Jos sinä saisit täyden vallan Suomen taloudesta, mitä tekisit toisin kuin Katainen?
Kommentit (50)
ei ole asuttu kerrostaloissa?
Lontoossa on todella todella vähän ykistyisiä kerrostaloja. Kaupunki on rakentanut muutamia sosiaalitapauksille. Et ole pahemmin tainnut nähdä Helsingin lisäksi muuta maailmaa, tynnyripersoona?
terveiset keskilontoolaisesta highrisesta, 19. kerroksesta. Ihan yksityisomituksesta.
Minä asuin NW11:ssa lähellä Hampsteadia monta vuotta ja silloin Lontoossa ei juurikaan ollut kerrostaloja ja ne mitä oli, olivat kaupungin rakentamia kasarmeja sosiaalitapauksille. Voi olla, että niissä asuu nykyään myös opsikelijoita jne, mutta silloin ne oli ihan narkkiluolia tai sitten sinä olet narkki? Yksikään tavis-englantilainen ei suostu kerrostalossa asumaan, se on siellä todella out. Olen asunut myös Leedsissä ja ihan sama juttu, siellä vielä vähemmän kerrostaloja.
Lontoossa on todella todella vähän ykistyisiä kerrostaloja. Kaupunki on rakentanut muutamia sosiaalitapauksille. Et ole pahemmin tainnut nähdä Helsingin lisäksi muuta maailmaa, tynnyripersoona?
terveiset keskilontoolaisesta highrisesta, 19. kerroksesta. Ihan yksityisomituksesta.
Minä asuin NW11:ssa lähellä Hampsteadia monta vuotta ja silloin Lontoossa ei juurikaan ollut kerrostaloja ja ne mitä oli, olivat kaupungin rakentamia kasarmeja sosiaalitapauksille. Voi olla, että niissä asuu nykyään myös opsikelijoita jne, mutta silloin ne oli ihan narkkiluolia tai sitten sinä olet narkki? Yksikään tavis-englantilainen ei suostu kerrostalossa asumaan, se on siellä todella out. Olen asunut myös Leedsissä ja ihan sama juttu, siellä vielä vähemmän kerrostaloja. Veljeni tosin asuu kerrostalossa (omistaa oman asunnon), uudistuotantoa on toki, mutta ei siitä nyt ihan voi puhua samalla lailla kuin Suomessa, jossa suurin osa asuu näissä neukkukuutioissa
Minä asuin NW11:ssa lähellä Hampsteadia monta vuotta ja silloin Lontoossa ei juurikaan ollut kerrostaloja ja ne mitä oli, olivat kaupungin rakentamia kasarmeja sosiaalitapauksille. Voi olla, että niissä asuu nykyään myös opsikelijoita jne, mutta silloin ne oli ihan narkkiluolia tai sitten sinä olet narkki? Yksikään tavis-englantilainen ei suostu kerrostalossa asumaan, se on siellä todella out. Olen asunut myös Leedsissä ja ihan sama juttu, siellä vielä vähemmän kerrostaloja.
Tietäisit, että esimerkiksi tänne Chelseaan on viime vuosina rakennettu aika paljon uusia high riseja. Nimenomaan meille ulkkareille, koska (olet oikeassa) britit ei tykkää asua näissä:D
Tosin, kyllä ne Länsi-Lontoon nelikerroksiset victorian buildtkin on omalla tavallaan kerrostaloja.
P.S. tiesitkö että suurin osa esimerkiksi Hackneyn vanhoista council houseista on nykyään kovan rahan omistusasuntoja?
Minä asuin NW11:ssa lähellä Hampsteadia monta vuotta ja silloin Lontoossa ei juurikaan ollut kerrostaloja ja ne mitä oli, olivat kaupungin rakentamia kasarmeja sosiaalitapauksille. Voi olla, että niissä asuu nykyään myös opsikelijoita jne, mutta silloin ne oli ihan narkkiluolia tai sitten sinä olet narkki? Yksikään tavis-englantilainen ei suostu kerrostalossa asumaan, se on siellä todella out. Olen asunut myös Leedsissä ja ihan sama juttu, siellä vielä vähemmän kerrostaloja.Tietäisit, että esimerkiksi tänne Chelseaan on viime vuosina rakennettu aika paljon uusia high riseja. Nimenomaan meille ulkkareille, koska (olet oikeassa) britit ei tykkää asua näissä:D
Tosin, kyllä ne Länsi-Lontoon nelikerroksiset victorian buildtkin on omalla tavallaan kerrostaloja.
P.S. tiesitkö että suurin osa esimerkiksi Hackneyn vanhoista council houseista on nykyään kovan rahan omistusasuntoja?
Minä asuin NW11:ssa lähellä Hampsteadia monta vuotta ja silloin Lontoossa ei juurikaan ollut kerrostaloja ja ne mitä oli, olivat kaupungin rakentamia kasarmeja sosiaalitapauksille. Voi olla, että niissä asuu nykyään myös opsikelijoita jne, mutta silloin ne oli ihan narkkiluolia tai sitten sinä olet narkki? Yksikään tavis-englantilainen ei suostu kerrostalossa asumaan, se on siellä todella out. Olen asunut myös Leedsissä ja ihan sama juttu, siellä vielä vähemmän kerrostaloja.Tietäisit, että esimerkiksi tänne Chelseaan on viime vuosina rakennettu aika paljon uusia high riseja. Nimenomaan meille ulkkareille, koska (olet oikeassa) britit ei tykkää asua näissä:D
Minun lontoonajoista on jo aikaa, mutta veljen luona tulee käytyä Thamesin rannalla ihmettelemässä kun juna vetää ikkunan takaa ohitse. Hänellä ihan uudistuotantoa muutaman vuoden takaa, tosin on nyt vuokrannut sen kun asuu Aasiassa. Voisin sanoa, että Englannissa asuu 5 %:a kerrostaloissa ja Suomessa sama luku on varmaan 85 %:a. Itse en Englannissa haluaisi asua mistään hinnasta, kamala sää ja hygieniataso, vanhat asunnot ihan hirveitä homeloukkuja, energiaa menee paljon enemmän kuin Suomessa ja niin sanoinko jo, että sää on paskin mahdollinen maailmassa ellei Siperiaa jne lasketa :) Englanti on hyvä paikka heille ja afrikkalaisille ja westindiseille, heille se on taivas, vaikkakin aika väkivaltainen :))
Minusta Hampstead on parasta mitä Lontoo voi tarjota, tosin ihan helvetin kallis, mutta silti.
mä itse taas Pohjois-Suomen tyttönä tykkään kun ei ole lunta ja kevät tulee aikaisin. Itsekin täällä jo useamman vuoden viettäneenä.
Meiltäkin näkyy muuten Thames:)
Kivaa vuotta sulle ex-lontoolainen:)
Minun lontoonajoista on jo aikaa, mutta veljen luona tulee käytyä Thamesin rannalla ihmettelemässä kun juna vetää ikkunan takaa ohitse. Hänellä ihan uudistuotantoa muutaman vuoden takaa, tosin on nyt vuokrannut sen kun asuu Aasiassa. Voisin sanoa, että Englannissa asuu 5 %:a kerrostaloissa ja Suomessa sama luku on varmaan 85 %:a. Itse en Englannissa haluaisi asua mistään hinnasta, kamala sää ja hygieniataso, vanhat asunnot ihan hirveitä homeloukkuja, energiaa menee paljon enemmän kuin Suomessa ja niin sanoinko jo, että sää on paskin mahdollinen maailmassa ellei Siperiaa jne lasketa :) Englanti on hyvä paikka heille ja afrikkalaisille ja westindiseille, heille se on taivas, vaikkakin aika väkivaltainen :))
Työn sivukulut alas,TyEl pois kokonaan.Valtion ja kuntien yms. organisaatioiden toimintaa supistettava 70%.Vain terveydenhuolto,koulutus,palolaitos,poliisi yms välttämätön pitää säilyttää ja parantaa.Turha koulutus lopetettava.
Ammattiliittojen valtaa leikattava rajusti.
Yritystuet pois kaikki heti.Starttiraha ei ole tarkoittamani yritystuki vaan ne miljardit joita syydetään valtion ja kuntien omaan toimintaan muka yritystukina.
Verotus kevyemmäksi kautta linjan.Progressiot pois.Jos tekee paljon työtä niin siitä pitää jäädä enemmin käteen kun jos tekee vähän työtä.
Lopuksi : Eroon EU:sta heti.
mihin Suomessa rahat oikeasti menee.
Eli sosiaali- ja terveyspuolelle.
Sinne tarvitaan oikein perkeleellisen kova kunnostus ja karsinta. Tätä vaan kukaan ei uskalla tehdä, eikä edes pysty, ilman sitä oikeaa diktaattoria.
Viihdyttävä ketju. Asumalla pari vuotta jossain kohtaa Lontoota tai Manhattania ja juoksemalla pari kertaa niemen läpi saa kattavan kuvan koko suurkaupungista? No ei.
tai panisin sille yhtä tiukat ehdot kuin asumistuelle.
Kun täällä kerran ylistetään miten muualla asutaan, niin muualla maailmassa asutaan paljon enemmän vuokralla kuin Suomessa.
Vain Saksassa vuokralla asuminen on selvästi yleisempää kuin Suomessa. Omistusasuminen on yleisin tapa asua lähes koko Euroopassa.
Mielestäni kysymykseen sisältyy ajatus, että pääministerillä olisi täysi valta Suomen taloudessa. Ei onneksi ole.
Eduskunta, työmarkkinajärjestöt, yritykset ja kotitaloudet ovat merkittäviä taloudellisen vallan käyttäjiä Suomessa. Myös keskustelupalstojen desperadot haluaisivat sitä olla, mutta onneksi eivät ole. He kun eivät tunne kuin kaksi verbiä: kielletään ja lopetetaan.
Turha höpötellä, että rahat sosiaali- ja terveyspuolelle menisivät. Kyllä kansa tietää, että valtion budjetti menee herrojen optioihin, Linnan juhlien booliin, kansanedustajien taksimatkoihin - ja tietenkin Kreikkaan.
Sinne voidaan kaataa vaikka mitä kuluja, ja kaadetaankin. Ei niitä kukaan tarkasta. Totuus on että Suomessa on surkeasti toimiva vanhentunut sosiaali-ja terveydenhoitojärjestelmä joka syö valtavasti rahaa. Tämä raha ei mene sairaiden ja kodittomien hoitoon vaan monikansallisille yrityksille jotka vievät varat ulkomaille "tutkimustyöhön".Lisäksi on monia projekteja jotka eivät hyödytä ketään Suomessa asuva Suomen kansalaista.On THL ja Valvira ja ties mitä.Miljardi touhua ja tulos on nolla eikä liity mitenkään kaikki terveyteen.
Maan talous on kuralla. Hänet pitää vaihtaa vaikka johonkin toiseen.
Jokaista yksityistä työpaikkaa kohden saisi olla 0,3 julkista (valtion/kunnan) työpaikkkaa.
Maan talous on kuralla. Hänet pitää vaihtaa vaikka johonkin toiseen.
Soma pieni provo, tai sitten olet mitä tyypillisin av-persu. Mutta jos tosiaan olet sitä mieltä, että Kataiselle pitäisi antaa kenkää valtiovarainministerin tehtävistä, niin vinkkaa Haloselle Mäntyniemeen, että nyt presidentti asialle.
Köyhät kyykkyyn. Köyhät asuu vuokralla eikä näin koskaan vaurastu