24% alv pistää hinnat pilviin
Mieti yrittäjänkin kannalta asiaa kuluttajana mun on pakko hinnoitella palveluni niin, että tuo 24% alv sen palvelun hinnan päälle mitä myyn. Muutoinkin suuri osa tienestistä menee veroon, yeliin, liiketilan vuokraan tarvikkeisiin... pienyrittäjät joutuu hinnoittelemaan itsensä ulos. Pieni esimerkki palvelu 65e + alv 24% yht. 80,60e
Ihan käsittämättömän typerä veto valtiolta.
Kommentit (32)
24% lisäkuluerä palvelun hinnassa ei tunnu missään. Luulis sitten, ettei alvin nostaminen 22%:sta 23%:iin taannoin ei ois pudottanu asiakasmääriä lainkaan, mutta kyllä ne vaan putos ja tulee taas putoamaan.
Prosentti kerrallaan tehdään alleviivaan P a l v e l u y r i t t ä m i n e n kannattamattomammaksi.
Jos myyt palvelua, et tavaraa jää suurin osa alveista maksettavaksi.
Loputtomiin ei voi palvelun hintaa hilata ylös kattaakseen kulut, asiakkaat eli te äänestätte jaloillanne, liikkeen ovi ei käy entiseen tahtiin.
Yrittäjänä maksan kovat sivukulut, en voi toimia hyväntekeväisyysperiaatteella vaan asiakas maksaa viulut, mutta kuinka kauan.
Yrittäjä hei, se alvi on läpikulkuerä. Ei se myynnin alvi missään vaiheessa ole sun rahaas ollut.
Kaskun ei kukaan yrittäjä ikinä kitise, että ostoista saa vähentää alvin.
vastikkeettoman rahan jako tässä maassa minimiin ja jokainen maksakoon omat kulunsa niin saadaan verot järkevälle tasolle ja tuottavakin työ kannattavaksi tässä maassa.
Te sosiaalituista leikkaavat ette myöskään taida ymmärtää käsitettä "yhteiskuntarauha"? Jos ne sosiaalituet pistetään minimiin ja ihmiset näkemään nälkää, ne teidän yrityksenne ovat ryöstönkohteina sitten kerta toisensa jälkeen...
24% lisäkuluerä palvelun hinnassa ei tunnu missään. Luulis sitten, ettei alvin nostaminen 22%:sta 23%:iin taannoin ei ois pudottanu asiakasmääriä lainkaan, mutta kyllä ne vaan putos ja tulee taas putoamaan.
Tuo on hyvinkin totta palvelualoilla, joissa ei voida tehdä vähennyksiä ostojen alveista.
kuten muuallakin maailmassa, Suomi ei pärjää näillä sosiaalimenoilla enää missään kilpailussa työstä, työn sivukulut on niin suuret, ettei täällaisenaan enää kannata yrittää Suomessa tarjota työtä työnantajana kenellekään.
Ajetaan kaikki yrittäjiksi, niin alkaa useampi huomaamaan, kannattaako kaikki maksaa "yhteisestä pussista".
Yhteiskuntarauhaa ei osteta sosiaalituilla, päin vastoin, kun nämä luuserit ei mielestään saa tarpeekseen nousevat kapinaan.
Ei ehdi kapinoida kun raataa toimeentulonsa eteen. Kaikki töihin rahaa vastaan. Sairaskuluvakuutus omasta pussista sairauden varalle. Kaikki samalle viivalle.
Mun mielestä noi verojen määrät just esim. parturissa käynnistä on ihan hurjia! Ja valitettavasti itsellä sellainen tilanne että jo ennen tätä veronkorotusta olen parturikäynneistä vain haaveillut..
niin oma vika jos eläke on pieni, ei tarvi muiden päätöksiä itkeä.
metka että myös tappiota tekevä yritys joutuu sitä maksamaan, veroa. arvon"lisästä" jota ei välttämättä ole ollenkaan...
mutta kyllähän nyt yrittäjän on vain ymmärrettävä että jokaisesta eurosta joka kassaan kilahtaa 70% kuuluu yhteiseen pussiin ja 30% yrittäjän pussiin.
REILU meininki!
Ei se myynnin alvi missään vaiheessa ole sun rahaas ollut.
Kaskun ei kukaan yrittäjä ikinä kitise, että ostoista saa vähentää alvin.
Mutta kun aloittaja puhuikin PALVELUIDEN myynnistä. Ei siis myy tavaraa vaan omaa työpanostaan, ymmärrätkö?
maksetaanko me kohta kaikesta kuluttamastamme tavarat ja palvelut, neljäsosa veroa?
monellekaan avaudu :)
itse asiassa vero on paljon enemmän kuin tuo 24% kun alvia tulee alvin päälle, lisäksi muut verot (polttoaine, energia)
jos ostat vaikka uuden talon, voit laskea maksaneesi esim. 300.000 € talosta tullaiset 120.000 € veroja. Kivointa on tietysti jos maksat verot velalla, jonka omaan nimiisi otat. Ei ihmiset tajua kuinka ison osan tavaroiden ja hyödykkeiden hinnasta verot tekee. Tavaran arvo ei kuitenkaan vastaa siitä laskutettavaa hintaa, koska niin iso osa on "ilmaa" = veroja.
Ja olen yrittänyt todistaa, että 50 e tuotteen tai palvelun hinta nousee 50 euroon ja 41 senttiin, eikä se minusta ole "pilvissä" verrattuna edeltävään hintaan.
Kyllä minä ymmärrän, että tuotteen/palvelun hinnasta menee alvia se 19,4%.