Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen nettotulot n.2900e ja minulla n.1600 ja hän vaatii, että maksamme kaikki kulut puoliksi!

Vierailija
02.01.2013 |

Minusta epäreilua, hänellä reippaalsti paremppalkka kuin minulla ja vaatii, että molemmat siirrämme yhteiselle taloustilillemme 1300e. Minua vituttaa ja ärsyttää tämä asia, kuinka putkiaivo ja itsekäs ihminen voikaan olla. Olen puhunut miehelle, muttei auta!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se toinen tosiaan tienaa enemmän! On ehkä kouluttautunut enemmän, tekee ehkä vaativampaa duunia. Ollut tavoitteellisempi, panostanut enemmän siihen, että tienaa. On ihan oikeutettua myös, että siitä tuhlattavasta rahasta voi päättääkin enemmän.

Eli: Kummallekin jää tilille suhteessa omaan palkkaan. Vaikka se 30%. Sille joka tienaa 1500 -> 450€, 5000 tienaavalle 1500€. Siinä se. Puhutaan perheen elintasosta, jotka muodostuvat yhteisistä kuluista. Silti se varakkaampi voi maksaa myös toisen kuluja (tai lasten kuluja enemmän), niin halutessaan ja tarpeen mukaan enemmän.

Vierailija
22/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osaat varmasti valita näistä käyttöön ne, jotka ovat oikeasti reiluja.

Mutta ei teidän ongelma taida olla rahanjako. Miehelle on tainnut nyt tulla jokin vastarinta siihen, että lapsesta syntyy kuluja, eikä enää voikaan käyttää kaikkea itseensä.

Ja ap ei ole vieläkään oppinut pitämään puoliaan jämäkästi. Kunhan vikisee miehelle, ettei hän haluaisi.. Miehelle pitää laittaa kova kovaa vastaan, jos kerran on noin tampio.

Keskustelu- ja kuuntelutaitoa näyttäisi teidän perheessä puuttuvan. Ja perheyhteyttä pitäisi luoda viettämällä enemmän aikaa perheenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se toinen tosiaan tienaa enemmän! On ehkä kouluttautunut enemmän, tekee ehkä vaativampaa duunia. Ollut tavoitteellisempi, panostanut enemmän siihen, että tienaa. On ihan oikeutettua myös, että siitä tuhlattavasta rahasta voi päättääkin enemmän.

Eli: Kummallekin jää tilille suhteessa omaan palkkaan. Vaikka se 30%. Sille joka tienaa 1500 -> 450€, 5000 tienaavalle 1500€. Siinä se. Puhutaan perheen elintasosta, jotka muodostuvat yhteisistä kuluista. Silti se varakkaampi voi maksaa myös toisen kuluja (tai lasten kuluja enemmän), niin halutessaan ja tarpeen mukaan enemmän.

Vierailija
24/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta epäreilua, hänellä reippaalsti paremppalkka kuin minulla ja vaatii, että molemmat siirrämme yhteiselle taloustilillemme 1300e. Minua vituttaa ja ärsyttää tämä asia, kuinka putkiaivo ja itsekäs ihminen voikaan olla. Olen puhunut miehelle, muttei auta!

Et kai sinä itseäsi miehelle myy? Jos et niin sitten maksat omat kulusi

Vierailija
25/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti on aviomies ja lapsikin tullut hankittua sekä yhteinen asuntolaina, joten kusessa olen! t.ap

Avioliiton voi purkaa ja lapsen kanssa pärjää yksinhuoltajanakin.

Ja mies maksaa sulle elarit lapsesta.

Vierailija
26/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäreilua sinua kohtaan. Käske miehesi kuunnella Presidentti Sauli Niinistön uudenvuoden puhe, missä hän mainitsee itsekkyydestä ja tämä kyllä pätee myös kotitalouksissa jos toinen kerää rahaa (säästää rahaa) itselleen. Jääkö tästä yhteisestä kulutilista säästöön mitään?

Itsekkyyttä on se että vaatii muita maksamaan omat kulunsa. Jos tilanne olisi toisinpäin niin AP ei maksaisi edes hernekeittopurkkia miehelleen. Tässä on taas tämä sama: miehen rahat ovat yhteisiä mutta naisen rahat ovat naisen.

Vierailija
27/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti on aviomies ja lapsikin tullut hankittua sekä yhteinen asuntolaina, joten kusessa olen! t.ap

Avioliiton voi purkaa ja lapsen kanssa pärjää yksinhuoltajanakin.

Ja mies maksaa sulle elarit lapsesta.

Itse ei haluata tehdä mitään. Pummitaan vain toisten rahoilla. Jos mies ei maksa suosiolla niin se pakotetaan maksamaan. Säälittäviä ihmisiä. Elättäkää itsenne. Miehen ei pidä maksaa ylimääräistä sen takia että nainen on patalaiska eikä tee töitä.

Mitä jos mies ottaa lapsen kun hän sen elättääkin? Miksi AP:n pitäisi saada lapsi vaikka hän ei edes voi lasta elättää?

Vierailija
28/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaetaan tulojen suhteessa, ja laissakin sanotaan, että kykyjensä mukaan, eikä puoliksi. Teillä suhde on niin, että sinä tienaat 36 prosenttia tuloistanne ja mies 64.

Laina puoliksi, mutta muut yhteiset laskut mielestäni tuossa suhteessa. Jos talousmenojen tarve on 2600 euroa kuukaudessa, sinä laitat sinne tilille 900-1000 ja mies loput.

Vierailija
29/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään ymmärrä, että avioliitossa on kummallakin omat rahat. Sehän johtaa just tollaseen tilanteeseen, kuin ap:llä. Vastaavanlaisia ketjuja on täällä ollut ennenkin.

Meillä minä olen se pienituloisempi, ja ihan miehen omasta halusta meillä on yksi yhteinen tili, josta maksetaan kaikki. Tämän lisäksi on yhteinen tavoitetili, siihen raha siirtyy automaattisesti yhteiseltä tililtä kerran kuukaudessa.

Vierailija
30/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sinä itseäsi miehelle myy? Jos et niin sitten maksat omat kulusi

Siinä vaan miehellä ei sitten ole mitään oikeutta määrätä minkä suuruiset ne kulut on. Ei voida esimerkiksi asua omakotitalossa, jos ap:llä ei ole varaa maksaa puolet asumiskuluista. Miehellä ei ole oikeutta marista, kun asutaan ahtaasti ja epämukavasti kerrostalokämpässä ja lastenvaunuja pitää kantaa kolmanteen kerrokseen.

Sillä mies ei voi määrätä, että ap:n pitää elää yli varojensa. Joten jos puoliksi maksetaan, niin kaikesta kulutuksesta saa määräämisoikeuden ap, joka on pienempituloisempi. Sillä hänen tulonsahan ne joka kohdassa tulevat vastaan, kun mietitään miten asutaan, millä autolla ajetaan (ellei molemmilla ole omat autot), mitä syödään, mitä lapset harrastaa, miten lomaillaan, jne.

Vierailija
31/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ero netto tuloissa. Tämä miehen toiveesta. Meillä oli melkein yhtä suuret tulot, mutta se tarkoitti sitä että minä tein paljon iltavuoroja, viikonloppuja jne. Miehen pyynnostä/vaatimuksesta (seka tietysti halusta olla enemmän lapsemme kanssa) vaihdoin säännölliseen aamuvuoroon, jossa joku satunnnainen lauantai töitä..

Vierailija
32/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisiko miehellä toinen nainen ja mies tarvii siksi enemmän käyttörahaa itselleen.

Vierailija
33/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaetaan tulojen suhteessa, ja laissakin sanotaan, että kykyjensä mukaan, eikä puoliksi. Teillä suhde on niin, että sinä tienaat 36 prosenttia tuloistanne ja mies 64.

Laina puoliksi, mutta muut yhteiset laskut mielestäni tuossa suhteessa. Jos talousmenojen tarve on 2600 euroa kuukaudessa, sinä laitat sinne tilille 900-1000 ja mies loput.

Silloinhan se asunto täytyy valita pienempituloisen tason mukaan. Meillä asunto on 50-50 omistuksella mutta laina on perheen yhteisen tilin menoja. Ja yhteiselle tilille kumpikin laittaa 90% (palkka)tuloistaan; jolloin onnistuu myös äitiys/vanhempainvapaalla. Meillä muut kuin säännölliset tulot ei mene taloustilille eli esim. bonukset tai miehen harrastefirman mahdolliset tuotot.

Vierailija
34/34 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen teille iltalukemiseksi avioliittolakia. Siellä sanotaan mm. seuraavaa: "Puolisoiden elatusvelvollisuus avioliiton aikana Avioliiton aikana kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Tarvittaessa voidaan myös avioliiton aikana vahvistaa, että toisen puolisoista on maksettava toiselle elatusapua. Elatusavun määrä ja sen maksutapa voidaan vahvistaa joko sopimuksella tai tuomioistuimen päätöksellä." Meille annettiin tuo avioliittolaista ja sukunimilaista esitteet mukaan maistraatissa jo esteiden tutkintaa haettaessa. Ja läpyskät todellakin luettiin jo ennen vihkimistä. <a href="http://www.om.fi/11908.htm" alt="http://www.om.fi/11908.htm">http://www.om.fi/11908.htm</a&gt; <a href="http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234" alt="http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234">http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234</a&gt;

mitä tarkoittaa tuo "parhaan kykynsä mukaan" tai "puolison elatus". Se pienituloinen kun ei voi tuohon vedoten ulosmitata parempituloisen rahoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi