Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa riitaa suhteessa, en jaksa.

Vierailija
02.01.2013 |

Olen aivan kyllästynyt pihiin mieheen. Suorastaan inhoan sitä! Tänä aamunakin kaamea riita RAHASTA!!! Voiko tyhmenpää aihetta ollakaan. Kumpikin käy töissä ja nyt joudumme alkamaan laittaa kaikki kuitit, jotka menevät esim ruokaan ym pakollisiin menoihin jääkaapin oveen, sillä mies väittää että 5hlö:n talouden ruuat maksaa 1000e kuussa ja että hän maksaisi 500e, mikä ei todella pidä paikkaansa. Hän osallistuu paljon vähemmän.

Omiin reissuihin on kyllä varaa muttei perheen elättämiseen.

Nyt oikein katsoin pankkitiedot ja sanoin, että kyllä minä hoidan suurimman osan. Kaiken lisäksi maksan asunnon lainanlyhennyksen kokonaan, hän hoitaa mökin, eli on meillä suuret kulutkin. Tienaamme samanverran, eli siitä ei ole kyse.

Olen vaan niin hemmetin väsynyt tähän jokapäiväiseen taisteluun kumpi tekee enemmän. Samaa riitaa lastenhoidosta, harrastuksista, KAIKESTA!!!!! Ei mene päivääkään etteikö riideltäisi.

Mikä avuksi???

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette osaa puhua ja kuunnella ja tehdä päätöksiä joissa aina toinen ei jousta niin silloin sitä mennään terapiaan ja puhutaan tuntemuksista tädille joka auttaa teitä ymmärtämään toisianne. Aina se ei auta ja asiat on niin vaikeita vaan ettei yhteinen elämä onnistu ja sitten erotaan ja eletään sellaisen henkilön kanssa jonka kanssa ollaan samoilla linjoilla.

Minä en ymmärrä miten sitä voi päivittäin tapella tuollaisista asioista. Miten te saatte lapsien harrastuksistakin riidan? Jos lapsien aikana riitelette niistä niin kasvatukseen tarvitsette jo pikaista apua, koska mieti nyt mitä se tekee lapsien mielelle?

Vierailija
2/3 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tämän perhe-elämän aikana kertynyt noin 15 kauppapussillista kuitteja ja lisäksi tiliotteet parilta vuosikymmeneltä.

Niillä mies hiljenee hyvin nopeasti, kun muistutan, minkä verran on kenellekin tullut rahaa - se on tarkistettavissa tiliotteista - ja kuitista näkee, millä kortilla mikäkin ostos on maksettu.

Aloittajallekin ehdotan, että on vaikka jääkaapin ovessa kirjekuoret, joihin kumpikin laittaa omista ostoksistaan kuitit. Jos kaikki maksetaan pankkikortilla, tiliotteesta on helposti luettaviss, kumpi on käynyt kaupassa ja maksanut. Kuitista näkee sitten tarkemmin, mitä on ostettu.

Näistä kaikista sitten voi laatia taulukon, jossa ylimmälle riville lasketaan yhteen kaikki ostot + yhteiset maksut.

Mietipä tarkkaaan,mistä riidat tulevat? Vaatiiko jompi kumpi teistä toista muuttamaan tapojaan?

Siitäkin voi tehdä ikään kuin ulkopuolisena analyysiä: kumpi vaatii, kumman pitäisi muuttua?

Älkää unohtako perusteluja silloin, kun olette eri mieltä. Mistä syystä lapsia pitäisi hoitaa jollakin tietyllä tavalla? Opettele itse jatkamaan oma vaatimuksesi sivulauseella "koska ..." ja kuuntele, perusteleeko mies omia väitteitään ja vaatimuksia jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh täällä sama ongelma!

Nyt ei ole kotona enää mitään ruokaa, kun lopetin sen ostamisen viikonvaihteessa. Mies on ostanut maitoa ja KALJAA. 

Mun pitäisi hoitaa kaikki ruoka ym, menot, hän voisi kuluttaa satoja euroja erilaisiin harrastuksiin. Tuntuu että alkaa riittää. Meille on syntymässä lapsi, ja mies puhui että vaihtaisi nykyisen autonsa jossa ei ole ovia takapenkeille, kun sinne ei oikein mahdu porukkaa perheenlisäyksen jälkeen.

On nyt sitten päätynyt 2-paikkaiseen PAKETTIAUTOON! Ihminen, joka käy palkkatyössä kävellen 1 kilometrin päässä kotoa. Ainut syy pakulle, johon kukaan muu ei mahdu mukaan: Sitä on mukava ajaa, kun korkealta näkee hyvin.

Alan olla aika kypsänä. Ei yh:na voi olla tämän raskaampaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme