Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitkö lapsia luottaen toisten apuun?

Vierailija
03.01.2013 |

Kun olette miettineet perheellenne sopivaa lapsimäärää niin oletko jo ennakkoon ajatellut saavasi runsaasti apua esim. sukulaisilta?

Siskoni aina ihmettelee miksi meillä on "vain" kaksi lasta. Heillä on neljä ja toiveissa viides. Olemme erittäin tyytyväisiä kahteen lapseen, emmekä halua tai edes jaksaisi lisää lapsia. Ihanaa kun pikkulapsiaika on ohi ja saamme nauttia isoista lapsistamme ja panostaa heihin.

Siskon perhe asuu lähellä muuta sukua, joten saavat paljon apua mm. lasten isovanhemmilta. Ja tarkoitan todellakin PALJON, siis useita päiviä viikossa.

Sisko onkin sanonut että homma ei toimisi ilman suvun apua ja luottavat saavansa apua jatkossakin minkä vuoksi uskaltavat tehdä lisää lapsia. Isovanhemmat vaan alkavat olla aika väsyneitä jatkuvaan lasten hoitoon öin ja päivin vaikka sinänäsä mielellään auttavatkin. (Toisin päin apu ei ainakaan vielä toimi, eli esim. isovanhempien maalaustalkoisiin eivät osallistu, maksa osaa yhteisistä jouluruoista tai kuljeta iso-isoäitiä lääkäriin kun tarvitaan saattajaa.)

Onko perheillä yleensä oletuksena tehdä niin paljon lapsia että jaksaisivat heidät itsekin normaalitilanteessa hoitaa ja apu on vain bonusta tai tilapäistä vai onko tavallista luottaa muiden apuun aina?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tienneet ettemme keltään apua saa, koska asumme molempien suvuista kaukana. Ihan itse on kaksi lastamme aina hoidettu.

Vierailija
2/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri siksi, ettei kukaan muu varmaankaan suostuisi katsomaan heidän peräänsä tuntiakaan. Tuntuisi tosi pelottavalta ja raskaalta olla itse vuosikaudet 24/7 yksin vastuussa lapsesta. Kavereiden puheista päätellen jo tunnin parin lepohetket parin kuukauden välein auttavat paljon. Tietysti tommoista apua voisi myös ostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kaveripiirini muodostuu aika pitkälle niistä, jotka ovat muuttaneet kaukaakin tähän kaupunkiin. Meille useimmille se apuverkosto muodostuu juuri meistä kavereista, ja koska kaikilla on pienet lapset ja oman elämän kiireet, niin sekin apu on aika rajallista.

En ole koskaan ajatellut, että voisimme jakaa lastenhoitovastuuta sukulaisille tai kavereille. Minun näkökulmastani maailma vain ei toimi niin. Kiva tietenkin jos joku elää maailmassa, jossa heillä on saatavilla paljon apua.

Vierailija
4/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti meillä lapsia 6.

Olen jopa sitä mieltä että parjäämme paremmin omillamme, kun koskaan ei tarvitse miettiä, että kukahan nyt tulisi apuun. Eikä tarvitse pettyä, kun joku ei autakaan.

Vierailija
5/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin otsikon perusteella vastata, mutta viestin luettunani, minulla ei olekkaan enään muuta sanottavaa, kuin että olet suhteessa parempi ihminen, kuin siskosi. Hienoutesi on osoitettu!

Vierailija
6/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikea pyytää apua. Paskat, kun kuolivat. Olisi mekin voitu roiskia tänne jo valmiiksi liikakansoitettuun maailmaan omia geenejämme, koska eihän muiden geenit ole niin hyvä kuin meidän. Täällä te monilapsiset perheet, onko niin, että alapää toimii, muutta yläpäässä ei ole mitään harkintaa.

En ole katkera millään tapaa eli sitä ei perusteeksi kannata vääntää. Mua yksinkertaisesti hävettäisi jos tenavaia olisi vaikkapa NELJÄ. Tänä päivänä ja tällä tiedolla, mikä meillä on maailman tilasta. En näe tällaisia vanhempia kuin ..lisääntymiseliminä.

Vierailija
7/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yksinkertaisesti hävettäisi jos tenavaia olisi vaikkapa NELJÄ. Tänä päivänä ja tällä tiedolla, mikä meillä on maailman tilasta. En näe tällaisia vanhempia kuin ..lisääntymiseliminä.

[/quote]

Vierailija
8/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on motivaatio lapsitehtailulle???? Ikävää, koska tyhmyydelläkin on taipumus periytyä.

Vierailija
9/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin otsikon perusteella vastata, mutta viestin luettunani, minulla ei olekkaan enään muuta sanottavaa, kuin että olet suhteessa parempi ihminen, kuin siskosi. Hienoutesi on osoitettu!

Ap. olisi tosiaankin voinut jättää siskona pois keskustelusta.

Hyviä keskustelu hetkiä, tämä riittää tästä aiheesta.

Vierailija
10/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. olisi tosiaankin voinut jättää siskona pois keskustelusta.

Hyviä keskustelu hetkiä, tämä riittää tästä aiheesta.

Ap. halusi vain provoida mammalahkon kuin hyeenat siskoonsa kimppuun. Kyllä minullakin on vahvoja näkemyksiä, miten muut lapsiaan kasvattaa jne. mutta jotain rajaa sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi