Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on väliaikaisesti sijoitettuna isoäidilleen, olenko mielestäsi huono äiti?

Vierailija
03.01.2013 |

Tuli mieleen tuosta, kun aina niin pelätään ls-tukitoimia. Emme ole enää ls-asiakkaita, sillä sovimme asiat lapsen isoäidin (anoppini) kanssa, mutta jonkin aikaa lapsi kuitenkin asuu muualla kun me vanhemmat hoidamme asiamme kuntoon. Onko se maailman loppu, vai miksi niin moni pelkää tukitoimia?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan pois huomenna tai ylihuomenna.

Vierailija
2/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teistä mitenkään hyviä vanhempia.

Mä ymmärrän sen, että joskus parisuhde voi olla siinä tilassa, että sitä pitää setviä kahden kesken, mutta ei viikkokausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua, että lapsi asuu muualla...

Vierailija
4/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä puhkesi paha skitsofrenia ja minulla sen mukana masennus. Itkin, kun lapsi vietiin, mutta tiesin sen olevan hänelle parhaaksi isän terveydentilaa ajatellen.

Totta kai saamme tytön takaisin, johan mies saa lääkityksen kuntoon, mutta joskus rakkaus lasta kohtaan vaatii ne kaikkein vaikeimmat teot.

Vierailija
5/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jotain vikaahan sussa ja sun elämäntavassas on jos lapsi on sijoitettuna muualle asumaan

Vierailija
6/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskoille äideille ja ilmeisesti olet myös paska tytät joka hyväksikäyttää omia vanhempiaan lastenhoidossa.

Vierailija
7/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono äiti olisi jäänyt roikkumaan lapseensa ja tehnyt tämän elämästä helvettiä. Myöhemmin olisi saatu ehkä lukea perhesurmasta, kun kaikki olisivat palaneet loppuun.

Oma lapseni on haastava erityislapsi ja olen sopinut anopin kanssa, että lapsi viettää lomilla mahd. paljon aikaa hänen luonaan. Jos en pärjää lapsen kanssa tulevaisuudessa enää ollenkaan, anoppi ottaa hänet luokseen asumaan.

Vierailija
8/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jotain vikaahan sussa ja sun elämäntavassas on jos lapsi on sijoitettuna muualle asumaan

esim. 12 vuotias saa jo sanoa mielipiteensä siitä, missä haluaa asua. Ei etä-äidissä välttämättä ole mitään vikaa. Jo pelkästään uusperhetilanteet voivat ajaa siihen, että lapsi asuu tilapäisesti isovanhemmalla eikä silloin ole kyseessä mikään huostaanotto vaan ihan vanhempien ja lapsen keskinäinen päätös.

Vierailija
9/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono äiti olisi jäänyt roikkumaan lapseensa ja tehnyt tämän elämästä helvettiä.

Ap jäi "roikkumaan" mieheensä. Mä olisin mielummin valinnut lapsen ja jättänyt miehen toipumaan ihan itsekseen...

Vierailija
10/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin teit olet huono äiti. Mikset mennyt tyttösi kanssa ja antanut ammattilaisten hoivata miestä kuntoon. Skitsofrenia ei ole mikään pikku juttu. Et sinä pysty miestä rakastamaan terveeksi. Skitsofreniasta ei parane.

Oletteko huumeiden käyttäjiä? Aikuisilla huumeet laukaisee usein skitsofrenian ja masennuksen.

Vierailija
11/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin teit olet huono äiti. Mikset mennyt tyttösi kanssa ja antanut ammattilaisten hoivata miestä kuntoon. Skitsofrenia ei ole mikään pikku juttu. Et sinä pysty miestä rakastamaan terveeksi. Skitsofreniasta ei parane. Oletteko huumeiden käyttäjiä? Aikuisilla huumeet laukaisee usein skitsofrenian ja masennuksen.

Vierailija
12/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono äiti olisi jäänyt roikkumaan lapseensa ja tehnyt tämän elämästä helvettiä. Myöhemmin olisi saatu ehkä lukea perhesurmasta, kun kaikki olisivat palaneet loppuun. Oma lapseni on haastava erityislapsi ja olen sopinut anopin kanssa, että lapsi viettää lomilla mahd. paljon aikaa hänen luonaan. Jos en pärjää lapsen kanssa tulevaisuudessa enää ollenkaan, anoppi ottaa hänet luokseen asumaan.

Joskus etä-äidillä voi olla jopa läheisempi suhde lapseensa kuin 24H kotiäidillä. Suhde luodaan jo varhain, eikä hyvä kiintymyssuhde katkea vaikka teini-ikäinen asuiasi hetken muualla.

Vierailija
13/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista se minusta on. Ap äitinä siis antoi mieluummin lapsensa pois ja piti sen miehen, sairaan ja sekopään, joka oli niin sekaisin että sairastutti äidin itsensäkin ja lapsi piti viedä pois.

Mitähän mieltä lapsi itse on asiasta sitten myöhemmin?

Tottakai turvaan, kun vanhemmat ei kykene itse, mutta ... silti..

Olin joskus lapsenlikkana perheessä, jossa esikoinen oli laitettu mummolaan asumaan, oli niin vilkas ettei hänen kanssaan kaksi aikuista pärjännyt ? todellinen syy saattoi olla joku muukin, esim. että oli äidin vahinkolapsi.

Minusta on muutenkin outoa, ettei työikäiset ihmiset jaksa omaa erityislastaan tai selviä vilkkaan lapsen kanssa, mutta isovanhemmat, he pärjäävät ja selviävät ja jaksavat !!!???

Vierailija
14/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskoille äideille ja ilmeisesti olet myös paska tytät joka hyväksikäyttää omia vanhempiaan lastenhoidossa.

Mutta se isoäitihän on tämän aikuisen äiti. Onko väärin, jos äiti haluaa auttaa vielä aikuistakin lastaan, jos tällä on vaikeaa?

Missä kohtaa äiti muuttuu hyvästä ja lapsistaan hulehtivasta äidistä hyväksikäytetyksi isovanhemaksi? Tapahtuuko se, kun lapsi täyttää 18?

Ja ehkä isoäiti haluaa ihan itse mieluummin hoitaa lapsenlapsensa kuin antaa tämän joutua sijaiskotiin. En voi sanoa tietäväni, mutta olen ymmärtänyt, ettei lapsia pakkosijoiteta sukulaisille.

Vierailija
15/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 12 vuotias saa jo sanoa mielipiteensä siitä, missä haluaa asua. Ei etä-äidissä välttämättä ole mitään vikaa. Jo pelkästään uusperhetilanteet voivat ajaa siihen, että lapsi asuu tilapäisesti isovanhemmalla eikä silloin ole kyseessä mikään huostaanotto vaan ihan vanhempien ja lapsen keskinäinen päätös.

Meillä uusperhekuvioissa 12 v täyttänyt muutti isin luo ja isin kanssa, vaikka käytännössä asuikin meillä.. asenne vaan oli tämä.

Mies valitsi lapsensa. Minä ja meidän yhteiset pienemmät lapsemme muutettiin pois. Uusperhe ei toiminut. Ne ongelmat, mitä oli ollut tapaamisviikonloppuina, olivatkin sitten kokopäiväisesti ja kokoaikaisesti. Eivät väistyneet, eivät laantuneet eikä lapsi ollut kiinnostunut luomaan minuun mitään kiintymyssuhdetta , ei edes kohtuullista asiasuhdetta.

Meillä olisi saanut kyllä lapsi asua tilapäisesti ihan missä vaan, mutta menikin niin päin, että suurempi painoarvo oli tällä lapsella, ja minä ja meidän yhteiset saimme väistyä.

Vierailija
16/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutku ap masentui miehen vuoksi...

masentuu täysin kykenemättömäksi. Kyllä ihminen voi ennen sitä jo tehdä itselleen ja masennusta aiheuttavalle tilanteelle jotain... Varsinkin, kun on lapsi mukana kuvioissa. Sijoitus ei ole mikään pikku juttu lapselle. "Annoin lapsen" ja "Saan lapsen takaisin". Ihan kuin kyseessä olisi joku koira. Missä on lapsen tarpeet, toiveet ja kaikki!? Kyllä mun mielestä on hienoa, että puolisot tukee toisiaan, mutta siinä vaiheessa, kun toinen sairastuttaa toisen niin, että lapsi sijoitetaan muualle on menty pahasti väärään suuntaan.

Vierailija
17/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin teit olet huono äiti. Mikset mennyt tyttösi kanssa ja antanut ammattilaisten hoivata miestä kuntoon. Skitsofrenia ei ole mikään pikku juttu. Et sinä pysty miestä rakastamaan terveeksi. Skitsofreniasta ei parane. Oletteko huumeiden käyttäjiä? Aikuisilla huumeet laukaisee usein skitsofrenian ja masennuksen.

Lapsi on niin isänsä tyttö, että tämä oli paras ratkaisu. Ja oletko itse koskaan rakastanut miestä yli kaiken? Jos olet, niin tiedät ettei mikään ole itsestään selvää. Lapsi menee aina edelle, mutta eikö sitä ole juuri se että lapsi pääsee rakkaan isoäidin luokse kunnes vanhemmat ovat kunnossa?

Sanomani on kuitenkin se, että älkää pelätkö lastenhuoltoa! Se pyrkii tekemään parhaansa lapsen eteen, ei olemaan peikko mitä pelätä.

Vierailija
18/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on hirveän helppo paheksua muiden ratkaisuja!

:)

Vierailija
19/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se isoäitihän on tämän aikuisen äiti. Onko väärin, jos äiti haluaa auttaa vielä aikuistakin lastaan, jos tällä on vaikeaa? Missä kohtaa äiti muuttuu hyvästä ja lapsistaan hulehtivasta äidistä hyväksikäytetyksi isovanhemaksi? Tapahtuuko se, kun lapsi täyttää 18? Ja ehkä isoäiti haluaa ihan itse mieluummin hoitaa lapsenlapsensa kuin antaa tämän joutua sijaiskotiin. En voi sanoa tietäväni, mutta olen ymmärtänyt, ettei lapsia pakkosijoiteta sukulaisille.

Ennen vanhaan oli aivan yleistä, että isovanhempi asui samassa pihapiirissä ja auttoi lastenhoidossa. Eikö se ole suurta lähimmäisenrakkautta, että omia läheisiä autetaan, kun apua tarvitaan. Ei elämä mene aina kuin Strömsössä ja siksi onkin hyvä, että on ympärillä tukiverkostoa.

Vierailija
20/39 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa että vanhemmat tajuavat hankkia apua ja vaikkapa sijoittaa lapsensa muualle jos eivät itse kykene lapsestaan huolehtimaan!

Hienoa sekin että lapsi on päässyt asumaan sukulaisensa luokse..

Mutta teidän haukkujat olette varmaan niitä alkoholisteja ym vatipäitä jotka ette näe itsessäni mitään parantamisen varaa ja on suorastaan hienoa että lapset saavat asua kanssanne siitä huolimatta että joku ilkeä ihminen meni tekemään lastensuojeluun ilmoituksen kun esim. makasit keskellä puistoa sammuneena sillä välin kun kaksi vuotias lapsesi leikki siinä vieressäsi... Hänellähän ei varmasti ollut mitään hätää kanssasi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä