Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi nyt 1v 7kk, toiveissa toinen. tuleeko olemaan raskasta?

Vierailija
31.12.2012 |

onko esikoinen vielä "liian pieni" silloin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt heti tärppi kävisi niin ikäeroa tulisi n.2v5kk, varsin passeli ikäero siis.

Meillä lapsilla ikäeroa, suunnitellusti, 1v5kk ja ei ollut eikä ole raskasta.

Silmiä toivoin välillä selkäänikin mutta ei ollut raskasta.

Ja raskastahan voi olla vaikka olisi 10v ikäeroa tai sitten kaksosten vanhemmilla, tai sitten ei.

Never knows, yksilöllistä ja elämä sen näyttää ja kertoo.

Vierailija
2/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi sitä ennustaa. Lapset kun ovat erilaisia. Itselläni on lapset alle 1,5 vuoden ikäerolla, eikä minulla koskaan ole ollut rankkaa. Helpot tapaukset siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäero ole edes pieni, esikoinen on vähintään 2,5v. kun toinen syntyy. Mistäs sen tietää tuleeko olemaan raskasta, ei ainakaan ikäerosta. Minusta kuulostaa just sellaiselta tavisikäerolta.

Vierailija
4/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla ikäeroa 1,3 vuotta ja hyvin selvittiin.

Te nyky mammat olette vaan niin herkkiä...

Vierailija
5/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäeroa 1v10kk.

Ja ei ollut raskasta.

Jostain syystä oli raskaampaa pelkästään sen yhden kanssa. tais olla hankala tapaus vauvana.

Vierailija
6/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v5kk, 2v1kk, ja 1v8kk, että eihän tuo nyt ole edes mikään pieni ikäero. Esikkohan olisi varmaaan jotain 2,5 ja 3 vuoden väliltä kun toinen syntyy.

Mulla oli raskasta silloin kun toinen syntyi, molemmat olivat allergikkoja. Mutta kolmannen ja neljännen syntyessä ei enää ollut edes raskasta. Paljon organisointia tietysti vaati, että homma toimi. Mutta minusta olemme nyt tosi hyvä "paketti", ja lapset on tässä.

Vierailija
7/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nykymammalla" on kolme lasta, kaikilla 1v.5kk ikäeroa välissä. Eikä mulla mitenkään raskasta ollut! Herranen aika, mullahan on lämmin talo, astianpesukoneet, pyykkikoneet, hellat, autot jne. Toista se on ollut silloin kun äitimme tai heidän äitinsä ovat kasvaneet. Puistattaa ajatuskin synnyttämisesta tai vauvanhoidosta. Kiva lähteä rintatulehduksesta kärsivänä ja kotikätilön parsimana (vai tikattiinko silloin edes, jos tuli repeämiä?) kantamaan ulkoa vettä tai jotain...

Vierailija
8/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo toki tiedän sen, että sitä ei voi kukaan ennustaa mitä vauva-aika tulee olemaan.

Jotenkin vaan kaipaa kokemuksia ja rohkaisua.

Esikoisen vauva-aika oli todella raskasta. Ensinnäkin raskaus aika oli todella raskas, masennuin varmaan jo silloin.

Sitten vauva syntyi, oli todella itkuinen 4 ensimmäistä kuukautta. Ja minulla todettiin syöpä kun vauva oli 2 viikon ikäinen.

Lisäksi tiesin, että olin masentunut, mutta en uskaltanut puhua, pelkäsin että lapsi viedään minulta pois. Vasta äskettäin olen uskaltanut hakea itselleni apua masennukseen.

Kaikki jäänyt valtavana mörkönä mieleen ja pelottaa, mutta silti itken iltaisin, kun kaipaisi niin toista lasta.

Vierailija
9/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät parhaiten. Jos epäilyttää ja pelottaa, niin käy hyvä ihminen juttelemassa vaikka neuvolassa, sehän on raskaus- ja perheSUUNNITTELUneuvola. Aivan varmasti saat ajan, ettei tarvi yksin itkeä. Toisaalta, jos sairautesi vuoksi ei ole "kiire", niin aina isomman sisaruksen kanssa on helpompi arki. Siis mitä omatoimisempi ja sanallisesti ohjattavampi lapsi, sitä helpompi on olla.

Vierailija
10/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus- ja perheSUUNNITTELUneuvola

Juup. Raskausneuvola. Öh :D Tarkoitin tietty äitiys

Vierailija
11/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsilla ikäeroa 2v9kk suunnilleen ja on ollut todella hyvä ikäero. Kaikki on mennyt loistavasti ja mustisdraamoilta on säästytty.

Vierailija
12/12 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä alle kolmen vuoden ikäerolla. Varsinkin jos yhtään hirvittää, ja jos ekan lapsen kanssa on ollut yhtä raskasta kuin ap:llä. Tuohan ei ole ollut normaalia vauvaperheen arkea yhtään. Onhan se paljon helpompaa saada toinen vauva vasta, kun esikoinen osaa jo ilmaista itseään ja tunteitaan muutenkin kuin huutamalla ja muksimalla, ei tarvitse enää vaippoja, nukkuu yötä hyvin eikä muutenkaan ole enää täysin riippuvainen äidistään.

Mitäpä jos ap juttelet näistä peloistasi jonkun kanssa, ja samalla suunnittelette, mitä tehdä ja mistä saa apua, JOS se arki on ylivoimaisen raskasta toisen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi