Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö hoitamaan itse omat vanhempasi?

Vierailija
02.01.2013 |

Minä en. Asun 300 km päässä vanhemmistani talossa, josta minulla on velkaa vielä 10 vuoden kuluttuakin, jolloin vanhempani alkavat ehkä olla jo avun tarpeessa. Minun siis täytyy edelleen käydä töissä, jotta saan lainan ja laskut maksettua. En edes usko, että vanhempani haluaisivat muuttaa kotipaikkakunnaltaan ja jättää kaikki tuttavansa ja ystävänsä. Kotipaikkakunnallani tuskin on minulle töitä, enkä minäkään haluaisi jättää kotiani. Asunnossamme asuu silloin vielä myös lapsemme, jotka jo nyt asuvat samassa huoneessa. Meillä ei ole ylimääräisiä huoneita.

Minusta on hämmentävä ajatus, että pitäisi palata aikaan, jolloin isovanhemmat asuivat lasten kanssa samassa taloudessa. Yhteiskuntahan on aivan erilainen! Silloin, kun näin tapahtui, suurin osa ihmisistä pysyi kotipaikkakunnallaan ja vanhempiensa lähellä myös aikuistuttuaan. Asuttiin maalla, jossa taloudessa asui muutenkin useampia perhekuntia ja palkollisia. Ihmiset tekivät töitä kotonaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla enkä palaa Suomeen. Äiti ei halua muuttaa tänne.

Vierailija
2/4 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilaa ja en kertakaikkisesti HALUA!

Kumpikin vanhemmmistani on osaltaan tehnyt elämästäni sellaista helvettiä, että ainoa viimeinen palvelukseni heille on hautajaisiin tulo.

En minä ole valinnut vanhempiani enkä edes sitä, että olen ylipäänsä syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani asuvat kyllä tuossa lähellä, mutta eivät mahtuisi meille asumaan, on sen verran pieni tämä kämppä kuitenkin. Minun puolestani voisimme kaikki myydä omat erilliset asuntomme ja ostaa yhteisen, joka olisi riittävän iso meille kaikille, mutta puoliso ja äitini varmaan eivät haluaisi tällaista ratkaisua.

Olen jonkin verran joutunut jo molempia hoitamaan työn ohessa, ja ainakin palkkatyö on jonkin verran kärsinyt niinä aikoina, etenkin silloin, kun jouduin paljon soittelemaan äidin hoidosta kesken työpäivän ja äiti ja hoitajat soittelivat vuorostaan minulle töihin. Jonkin verran jouduin lyhentämäänkin työpäiviä, jotta ehdin hoitaa mutsin asioita.

Minulla ei myöskään ole sairaanhoitajan koulutusta ja äiti on pitkäaikaissairas. Hän tarvitsee välillä sairaanhoitajan ja lääkärin apua.

Vierailija
4/4 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on kuollut ja isäni ei tänne muuttaisi. Isä hoisi äitiään kotonaan niin kauan kun pystyi, ja on sanonut, että jos hän niin hulluksi tulee, että meille pyrkii, nin älkää laskeko sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän