Eiks niin, että presidentillä ei ole mitään ns.normaaleja
elämisen kuluja? Ei tarvi maksaa asumiseesta, sähköstä, autopaikasta, sanomalehdestä jne? Asumuksen sisustuskin on varmaan valtion puolesta hoidettu? Eli käytännössä rahaa ei mene mihinkään suuresti?
Kommentit (9)
Varmaan omat ja puolison vaatteet kuuluu itse maksaa. Ja varmaan kaikki yksityiselämään kuuluvat asiat myös, sellaiset mitkä ei kuulu presidentin toimenkuvaan.
Kuis?
eikä palvelusväestä. Tellervo Koivisto on muistaakseni sanonut (vai oliko rva Ahtisaari) että vaikeinta normaalielämässä presidenttivuosien jälkeen oli tottua siihen, ettei ollut palvelusväkeä.
Autonkuljettajakin on, ja jos menevät valtiovierailulle, ei tarvi itse ostaa tuliaisia, ne menee valtion piikkiin.
Lomillakin turvamiehet mukana.
En keksi äkkiseltään, mihin se presidentti voisi rahojaan tuhlata, koska sähkö- ja vesilaskutkin varmaan maksaa valtio.
siitä itsenäisyyspäivän koltustaan. Siinähän sitä suunnittelija saa ilmaista mainosta.
Varmaan omat ja puolison vaatteet kuuluu itse maksaa. Ja varmaan kaikki yksityiselämään kuuluvat asiat myös, sellaiset mitkä ei kuulu presidentin toimenkuvaan.
Kuis?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_tasavallan_presidentti
Edustustilaisuuksissa valtion piikkin.
siitä itsenäisyyspäivän koltustaan. Siinähän sitä suunnittelija saa ilmaista mainosta.
Kuis?
Mutta esim. alusvaatteet, normaalit arkivaatteet ym. Jotenkin epäilen, ettei valtio välttämättä maksa presidentin kalsareita tai rouvan rintsikoita.
eikä palvelusväestä. Tellervo Koivisto on muistaakseni sanonut (vai oliko rva Ahtisaari) että vaikeinta normaalielämässä presidenttivuosien jälkeen oli tottua siihen, ettei ollut palvelusväkeä.
Edustusvaatteet menevät edustustilistä, siis sieltä maksettiin myös itsenäisyysjuhlakolttu. Arkivaatteet maksetaan itse. Saa siinä aika paljon vaatteita ostella ja ruokaa mätätä napaansa, että saa sen reilun kymppitonnin kuussa kulutettua.
Edustusvaatteet menevät edustustilistä, siis sieltä maksettiin myös itsenäisyysjuhlakolttu. Arkivaatteet maksetaan itse. Saa siinä aika paljon vaatteita ostella ja ruokaa mätätä napaansa, että saa sen reilun kymppitonnin kuussa kulutettua.
Niinistöllä on kuluja myös siviiliasunnostaan, ainakin kiinteistöverot ja sähkö on maksettava. Eikä koko palkkiota suinkaan tarvitse tuhlata, voihan sen laittaa säästöön tai sijoittaa.
Paitsi jos menee ostamaan jotain ylimääräistä.