Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö yhtään työtöntä tohtoria?

Vierailija
01.01.2013 |

Miltä alalta väitellyt?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 10:31"]

Tunnen monta biologiasta ja biokemiasta sekä pari historiasta ja yhden psykologiasta väitelleen työttömän tohtorin. Yksi koulutti itsensä lähihoitajaksi, jossa ammatissa työskentelee.
Itse olen tutkija (en tohtori vielä) ja tällä hetkellä ilman tutkimusrahoitusta, koska tällä hetkellä tilanne alallani on erittäin vaikea. 

Tiedän todella monta tohtoria (kymmeniä), jotka eivät ole koulutustaan vastaavassa hommassa, vaan samaa hommaa tekee myös maistereita. Eli työttömyys on yleistä lähinnä tietyillä aloilla (esim. biotieteet, tietyt yhteiskuntatieteelliset ja humanistiset alat), mutta koulutusta vastaamaton työ on yleistä. 
Tohtorina on ylikoulutettu moneen hommaan, ja usein tohtoreita kohtaan tunnetaan myös ennakkoluuloja (ovat lähinnä teoreettisia, eivät tunne käytännön työelämää jne.)

[/quote]

Ennakkoluuloja, joita itse viestissäsi jaat. Fiksua?

Vierailija
42/47 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitieteen tohtorin tunnen (en viitsi tarkemmin kuvata), opettaa kyllä välillä yläasteella kyseistä kieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. En viitsi puhua enempää, koska tuollaiset aloitukset, joissa ap ei vaivaudu eikä uskalla kertoa omista lähtökohdistaan mitään, ovat pelkkää raukkamaisuutta ja mulle-kaikki-heti-meininkiä.

Vierailija
44/47 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität varmaankin väittää että jos lukee tohtoriksi niin aina löytyy töitä?

Ymmärrätkö kuitenkin että jos maailmassa kertakaikkiaan on vain (vaikkapa) sata tuhatta tohtorille sopivaa työpaikkaa, niin jos kaikki ihmiset kouluttautuisivat tohtoreiksi niin siltikin vain sadalle tuhannelle olisi töitä?

Jos et tajua pointtia niin miten on mahdollista että et ole pakkohoidossa vielä?

Vierailija
45/47 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on töissä, ei ole työtön. Olipa sitten vaikka tohtoriksi väitellyt paskakuski.

Vierailija
46/47 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on töissä, ei ole työtön. Olipa sitten vaikka tohtoriksi väitellyt paskakuski.

Vierailija
47/47 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 02:00"]

Yrität varmaankin väittää että jos lukee tohtoriksi niin aina löytyy töitä?

Ymmärrätkö kuitenkin että jos maailmassa kertakaikkiaan on vain (vaikkapa) sata tuhatta tohtorille sopivaa työpaikkaa, niin jos kaikki ihmiset kouluttautuisivat tohtoreiksi niin siltikin vain sadalle tuhannelle olisi töitä?

Jos et tajua pointtia niin miten on mahdollista että et ole pakkohoidossa vielä?

[/quote]

Hieno olkinukke!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän