Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oleskeluyhteiskunta

Vierailija
02.01.2013 |

Niinistö otti uudenvuodenpuheessaan esille, että osa kansalaisista odottaa muiden kattavan pöydän ja itse elävät ns. oleskeluyhteiskunnassa.



Tähän ryhmään kuuluu jokainen mamma, joka loikoilee kotonaan ja vie tenavansa hoitoon muiden veronmaksajien elätettävksi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotimainen mamma kun saadaan tulevilla uudistuksilla työkkärin pakkokursseille ym., mutta vastaava kotona viihtyvä mamumamma saa olla rauhassa koska "rasismi" ja "nollaluokan kielitaito".

Vierailija
2/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mitä minä itse seuraan ihmisiä, niin ei juuri huvikseen oleskelijoita näy, vaan ongelma on että ihmiset on PAKOTETTUJA oleskelemaan koska töitä ei löydy! Meidänkin firma monotti 250 ihmistä syksyllä, ja koska alan tilanne on tosi heikko, on moni edelleen "oleskelija". Ihan hullua moittia ihmisiä, jotka ei voi mitään sille että joutuvat olemaan tuilla, jotka haluaisivat paljon mieluummin töihin jos töitä olisi.



Minusta on ihan marginaalisen pieni ongelma Suomessa se, että ihmiset muuten vaan kölliskelisivät tuilla, koska se on mahdollista. Näin, vaikka oikeistopoliitikot yrittävätkin koko ajan antaa kuvaa että näitä on isoja laumoja ja että kyse työttömyydessä on aina yksilön asenteesta. Muutenkin yritetään koko ajan vierittää vastuuta yksilöille ja perheille, myös sosiaaliturvassa, kuten työllistymsiessäkin. Ei hyvä kehitys, ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niillä jotka vierailta mailta Suomeen tulevat oleskelemaan valmiiseen pöytään ja nostamaan vastikkeetonta rahaa, niin heillä monella on paremmin asiat kuin monella Suomessa syntyneellä kansalaisella.

Vierailija
4/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nykyihmistä kun yksinkertaisesti ei saa koskaan syyllistää. Tekee hän kuinka vääriä ratkaisuja lapsen tai yhteiskunnan (=mikä automaatti lie, ei mulle kuulu)kannalta.

Vierailija
5/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa itse käyttämistään palveluista, odottaen yhteiskunnan maksavan ne. Kunnon kansalaiset maksavat täyden päiväkotihinnan, kustantavat koulumaksut itse, maksavat terveydenhuoltonsa itse tai vakuutuksen avulla jne. Eli rikkaimmat pystyisivät tähän ja ovat siis ainoita kunnollisia kansalaisia. Muut ovat siivelläeläjiiä, kun olettavat palveluiden olevan ilmaisia.

Vierailija
6/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mitä minä itse seuraan ihmisiä, niin ei juuri huvikseen oleskelijoita näy, vaan ongelma on että ihmiset on PAKOTETTUJA oleskelemaan koska töitä ei löydy! Meidänkin firma monotti 250 ihmistä syksyllä, ja koska alan tilanne on tosi heikko, on moni edelleen "oleskelija". Ihan hullua moittia ihmisiä, jotka ei voi mitään sille että joutuvat olemaan tuilla, jotka haluaisivat paljon mieluummin töihin jos töitä olisi.

Minusta on ihan marginaalisen pieni ongelma Suomessa se, että ihmiset muuten vaan kölliskelisivät tuilla, koska se on mahdollista. Näin, vaikka oikeistopoliitikot yrittävätkin koko ajan antaa kuvaa että näitä on isoja laumoja ja että kyse työttömyydessä on aina yksilön asenteesta. Muutenkin yritetään koko ajan vierittää vastuuta yksilöille ja perheille, myös sosiaaliturvassa, kuten työllistymsiessäkin. Ei hyvä kehitys, ei.

luultavasti ihan tarkoituksellista harhautusta, niin kansalaiset syyttävät työttömyydestä ja muista ongelmista vain toisiaan eivätkä päättäjiä. Totta on, että jotkut eivät halua mennä töihin, koska tuet ovat isommat kuin palkka, mutta taatusti tämä ei ole se suurin ongelma, vaan se, että töitä ei ole tarpeeksi niitä haluaville.

Muussa tapauksessahan kaikki halukkaat olisivat jo töissä, kun kerran noita "oleskelijoita" on haitaksi asti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ryhmään kuuluu jokainen mamma, joka loikoilee kotonaan ja vie tenavansa hoitoon muiden veronmaksajien elätettävksi.

Minä tiedän kyllä äitejä jotka ovat kotona, mutta tuntemani kaikki hoitavat myös lapsensa kotona eivätkä vie hoitoon. Sinänsä minusta ei tarvisi olla edes oikeutta viedä yhteiskunnan tuella hoitoon jos äiti on kotona, ellei sitten ole katsottu lapselle jossain tapauksessa tarpeelliseksi päästä päivisin pois kotoa virikkeiden tms takia.

Vierailija
8/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhotti tuo puhe oleskeluyhteiskunnasta!



..joutuvia, vaan esim. tätä laiskimussakkia, johon ikävä kyllä kuuluu paljon myös kotona vetelehtiviä äitejä. Siis heitä, jotka tämän subjetiivisen hoito-oikeuden vuoksi siirtävät tekeleittensä hoitamsien yhteiskunnalle vaikka aikaa olisi hoitaa lapsensa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä pääse yli eikä ympäri.



Itse ajavat tilanteen siihen, että porukkaa potkitaan pihalle työpaikoista, firmoja siirretään ulkomaille yms.



Koitappa siinä sitten töihin päästä kun yhtä työpaikkaa kohden on satoja hakijoita.



Mutta kun ei nämä kermaperseet sitä tajua.

Vierailija
10/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden kotosuomalaisten kotonamakaajien joukossa. Sitä ei edes huomata. Jokuhan täälläkin just nyt itkee, että pitääkö miehen hoitaa lapset ja koti ilmaiseksi, kun vaimon ansiosidonnaisesta vähennetään kodinhoidon tuki?

Yheiskunta on monille suuri raha-automaatti, eikä yhtään tajuta sitä, että me olemme yhteiskunta.

Otamme joka vuosi 10 miljardia lisää lainaa lastemme maksettavaksi. Joskus se lainalla elo on lopetettava. Mieluiten nyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mitä minä itse seuraan ihmisiä, niin ei juuri huvikseen oleskelijoita näy, vaan ongelma on että ihmiset on PAKOTETTUJA oleskelemaan koska töitä ei löydy! Meidänkin firma monotti 250 ihmistä syksyllä, ja koska alan tilanne on tosi heikko, on moni edelleen "oleskelija". Ihan hullua moittia ihmisiä, jotka ei voi mitään sille että joutuvat olemaan tuilla, jotka haluaisivat paljon mieluummin töihin jos töitä olisi.

Minusta on ihan marginaalisen pieni ongelma Suomessa se, että ihmiset muuten vaan kölliskelisivät tuilla, koska se on mahdollista. Näin, vaikka oikeistopoliitikot yrittävätkin koko ajan antaa kuvaa että näitä on isoja laumoja ja että kyse työttömyydessä on aina yksilön asenteesta. Muutenkin yritetään koko ajan vierittää vastuuta yksilöille ja perheille, myös sosiaaliturvassa, kuten työllistymsiessäkin. Ei hyvä kehitys, ei.


Onko tekijöitä

Vierailija
12/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamut on pikkuryhmä


Mikäs se somppujen työllisyysprosentti olikaan, alle 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyötä on

Onko tekijöitä

Siis ainakaan jos mietitään työpaikkoja, joiden palkalla myös pystyy elämään. Kyllä niihinkin kokopäiväisiin asiallisesti palkattuihin hommiin on tulijoita, mutta yllätys yllätys johonkin osa-aikaiseen jonka palkalla ei kukaan voi elää ei ihmiset oikein innosta kiljuen hae... Eikä tarvikaan hakea.

Vierailija
14/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden kotosuomalaisten kotonamakaajien joukossa. Sitä ei edes huomata. Jokuhan täälläkin just nyt itkee, että pitääkö miehen hoitaa lapset ja koti ilmaiseksi, kun vaimon ansiosidonnaisesta vähennetään kodinhoidon tuki? Yheiskunta on monille suuri raha-automaatti, eikä yhtään tajuta sitä, että me olemme yhteiskunta. Otamme joka vuosi 10 miljardia lisää lainaa lastemme maksettavaksi. Joskus se lainalla elo on lopetettava. Mieluiten nyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo niin väsynyt vastaus kaikkeen. Eikä vieläkään tajuta, ettei nekään työpaikat kaikille riitä ja täällä ainakin nekin on täytetty.

En ole päässyt sellaiseenkaan paikkaan.

Vierailija
16/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattiryhmä nimeltä sijoittajat. Oleillaan ja odotellaan tuottoja toisten tekemästä työstä eivätkä pysty elättämään itseään omalla työllä vaan toisten työllä.

Vierailija
17/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamut on pikkuryhmä


Mikäs se somppujen työllisyysprosentti olikaan, alle 10

niitä on vähän. Kuten toisen ketjun vatipäät vaativat rikkailta rahoja pois, tajuamatta, että rikkaita on vähän. Keskiluokka elättää kaikki, koska heitä on paljon.

Vierailija
18/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka suuren ongelman aiheuttavat oikeasti nämä syytetyt "oleskelijat" eli ihmiset jotka omalla työkielteisellä ja tukia kuppaavalla asenteellaan aiheuttaavt sen että kuluttavat tukia vaikka heidän ei olisi pakko. Eli siis ihmiset jotka vie lapset hoitoon vaikka ovat itse kotona, eivät mene töihin vaikka työtä jolla voi itsensä elättää olisi tarjolla jne.



Epäilen että sellaisia ihmisiä on oikeasti todella vähän. Niin vähän, ettei tämän maan kokonaisongelmissa heillä ole juuri mitään merkitystä.

Vierailija
19/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi alimman luokan palkkoja ei voisi nostaa siten että työnteko kannattaisi? Ei voida, kun nekin pitää alentaa...



huoh! niinistö. Niin ulkokultaista, että oksettaa.

Vierailija
20/45 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä työvoimahallinnossa/hankkeiden parissa tai ylipäätään missään, missä oikeasti näkisi todellisuuden?

Totuus on, että noin 10-20 % työttömistä on juurikin näitä oleskelijoita, jotka olettavat muiden maksavan oleskelun ja näkevät työttömyyden selkeänä VAIHTOEHTONA työn tekemiselle. Heille on luonnolinen vaihtoehto tuo oleskelu ja muiden rahoilla loisiminen. Ja jos työtä tarjotaankin, niin esimerkiksi viiden kilometrin työmatka on aivan liian pitkä ja klo: 7.45 alkava työ on täysi mahdottomuus, kun "emmä jaksa herätä niin aikaisin.."

Tuo loput 80-90 % on ihan oikeasti esim. rakenteellisten syiden tai irtisanomisten takia työttömiä, mutta ko. osa yrittää aktiivisesti työllistyä ja näkevät oman työttömyyden selkeästi välivaiheena kohti työllistymistä.

Talouden kannalta tuo 10-20 % tarkoittaa 20 000-40 000 loisijaa ja määrä vain kasvaa, joten mielestäni on erittäin tervetullutta, että presidentti otti asian esille puheessaan.

Koska mitä minä itse seuraan ihmisiä, niin ei juuri huvikseen oleskelijoita näy, vaan ongelma on että ihmiset on PAKOTETTUJA oleskelemaan koska töitä ei löydy! Meidänkin firma monotti 250 ihmistä syksyllä, ja koska alan tilanne on tosi heikko, on moni edelleen "oleskelija". Ihan hullua moittia ihmisiä, jotka ei voi mitään sille että joutuvat olemaan tuilla, jotka haluaisivat paljon mieluummin töihin jos töitä olisi.

Minusta on ihan marginaalisen pieni ongelma Suomessa se, että ihmiset muuten vaan kölliskelisivät tuilla, koska se on mahdollista. Näin, vaikka oikeistopoliitikot yrittävätkin koko ajan antaa kuvaa että näitä on isoja laumoja ja että kyse työttömyydessä on aina yksilön asenteesta. Muutenkin yritetään koko ajan vierittää vastuuta yksilöille ja perheille, myös sosiaaliturvassa, kuten työllistymsiessäkin. Ei hyvä kehitys, ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan