Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaisen tosi vaikeat uniongelmat. Apua!Melatoniini syynä??

Vierailija
03.01.2013 |

Heräilee aamuyöllä, eilen 03.00-6.30. Ei pystynyt menemään kouluun.. Itkeskelee yöllä että uni ei tule. Nämä vaikeudet alkaneet kun alkoi ottaa 1/2 tabletin melatoniinia iltaisin. Lääkäri ei tälläisesta sivuvaikutuksista maininnut, mutta nyt en lääkettä ees anna.

Taustalla on ahdistusta ja meillä on hoitosuhde, mutta haluisin kuulla onko kohtalotovereita? Muilla kouluikäisiä joilla vastaavia uniongelmia?? Surettaa lapseni puolesta kovasti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että muiden lapset nukkuu hyvin. Todellakin. Tälläistä ei toivo.. Jos joku haluaa jakaa tunteitaan niin mielelläni luen.. Ap

Vierailija
2/4 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

unta. . Mutta ehkä lapsi tarvitsee jotain vahvempaa nukkuakseen.Nukkuuko kuitenkin alkuyön?

Olen itse kärsinyt uniongelmista, melatoniinista ei olllut apua, sain nukahtamislääkkeitä joista vasta kolmas auttoi. Uniongelmat kestivät n. 2v. Hae apua, tärkeä että lapsi saa nukuttua.

Tärkeää että ei päiväunia ja joka aamu herätä ylös viim klo 9.

Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinut kestää jopa 2 h. Siihen Melatoniini. Jännä vaan kun heräämiset alkoi kun Melatoniini aloitettiin. Lasta ahdistaa nukkumaan meno. Nyt Aijon ottaa vaikka viereen ( niinkuin ollutkin välillä), jos se auttaisi. -ap

Vierailija
4/4 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi siitä ei ole apua juuri niille, jotka nukahtavat, mutta heräävät yöllä.

Tosin siitä on ainakin aikuiisille olemassa myös sellainen tabletti, josta hormonia irtoaa usammassa erässä yönaikana, eli "pitkäkestoinen versio". En tiedä, onko siitä lapsille sopivaa annoskokoa, mutta ehkä lääkäriltä voisi kysellä?

Enemmänkin tosin luulen, että teidän uniongelman syynä on tuo ahdistus ennemmin kuin melatoniini ja melatoniinin apu siihen ei vaan riitä. Viereenottaminen voi auttaa, ainakin ahdistukseen -ahtaus voi sitten tuoda omat ongelmansa, mutta ne voivat olla pienempiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi