Jos et ostaisi yhtään vaatetta, alusvaatetta, kenkiä, sukkaa tms, miten monta vuotta pärjäisit?
Kommentit (41)
Muuten kymmenen mutta veikkaisin, että viidessä vuodessa ois kaikki (talvikäyttöön sopivat)kengät jo käyttökelvottomia. (mulla menee rikki ainakin yksi pari vuodessa :P)
Saisinko ommella lisää? Alusvaatteet kuluisi loppuun parissa vuodessa, samoin sukat. Muita vaatteita löytyy noi 30 vuodeksi.
esim niin, että tekisit vanhasta paidastasi alushousuja tai nykyisistä villapaidoistasi villasukkia.
ap
En kauaakaan, kun sukkahousut eivät vain kestä. Housuja omistan kahdet, että kaipa pelkästään niillä pärjäisi pari vuotta. Muiden osalta pärjäisi varmaan ihan ok useampia vuosia mutta mekkojen käytön kanssa olisi ongelmia.
tuollaista kokeilua tai yrittäisitte pärjätä vähemmillä uusilla vaatteilla?
ap
noita entisiä saisi korjailla, enkä välittäisi sitten siitä että ovat kuluneen näköisiä niin vaatteiden suhteen aika monta vuotta.
Mutta kenkien suhteen en pärjäisi vuottakaan, puuttuu nimittäin tennarit/lenkkarit millä kävellä sitten keväällä kun lumi on sulanut, edelliset heitin pois syksyllä kun hajosivat. Ja on pakko kävellä paljon, koiran takia. Muita kevät-kesäkenkiä on paljon, mutta niillä ei kyllä koiraa lenkitetä montaa metriä.
En kauaakaan, kun sukkahousut eivät vain kestä. Housuja omistan kahdet, että kaipa pelkästään niillä pärjäisi pari vuotta. Muiden osalta pärjäisi varmaan ihan ok useampia vuosia mutta mekkojen käytön kanssa olisi ongelmia.
rasvaamaan kantapääsi ja laittamaan sukkahoudut varoen jalkaan :)
noita entisiä saisi korjailla, enkä välittäisi sitten siitä että ovat kuluneen näköisiä niin vaatteiden suhteen aika monta vuotta.
Mutta kenkien suhteen en pärjäisi vuottakaan, puuttuu nimittäin tennarit/lenkkarit millä kävellä sitten keväällä kun lumi on sulanut, edelliset heitin pois syksyllä kun hajosivat. Ja on pakko kävellä paljon, koiran takia. Muita kevät-kesäkenkiä on paljon, mutta niillä ei kyllä koiraa lenkitetä montaa metriä.
Muuten selviäisin hienosti varmaan 30 vuotta eteenpäin. Tai en, en usko, että yhdetkään housuni oikeasti kestävät niin kauan. En omista tällä hetkellä esim villakangashousuja. Viimeistään viiden vuoden päästä pitäisi housut saada. Varmaan sarkahousut!
niin taas olisi isot kasat ehjiä vaatteita. Ja kun ne menisivät puhki, voisin laihduttaa vielä lisää... ja taas olisi kaapissa vaatteita
Muuten selviäisin hienosti varmaan 30 vuotta eteenpäin. Tai en, en usko, että yhdetkään housuni oikeasti kestävät niin kauan. En omista tällä hetkellä esim villakangashousuja. Viimeistään viiden vuoden päästä pitäisi housut saada. Varmaan sarkahousut!
Jos paino pysyis samana,niin sitten kyllä varmaan ainakin sen 5 vuotta.
Toki trikoopaidat vois haista jo aika pahalta siinä kohtaa. :)
Ostan vaatteita vain silloin kun oikeasti tarvitsen jotain. Helpommin tulee tytölle ostettua ja nekin kirpparilta. :)
On kumisaappaat, mutta ei niilläkään koiraa kunnolla lenkitetä, muuten on jalat pian niin kipeät ettei kävellä ollenkaan.
Kävelen muutenkin paljon ja poljen pyörällä työmatkat, ei onnistu monen tunnin kävely joka päivä monta kuukautta kumisaappaat jalassa.
Tosin joku av-mamma valittaa varmaan vuodn kuluttua kuinka mä kuljen kaupungilla nukkaisissa kulahtaneissa vaatteissa. Ihan kun välittäisin. Villasukat tarvisin vielä vähien vaatteideni lisäksi.
Mulla on 15 vuotta vanhoja sloggeja vielä käytössä ja hyvin pelittää...
Kengistä tekisi ensinnä tiukkaa. Käytän kenkäni aina suutarilla ensihoidossa ja myöhemmin muussa huollossa.
Rintsikoita on ehkä kolmetkymmenet? Osassa vielä hintalappu. Pitsi- sekä arkipöksyjä riittää tosi pitkään.
Ennen joulua vein kierrätykseen pari kassillista. Toivon niistä löytyvän iloa jollekin.
Nykyisillä vaatteilla ja kengillä olen pärjännyt jo pari vuotta. Tänä talvena ostin uuden talvitakin, edellinen oli 3 vuotta vanha.
Alusvaatteitakin tuli nyt ostettua, kun 1-3 vuotta vanhat olivat aika kulahtaneet jo. Eihän ne tissitkään palautuneet samoiksi synnytyksen jälkeen.
Ei kai tässä nyt mitään erikoista tarvitse. Perusvaatekaappi mulla. Siistejä ja hyvin pidettyjä. Kotivaatteet aina erikseen ollut. Näillä mentäisiin helposti vielä ainakin pari vuotta. Uudet farkut tosin tarvitsisin.
Pääasiassa ne mieluisimmat tulee käytettyä aika loppuun. Housuja on kertynyt, t-paitojakin ja neuleita. Yöasut riittäisivät tosi pitkään, samoin alusvaatteet. Pitkistä kalsareista ja vastaavista tulisi varmaan ensimmäisenä pula, niitä oikeasti tarvitsee. Saattaa olla, että sukkia on loputon määrä, kun parittomat selvittäisi eikä olisi niin nuuka onko sukat samaa paria.
Osa vaatteista varmaan säilyisi ihan uuden veroisina paljon pidempään, kun alkaisi koneen sijaan käsin pestä.
Pärjäisin 20 v jos olisi pakko, mutten halua kokeilla. Itse asiassa käytän lempivaatteeni loppuun asti ja joitakin jopa paikkailen. Ostan 5-10 vaatetta itselleni vuodessa, mikä on mielestäni melko kohtuullista.
Harvemmin muutenkaan ostan vaatteita. Viimeisin investointi oli talvikengät. Ainoa mikä puuttuu, on hyvä ja lämmin toppatakki, nyt on vain villakangastakki ja laskettelutakki. Mutta ilmankin pärjää, olen tähänkin asti pärjännyt.
Kaikkea on riittävästi. Tai itse asiassa tasapohjaiset kesäkengät olisivat varmaan sellainen, mitä ensimmäisenä tarvitsisin. Vanhat menevät varmaan pari kesää vielä.