Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oleskeluyhteiskunta

Vierailija
02.01.2013 |

Niinistö otti uudenvuodenpuheessaan esille, että osa kansalaisista odottaa muiden kattavan pöydän ja itse elävät ns. oleskeluyhteiskunnassa.



Tähän ryhmään kuuluu jokainen mamma, joka loikoilee kotonaan ja vie tenavansa hoitoon muiden veronmaksajien elätettävksi.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa itse käyttämistään palveluista, odottaen yhteiskunnan maksavan ne. Kunnon kansalaiset maksavat täyden päiväkotihinnan, kustantavat koulumaksut itse, maksavat terveydenhuoltonsa itse tai vakuutuksen avulla jne. Eli rikkaimmat pystyisivät tähän ja ovat siis ainoita kunnollisia kansalaisia. Muut ovat siivelläeläjiiä, kun olettavat palveluiden olevan ilmaisia.


Ehkä oot, mutta et taida tajuta miksi niitä maksetaan? Kehittämishankkeita vartenko? ;)

Vierailija
22/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamut on pikkuryhmä

Mikäs se somppujen työllisyysprosentti olikaan, alle 10


Mutta pakolaisia on niin vähän että se ei budjettia keikauta yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10- 20 %, jotka ei halua töihin, ei ole mitään korkeastikoulutettuja erityisosaajia (minun tuntemillani tapauksilla on ainakin kaikilla jonkin sortin riippuvuusongelma), joten miksi sitten on niin paljon työttömiä- miksi ei vain laiteta ihmisiä noihin töihin, jotka tuolle porukalle ei kelpaa?

Vierailija
24/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. isolla ja huonosti palkatulla kaupan alalla nostettaisi palkkoja, siirtyisivät palkankorotukset suoraan tuotteisiin. Kunnallisella puolella lisäraha otettaisi korkeampina veroina.

Lopputulos työntekijän kannalta on sama: oma ostovoima ei muutu mihinkään. Saat kyllä enemmän palkkaa, mutta ihan yhtä monta leipää sillä saat ostettua.

miksi alimman luokan palkkoja ei voisi nostaa siten että työnteko kannattaisi? Ei voida, kun nekin pitää alentaa...

huoh! niinistö. Niin ulkokultaista, että oksettaa.

Vierailija
25/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei osannut järjestellä oikein lainana-asioita...

Vierailija
26/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalipakolaisten huonosta sopeutumisesta saamme kiittää vain omaa rasismiamme. Suomeen tuli paljon hyvin koulutettuja somaleja. Nämä suuntasivat pian Lontooseen ja rikastuttavat nyt Britanniaa.

Mamut on pikkuryhmä


Mikäs se somppujen työllisyysprosentti olikaan, alle 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viittasi selkeästi oleskeluluvan hakeneisiin ja sen saaneisiin, joiden pääasiallinen tehtävä on vain oleskella. Suomalaisten rahoilla.

Vierailija
28/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miula on semmonen aavistus että nyt aletaan poistaa kotihoidontukea, lapsilisiä ym. Niin paljon on parjattu kotiäitejä ja syytelty tästä lamasta. Sellasta se on kun duunarit äänestää kokoomusta...



Olis paljon mistä vois tinkiä ennenkuin alettas otta pois lapsiperheiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä työvoimahallinnossa/hankkeiden parissa tai ylipäätään missään, missä oikeasti näkisi todellisuuden?

Totuus on, että noin 10-20 % työttömistä on juurikin näitä oleskelijoita, jotka olettavat muiden maksavan oleskelun ja näkevät työttömyyden selkeänä VAIHTOEHTONA työn tekemiselle. Heille on luonnolinen vaihtoehto tuo oleskelu ja muiden rahoilla loisiminen. Ja jos työtä tarjotaankin, niin esimerkiksi viiden kilometrin työmatka on aivan liian pitkä ja klo: 7.45 alkava työ on täysi mahdottomuus, kun "emmä jaksa herätä niin aikaisin.."

Tuo loput 80-90 % on ihan oikeasti esim. rakenteellisten syiden tai irtisanomisten takia työttömiä, mutta ko. osa yrittää aktiivisesti työllistyä ja näkevät oman työttömyyden selkeästi välivaiheena kohti työllistymistä.

Talouden kannalta tuo 10-20 % tarkoittaa 20 000-40 000 loisijaa ja määrä vain kasvaa, joten mielestäni on erittäin tervetullutta, että presidentti otti asian esille puheessaan.

Käsitykseni on, että siitä porukasta, joka oikeasti ei mene töihin vaikka asiallista työtä olisi, suurin osa on työkyvyttömiä vaikkei heillä siitä mitään varsinaista lääkärin päätöstä olekaan. Paljon on alkoholiongelmaisia ja selkeästi masentuneita esimerkiksi. Ja jotkut on vaan jotenkin, miten sen nyt kauniisti sanoisi, liiian yksinkertaisia työelämään, eivät vaan pärjää oikein missään vaikka olisi monia yrityksiä ollutkin.

Joitakin on toki sellaisia elämäntapatyöttömiä, jotkut jopa saattavat esittää suoraan ylimielisiä kommentteja siitä miten ovat oravanpyörän ulkopuolella ja osaavat taitavasti elää tässä koneistossa näkemättä vaivaa, mutta niitä on kyllä paljon 10%:a vähemmän.

Vierailija
30/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalipakolaisten huonosta sopeutumisesta saamme kiittää vain omaa rasismiamme. Suomeen tuli paljon hyvin koulutettuja somaleja. Nämä suuntasivat pian Lontooseen ja rikastuttavat nyt Britanniaa.

Mamut on pikkuryhmä


Mikäs se somppujen työllisyysprosentti olikaan, alle 10

Miten ne rikastuttaa Britanniaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miula on semmonen aavistus että nyt aletaan poistaa kotihoidontukea, lapsilisiä ym. Niin paljon on parjattu kotiäitejä ja syytelty tästä lamasta. Sellasta se on kun duunarit äänestää kokoomusta...

Olis paljon mistä vois tinkiä ennenkuin alettas otta pois lapsiperheiltä.


Roskaväki alkoi halveksia auttajaansa ja nyt tulee vastaisku. Menkää kerjuulle jos rahat ei riitä

Vierailija
32/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaväki alkoi halveksia auttajaansa ja nyt tulee vastaisku. Menkää kerjuulle jos rahat ei riitä

olisi siis hienoa, jos rikollisuuden määrä nousisi ja saisit alituisesti pelätä omaisuutesi puolesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, rahat mielummin Kreikkaan tai kehitysapuna ties minne...



Mie en tartte kotihoidontukea mutta soisin sen olevan olemassa.



Muistakaa nyt seuraavissa vaaleissa ketä äänestätte. Onhan se muotia olla kokoomuksen kannattaja ja mokuttaja mutta siihen ei taida enää olla monella varaa!!

Vierailija
34/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sairaalapäivä keskimäärin 500e

vankilapäivä 205e ja lasten päivähoito jotain tuolta väliltä, joten täällä kun joku intoili että jos kaikki maksais korkeimman maksuluokan mukaan oltais paremmassa jamassa...aika kaukana siitä.



Mutta toki paremmassa, kun ei ois näitä subjektiivisen päivähoitoedun käyttäjiä 0-maksuluokassa.



Kaikki yrittäjiksi, verot alemmas ja kaikki sosiaaliturva minimiin. Jokainen maksakoon omat kulunsa vakuutuksin tai suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sitä kulttuurien rikkautta, joka Suomessakin parempi osaisille näyttää riittävän. En yhtään ihmettele sitä, jos suomalaisistakin muodostuu oleskelijaryhmä, joka ei lähde töihin itseään loppuun polttamaan, kun samanaikaisesti maan päättäjät hokevat, että tarvitaan paljon lisää maahanmuuttajia tänne oleskelemaan ja verovarojamme hyväksikäyttämään.

Vierailija
36/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpinä siitä, että kokoomus on viemässä lapsiperheiltä tuet pois on ihan yhtä realistista kuin kuvitelma Paavo Arhinmäestä tekemässä vallankumousta.

Vierailija
37/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteiskunta voi ottaa vastuuta yksityisten yritysten liiketoiminnasta. Yksityiset yrityksethän suurilta osin ovat potkineet ihmisiä ulos.

Ja jos lähdetään siitä, että "paskaduuneja" ei ole olemassa, niin kyllä aika usein jotakin työtä löytyy, jos vain kelpaisi. On varmasti tilanteita, joissa ei löydy, vaikka kuinka hakisi, mutta ei aina. Niinistön puhe oli minun mielestä loistava. Esim. nuoret ovat muuttaneet asenteita työntekoa kohtaan, ja eivät ota vastuuta itsestään ja toimentulostaan.

Koska mitä minä itse seuraan ihmisiä, niin ei juuri huvikseen oleskelijoita näy, vaan ongelma on että ihmiset on PAKOTETTUJA oleskelemaan koska töitä ei löydy! Meidänkin firma monotti 250 ihmistä syksyllä, ja koska alan tilanne on tosi heikko, on moni edelleen "oleskelija". Ihan hullua moittia ihmisiä, jotka ei voi mitään sille että joutuvat olemaan tuilla, jotka haluaisivat paljon mieluummin töihin jos töitä olisi.

Minusta on ihan marginaalisen pieni ongelma Suomessa se, että ihmiset muuten vaan kölliskelisivät tuilla, koska se on mahdollista. Näin, vaikka oikeistopoliitikot yrittävätkin koko ajan antaa kuvaa että näitä on isoja laumoja ja että kyse työttömyydessä on aina yksilön asenteesta. Muutenkin yritetään koko ajan vierittää vastuuta yksilöille ja perheille, myös sosiaaliturvassa, kuten työllistymsiessäkin. Ei hyvä kehitys, ei.

Vierailija
38/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nuoret ovat muuttaneet asenteita työntekoa kohtaan, ja eivät ota vastuuta itsestään ja toimentulostaan.

Mutta miksi nuoret ovat muuttaneet asenteitaan? Voisiko yksi syy olla siinä, että kun he näkevät, että vierailta mailta tulevat oleskelijatkin saavat nauttia yhteistä kakkua tekemättä mitään sen eteen, niin miksi sitten itsekään laittaa tikkua ristiin saatika rasittaa itseään elättääkseen tuntemattomia oleskelijoita? Ei nuoret niin tyhmiä katsos ole.

Vierailija
39/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpinä siitä, että kokoomus on viemässä lapsiperheiltä tuet pois on ihan yhtä realistista kuin kuvitelma Paavo Arhinmäestä tekemässä vallankumousta.


Kyllä kaikki tuet kunnon kokkarille kelpaa. Tosin sosiaali-etuudet voitaisiin jotenkin sitoa ansiotyöhön joten etuukssin olisivat oikeutettuja vain ne jotak käyvät töissä. Kokoomus on patavanhoillinen ja taantumuksellinen puolue.

Vierailija
40/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on työttömyysprosentti vaikka olisi minkälainn täystyöllisyys ja työvoimapula.



Ja nytkin esim. hoitoalalle ei löydy tarpeeksi tekijöitä, se on fakta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän