jota ilman juhlat ovat kivemmat...
Työt on sellaiset, että yhteisiä iltoja ei usein järjesty ja silloinkin miehen lapset on usein meillä. Mies itse tykkää eniten siitä, että saa olla rauhassa kotona ja että tehdään ruokaa ja jutellaan.
ap