Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Caron Barnes - Suomessa 30 vuotta: ei kokenut koskaan rassismia

Vierailija
31.12.2012 |

Caron Barnes - Suomessa 30 vuotta: ei kokenut koskaan rassismia

Näin kertoili Iltalehdessä.Asunut suomessa aika lailla saman ajan kuin apuhanna.

Miksiköhän Caron vääristelee, eikä kerro totuutta suomalaisesta rassismista vai johtuisko Apuhannan rasismikokemukset siitä, että hän on vihattu kyrpänaama, jolla huudeltaisiin vaikka olisi mistä kotoisin?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteikö Abu-Hannah olisi. Toisen ihmisen kokemusten perusteella ei voi tässä tapauksessa päätellä yhtään mitään!

Vierailija
22/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisen päälle laitettu. Elitistisen näköinen. Vähän eri juttu kuin joku vihernuhjuinen ja palestiinalaisen tms. mamun näköinen bussitavis. Kaikilla pitäisi silti olla oikeus olla nuhjuisia ja vihermamun näköisiä. Se on vähän niinkuin tämän länsimaisen demokratian pointti, ja länsimaisesta demokratiastahan te mamuvihaajat olette nyt niin kovin huolissanne samalla kun nakerratte sitä hajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä 80-luvulla tulleet on niin tykänny olla. Eikö suomalaiset olekaan rasisteja? Onko sittenkin niin että maahanmuuttopolitiikka on perseestä eikä suomalaiset?

Tässä toinen jolla ei ole ollut mitään kiirettä Hollantiin

#t=274s

Vierailija
24/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä koskee ihan kaikkia ihmisiä, ei vain maahanmuuttajia...!

Jos on ns. iloinen ja hymyilevä ihminen saa osakseen sitä samaa kohtelua. Jos taas on katkeroitunut pahanilmanlintu, saa osakseen sitä samaa.

Minä olen esim. työelämässä huomannut, kuinka joillakin on aina niin vaikeaa. On ihmisiä jotka ovat kietoutuneet negatiiviseen elämänasenteeseen, eli koko ajan kaikki on huonosti ja väärin. Tuollaiset ihmiset ovat todella rasittavia ja raskaita, ja heistä haluaa pysytellä kaukana.

Jos koko ajan toinen vaan valittaa kaikesta, ei sitä jaksa kuunnella:

Jos saa anopilta nimipäivänä suklaalevyn se on muka v*ttuilua ylipainosta, samoin se jos kaupan kassa ei kysynyt haluaako pakasteille pikkupussin, lumiaura tuli liian aikaisin ja herätti (ja ihan tahallaan teki niin!)

Ja sitten sää: on liian kylmä kylmä ilma, henkeä ahdistaa. On liian kuuma, hikoiluttaa. Saisi jo paistaa aurinko sade kyllästyttää. Miksei sada, henkeen ottaa katupöly.

Ravintolassa on liian mausteista tai mautonta ruokaa. Annoksen ihan liian isot tai ihan liian pienet.

Lista on aivan loputon, mutta koko ajan valivalivali. Kirjaimellisesti koskaan ei mitään hyvää kuule, aina kaikki negatiivista.

Uskon että tällä eräälläkin tapauksella kyse on enemmän oman pään harhoista. Jos näkee kaiken ns. rasismilasien läpi, silloin kaikki on sellaista. Ihan samaan tapaan mitä raskaana oleva näkee vauvoja ja vauvamasuja kaikkialla, voi aiheen "omakseen ottanut" nähdä rasismia kaikkialla.

Joku voisi tehdä jopa sellaisen päätelmän, että on tuo ihminen ITSE rasisti? Monestihan muissa näkee ja vihaa niitä oman luonteen heikkouksia (jos on itse laiska, inhoaa korostetusti laiskoja ihmisiä jne.) ja on herkistynyt liikaakin niille.

Moni ajattelee että rasismi on vain valkoinen vs. värilliset ajattelua, noinhan ei ole. Esim. orjakaupassa aikanaan maan omat mustat sieppasivat ja muivät orjiksi toisten heimojen ihmisiä jne. Samoin vaikka kiinalainen voi olla ennakkoluuloinen japanilaisia kohtaan, intialainen saattaa vihata tummemman ihoisia jne. Eli palestiinalainenkin voi olla rasisti. Ja näkeehän sen israelissa, että paljon on pienellä maapläntillä vihaa toisia kohtaan...

Vierailija
25/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tee kummankaan kokemusta vääräksi.

Yksikin rasistinen lause on liikaa ja suorastaan rikollista lasta kohtaan. On hyvä, että tästä asiasta puhutaan ja keskustellaan.

Sen sijaan Abu-Hannan avautuminen aiheesta tehtiin tavalla, joka saa keltä tahansa karvat pystyyn. Luulen, että hän teki Suomen rasismi-keskustelulle hallaa eikä ravistellut sitä nii kuin varmaan toivoi. Uskon myös, että osa hänen kokemistaan rasistisista tilanteista eivät ole olleet rasistisia esim. kohtaaminen Jussi Halla-ahon kanssa. Abu-Hanna latasi tilanteeseen ennakkoasenteita ja tulkitsi tilanteen tietyllä tavalla, vaikka ilmeisesti siinä aika vähän sanottiin, elehdittiin ja ilmeiltiin. Juuri nämä tulkinnat tekevät tilanteesta vaarallisen.

Silti on väärin väittää, ettei Suomessa ole rasismia. On äärimmäisen noloa, että joku joutuu bussissa huutelun kohteeksi ja vielä nolompaa se on, jos kyse on lapsesta. Yhtäkään tällaista välikohtausta ei pitäisi suomalaisten sietää.

Harmi vain, että juuri tätä Abu-Hannan avautuminen ei taida juurikaan auttaa.

Vierailija
26/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Hei ihan oikeasti, noistako se johtuu että yhdelle huudellaan ja toiselle ei?? Ettei vaan kyse olisi jostain ihan muusta...ja ehkäpä tuollekin naiselle on joku joskus sanonut jotain ikävää, mutta tämä ei ole laittanut sitä lokeroon "rasismi" vaan lokeroon "viikon sekopää"? ;) Noita sekopäitä kuitenkin löytyy ihan jokaisesta maasta! Oma asenne vaikuttaa paljon, etenkin kotoutumiseen.

Ps. Mitenköhän Abu-Hanna kotiutuu, kun on julistanut ettei aio opetella sanaakaan hollantia?

Vierailija
27/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Hei ihan oikeasti, noistako se johtuu että yhdelle huudellaan ja toiselle ei?? Ettei vaan kyse olisi jostain ihan muusta...

miksiköhän moni rattaissa istuva pikkuinen tumma lapsi on "niin ihana nappisilmä", mutta varsinkin poikia, samoja nappisilmiä haukutaan tulevaisuuden pummeiksi ja terroristeiksi kun ikää tulee hieman liikaa rattaissa istumiseen? Tyttärenikin on kuulemma tulevaisuuden miss suomi, mutta poikani terroristi?!

Vierailija
28/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvin mielenkiintoinen. Tuossahan nimenomaan Abu-hanna on ollut ennakkoluuloinen ja "rasistinen" Halla-ahoa kohtaan. Hän on nähnyt kohtaamisen omien ennakkoluulojensa värittämänä.

Ihan samalla tavalla mitä rasisti voi nähdä kaikki n**kerit vaan raiskaavina pummeina, Abu-hanna näki Halla-ahon sellaisena mitä _kuvittelee_ tämän olevan, ei ollenkaan ihmisenä. Ikävää tuossa on se, että menee nolaamaan itsensä vielä radioon omien harhojensa kanssa.

Kannattaa muistaa sekin, että vaikka jokainen rasistinen huutelu lapselle bussissa on liikaa, niin jokainen bussissa matkustava kuulee aika usein siellä muiden haukkuvan ihmisiä. Varsinkin koululaisia täynnä olevissa busseissa on usein aika moinen meno. Opettajista puhutaan todella rumasti (esim. läski pedofiili) luokkatoveri on ihan horo tai homo, oma äiti sairas natsi etc. Pitäisikö noihinkin puheisiin puuttua? Minusta pitäisi, koska ihan samaa huutelua tuokin on kun n**keriksi haukkuminen.

Vierailija
29/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abu-hanna näki Halla-ahon sellaisena mitä _kuvittelee_ tämän olevan, ei ollenkaan ihmisenä.

"millainen" hän on ja minäkin kiertäisin kyllä kaukaa!

Vierailija
30/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huutelu kyllä johtuu ihan noista.

Vierailija
33/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuinka itse on ja elää. On se vaan ihme että jotkut ei kohtaa ikinä rasismia ja Abu-Hannat kohtaa sitä kolme kertaa päivässä.

Mua ihmetyttää myös henkilöt jotka tulee ryöstetyksi tai pahoinpidellyiksi. Ei mulle ole koskaan sellaista tapahtunut.

Vierailija
34/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä ilmeisesti kestä kohdata eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Minä olen tavannut Halla-ahon, joka tavatessa osoittautui mukavaksi, rauhalliseksi ja kohteliaaksi mieheksi. Ei hänestä huokunut mitään kammottavaa. Hänellä on kuulemma värillinen sukulainenkin, jonka kanssa tulee toimeen erinomaisesti.

Abu-hanna näki Halla-ahon sellaisena mitä _kuvittelee_ tämän olevan, ei ollenkaan ihmisenä.

"millainen" hän on ja minäkin kiertäisin kyllä kaukaa!

Vierailija
35/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että ihmisen oma asenne vaikuttaa PALJON.

Abu-Hannan tytär vaikutti livenä olevan todella iloinen, eloisa ja puhelias. Eihän monet suomalaiset kestä tuollaista lasta julkisella paikalla, saati vielä, että tummaihoinen. Hiljainen hissukka jää helpommin huomiotta.

Vierailija
36/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella ennakkoluuloinen etkä ilmeisesti kestä kohdata eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Minä olen tavannut Halla-ahon, joka tavatessa osoittautui mukavaksi, rauhalliseksi ja kohteliaaksi mieheksi. Ei hänestä huokunut mitään kammottavaa. Hänellä on kuulemma värillinen sukulainenkin, jonka kanssa tulee toimeen erinomaisesti.

pitää ihmisestä, joka suoltaa sellaista ******* suustaan kuin H-A. Siedettävähän tuollaisia on, mutta missään tekemisissä en tuollaisen kanssa haluaisi olla, koska tiedän, että ei hänkään voisi sietää minua vaan toivoisi, että tulisin raiskatuksi, koska en ole yhtä arvokas kuin hän.

Vierailija
37/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihme että Caronille ei ole huudeltu?

Vierailija
38/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta enpä siitä vetäisi johtopäätöksiä, että koulussamme ei ollut ollenkaan kiusaamista.

Jotkut joutuvat helpommin silmätikuiksi kuin toiset, ja niin kiusaamisessa kuin rasismissakaan syy ei ole ainoastaan sen ikävän kohtelun kohteeksi joutuneen. Vikaa on myös kiusaajissa ja rasisteissa. Usein se kiusattu kuitenkin tuomitaan ja ajetaan vaihtamaan koulua - tai tässä tapauksessa ollaan vain tyytyväisiä, että Abu-Hanna "tajusi" muuttaa pois Suomesta häiritsemästä ihanaa yhtenäiskulttuuriamme, jossa kaikkien kuuluu olla toistensa kopioita ja erilaisuus nähdään uhkana.

Vierailija
39/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä ilmeisesti kestä kohdata eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Minä olen tavannut Halla-ahon, joka tavatessa osoittautui mukavaksi, rauhalliseksi ja kohteliaaksi mieheksi.

Kun kumpikin tavatessa on osoittautunut mukavaksi, niin kumpi nyt sitten on ennakkoluuloinen ja väärässä?

Vierailija
40/51 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteikö Abu-Hannah olisi. Toisen ihmisen kokemusten perusteella ei voi tässä tapauksessa päätellä yhtään mitään!

Väärin. Juuri siitä voi päätellä paljonkin jos yksi musta kokee rasismia ja huutelua jatkuvasti ja toinen ei koskaan. Se ei todista että rasismia ei olisi lainkaan, onhan sitä. Mutta se nostaa esille Abu Hannan kirjoituksesta huomattavan liioittelun ja kärjistämisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi