Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tienaan 2400€/kk brutto. Olen valmis alentamaan palkkaani

Vierailija
03.01.2013 |

Laskeskelin tuossa, että jos tässä on kaikkien pakko kiristää vyötään, niin voisin hyvin tinkiä palkastani vaikkapa 10%. Tietenkin se tarkoittaisi joidenkin pikkuluksusten poisjäämistä, tai ainakin harvenemista, mutta kyllä mun talous kestäisi tuon.

Asun siis Helsingissä vuokra-asunnossa mieheni kanssa, jonka tulot melkolailla samaa luokkaa. Meillä on 2-vuotias lapsi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähtisin palkka-aleen, tartteis summan olla niin paljon, jotta kela sais osallistua asumiskustannuksiimme... Eli ei hyötyä muille kuin ta:lle.

Vierailija
2/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka senttini ansainnut ja aina veroni maksanut. Ottakaa mun osuus vaikka kehitysavusta tai niisä joilla mkasetaan veltojen palolaisten notkuminen täällä ja kaikkien muidenkin velttoilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan suostu sentinkään palkka-aleen, jotta ahne työnantajani voisi tehdä selkänahastani repien vieläkin enemmän voittoa omistajilleen!

Vierailija
4/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi lasta elätettävänä.

Vierailija
5/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alentaisi yhtään tota rahaa. Muuten ei kannata enää paljon töissä käydä. Saisin työttömänä sitten jo asumistuet yms.

Vierailija
6/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä voi enää ottaa pois.

Tai sitten on turha enää mennä työpaikalle ollenkaan ja työttömyysrahalla pitäis elää.

Vierailija
7/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minuahan tuo palkka-ale ei ilmeisesti koskisi. Saan käteen n.1900 e, en periaatteessa osalistuisi aleen, olenhan tuon eläkkeeni itse ainakin osittain maksanut 44 vuoden työrupeamalla.

Vierailija
8/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs se työttömyystuki sitten maksetaan? Meidän kaikkien maksamista veroista. Juuri tästä syystä meillä on ongelmia, kun kaikki tuijottaa vaan omaa napaansa. Eli, jos en saa juuri sitä mitä aina ennenkin, niin sitten heittäydyn yhteiskunnan elätiksi. Itse olen tehnyt monta vuotta töitä niin, että olen tienannun vähemmän kuin varmaan sossuista ja työkkäreistä saisi pummattua. Silti en ole senttiäkään pyytänyt.

Hävetkää!

Vierailija
9/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voisin laskea ehkä tuon apn 10% tai pikkuisen vähemmän. Sanotaan vaikka 5%, mutta vain jos siitä olisi oikeasti jotain konkreettista hyötyä.

N27

Vierailija
10/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kaikki turhat pois kuten jotkut rahat mitä annetaan kolmansille maille. Lisäksi vastikkeettomat tulonsiirrot pois, kaikki jotka työttömiä ovat joutuisivat tekemään rahansa eteen esim vanhuksien ulkoilutusta yms. Ei pakolaisia.

Vierailija
11/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat 10% vähemmän palkkaa niin se on ostovoimasta pois ja työn antaja saa 10% enemmän itselleen ja osakkeen omistajille, joten mitä itua tuossa nyt sitten on?

Vierailija
12/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat 10% vähemmän palkkaa niin se on ostovoimasta pois ja työn antaja saa 10% enemmän itselleen ja osakkeen omistajille, joten mitä itua tuossa nyt sitten on?

Ja valtio saisi 10% vähemmän verotuloja mikä taas nostaisi veroja jne.....Mistä tuo palkka-ale idea on edes lähtöisin?

Vierailija
13/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan kotimaan sisämarkkinat hiljaisiksi, ostovoima palveluille ja tuotteille miinukselle! Nykyiset palkankorotukset keski-palkkaisilla ja sitä pienemmillä tulonsaajilla eivät vuosiin ole kohonneet EDES kasvavien elinkustannusten mukaisesti. Kunhan ne palkat edes kasvaisivat elinkustannusindeksien verran vuosittain, nyt on jo vuosia jääty tuosta kohonneista kustannuksista...

Palkka-ale on jo ollut vuosikausia, lukuunottamatta niitä, joilla on jo se kova palkka. Tilastollinen totuus.

Hienoa, että Niinistö itse osallistuu, koska hänen tuloluokkalaiset eivät ole osallistuneet kuten ovat pienipalkkaiset vuosikausia.

Vierailija
14/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis myös palkka-aleen. Mitkä talkoot ne on, jos vain suurituloiset osallistuu. -5% kaikille. Pienituloisemmilta -2,5% . Väitän ettei kenenkään talous oikeasti kaadu noihin. Jos kaatuu on jotain muita ongelmia.

Vierailija
15/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

postinkantajien luokse ja kysymään miten hyvin pärjäävät sillä palkallaan...

Hyvätuloisella 100 e alennus ei tunnu missään, mutta siivojalla voi se 50 euroa olla ainoa raha minkä voi pienistä pennosistaan säästää, esim. kerran vuodessa lomaa varten. Parempipalkkaisella ei ole tätä ongelmaa, heille se uhraus ei ole niin merkittävä, koska talous ei ole niin tiukalla. Siivojja on jo voinut karsia kaiken turhan ja kalliin elämästään, ja tuo 50 euron sivuunlaitto kuukaudessa mahdollistaa sen ainoan lomamatkan kerran vuodessa.

Hyvätuloiset oikeasti eivät ole köyhyyden asiantuntijoita, vain ne, jotka itse ovat sen kokeneet!

Terveisin palkkakuopassa oleva köyhä, joka säästää sen ainoan ylimääräisen rahan kerran vuodessa tehtävää lomamatkaa (600 e) varten!!

Ruuista ostamme vain välttämättömät, ja ostokset tehdään Lidlissä. Maksavia harrastuksia ei ole. Vuokra-asunto Helsingissä. Polkupyörällä /kävellen työpaikalla, rahaa ei ole omaan autoon. Ei omaisuutta.

Vierailija
16/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa mieluummin vaikka siivooja kotiisi.

Sillä tavoin yksi ihminen saa vähän töitä ja tienaa rahaakin.

Jos alennat palkkaasi, hyötyy siitä vain työnantajasi. Tuskin hän sitä rahaa hyväntekeväisyyteenkään lahjoittaa.

Vierailija
17/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin tuossa, että jos tässä on kaikkien pakko kiristää vyötään, niin voisin hyvin tinkiä palkastani vaikkapa 10%. Tietenkin se tarkoittaisi joidenkin pikkuluksusten poisjäämistä, tai ainakin harvenemista, mutta kyllä mun talous kestäisi tuon.

Asun siis Helsingissä vuokra-asunnossa mieheni kanssa, jonka tulot melkolailla samaa luokkaa. Meillä on 2-vuotias lapsi.

Voit sitten siirtää sinne ylimääräiset eurosi! Mukavaa, että meillä kaikilla on sen jälkeen kivaa!

Vierailija
18/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa mieluummin vaikka siivooja kotiisi.

Sillä tavoin yksi ihminen saa vähän töitä ja tienaa rahaakin.

Jos alennat palkkaasi, hyötyy siitä vain työnantajasi. Tuskin hän sitä rahaa hyväntekeväisyyteenkään lahjoittaa.

Mitä hyötyä siitä nyt voisi olla jos työnantajien kustannukset laskevat?

Vierailija
19/19 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jään työttömäksi jos tästä aletaan leikkaamaan, kaksi työtä mulla ja molemmissa palkka n. 10e/tunti.

Yhteensä kuukausitulot 1400e käteen.

Ja monta lasta, siksi kaksi työtäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme