Miksi vihainen on aina oikeassa?
Tuosta Abu-Hannasta, luonnonsuojelijoista ja muista tulee mieleen vanhat taistolaiset. Ja sitten on Soini, vapaa-ajattelijat, mielenosoittajat ylipäänsä...
Miksi yleensä on niin, että ne, jotka tuovat asiansa aggressiivisimmin esiin, ovat ne joita kuunnellaan? Jos asia on tärkeä ja oikea, eikö sitä kuunnella jos se sanotaan rauhallisesti perustellen?
Kommentit (8)
kun vihreä politiikko neuvoo ja esittää asiansa perustellusti. Eräänlainen lapsi meissä herää uhmaikään. Uhmassa helposti tulkitaan vastapuoli vihaiseksi ja oma pelko herättää vain vihaa vastapuolta kohtaan. Se on lapsellisuutta.
Siksi vihreitä ja taistolaisia tulisi kuunnella aikuisena rehellisellä korvalla tasa-arvoisella jalustalla. Tulisi pyrkiä ymmärtämään esitetty asia laajemmalta näkökulmalta, kuin oman edun kannalta.
Ego vääristää näitä asioita. Ihmisten tulisi itse jalostaa oma persoonansa oikeamieliseksi. Monesti oikeamielisyys löydetään uskonnon kautta, mutta myös ateismi ja sosialismi tarjoaa hyvän mahdollisuuden löytää rehellinen minuus.
Oikeistolaisuus ei kykene aiheuttamaan samaa, koska se ei perustu rehellisyydelle.
Oikeistolaisuus ei kykene aiheuttamaan samaa, koska se ei perustu rehellisyydelle.
kun vihaisesti puhui ja osoitti selvät syylliset yhteiskunnan ongelmiin.
Ai niin, hänhän olikin kansallis-sosialisti.
Todennäköisesti pysäyttävin ajatus (ja tosiasia), minkä olen lukenut aikoihin. Kiitos, ap, sain tästä itse asiassa eväitä omaan henkilökohtaiseenkin elämääni.
Oikeistolaisuus ei kykene aiheuttamaan samaa, koska se ei perustu rehellisyydelle.kun vihaisesti puhui ja osoitti selvät syylliset yhteiskunnan ongelmiin.
Ai niin, hänhän olikin kansallis-sosialisti.
Ei toiminut myöskään Bushin politiikka.
Eikä valitettavasti tule toimimaan nykyinen kokoomuksenkaan politiikka. Niin hienoa kuin se olisikin että jokaiselle tarjottaisiin lainaa. Ja lainan saaja olisi pankin vip.
vaan taannuttaa ihmisen kiukuttelevan lapsen tasolle.
Omien etujen tavoittelu.
Yhteinen etu on myös oma etu.
joutua vihaisten vihan kohteiksi.
Niin minä ainakin asian olen ymmärtänyt.
Jos tiedän, että joku tyyppi käräyttää hermonsa nopeasti, niin helpommalla pääsee, jos ei ole hänen kanssaan missään tekemisissä. Jos on tekemisissä, niin yrittää sietää mahdollisimman kauan, koska vastaväitteistä ei ole mitään hyötyä eivätkä ne johda mihinkään. Olen meinaan asunut lapsena monta vuotta yhden semmoisen ihmisen kanssa samassa taloudessa. Väittelystä ja järkiperusteluista ei ole mitään hyötyä vihaisen ihmisen kanssa.
Lapset pelkäävät vihaisia ihmisiä luonnostaan. Ei koskaan tiedä, milloin sanojen lisäksi tulee korvapuustia tai muuta ikävää.
Lapset pelkäävät vihaisia ihmisiä luonnostaan. Ei koskaan tiedä, milloin sanojen lisäksi tulee korvapuustia tai muuta ikävää.
Ja jotkut lapset oppivat, että kun sanoo vihaisesti ja sopivasti huutaa, saa toiset lapset alistumaan. Ja jotkut aikuisetkin.
Lähinnä pelko siitä että on väärässä ja vihainen on oikeassa.
Eihän vanhempikaan ole vihainen toruessaan lasta. Lapsi vain ymmärtää olleensa väärässä ja pelkää toistavansa virheet vanhempana.
Taistolaiset ja vihreät ovat oikeassa ja se herättää pelkoa ja vihaa.
Eivät taistolaiset tai vihreät ole vihaisia vaan pelko ja ymärrys siitä miten väärässä olemme ja miten väärällä tavalla elämme aiheuttaa virheellisen tulkinnan "vanhemman" (viisaamman) henkilön ohjeista ja neuvoista.