" luemme miehen kanssa toistemme tekstiviestit sillä meillä kaikki on yhteistä ja luotamme toisiimme"
oonko mä nyt ainoa jonka mielestä tuollainen tyyli on vielä vinksahtaneempaa kuin se, että salaa urkitaan?
sellaisessa salaurkkimisessa (jota en itse harrasta enkä hyväksy) säilyy sentään edes oletuksena se, että parisuhteen sisälläkin ihmisellä on yksityisasioita.
ja oikeesti, mua kyllä hiukan ahdistaa ajatella että jonkun ystävättäreni mies tosta noin vaan lukisi mun ystävälleni lähettämät viestit koskien mun mahdollisesti arkojakin asioita, jotka olin tarkoittanut vain ystäväni luettavaksi :/ ja tämä sitten sen takia että heillä on keskenään niin avoin ja luottavainen suhde.
tuli vaan mieleen joitakin tällä palstalla olleita juttuja muistellessani..
Kommentit (33)
Olen ap:n kanssa täysin samoilla linjoilla. Musta on naurettavaa että yksityisyydestä luovutaan kun on parisuhde. Se on minulle merkki että minä olen yhä MINÄ enkä vain " ME:n toinen puolisko" . Tai että ystäväni Liisa on yhä Liisa eikä vain " Liisa&Matti" -olennon toinen puolisko.
Minä haluan pitää yksityisenä asiana tiettyjä asioita; ystäväni luottamuksellisia kirjeitä/maileja/tekstareita (tekstari saattaa jäädä puhelimeen jos tarkoitus on vastata myöhemmin). Minulle yksityistä on myös oma lompakko ja oma tili.
Onneksi miehellä on sama linja. Näin onnistumme säilyttämään myös oman minuuden, joka näiden " me jaamme kaikki" -suhteiden puoliskoilta lähes aina katoaa.
Minulla ei ainakaan ole sellaisia ystäviä, jotka laittaisivat jotain arkaluontoisia asioita tekstarina.... Eli minulle on aivan sama, vaikka mieheni katsoisi viestini, samoin on hänellä. Mutta ei niitä nyt yleensä ole tarpeen lueskellakaan.
Sähköpostit ovat henkilökohtaisia kuten muutkin kirjeet ym. Se on ihan selvä ja jotenkin ihan eri asia kuin tekstarit.
Jos ajattelette sitäkin, että kadottaisitte kännyn, niin jos siellä on jotain arkaluontoista viestiä, niin kuka vaan kännyn löytäjä voi lukea ne. Eli en suosittele säilyttämään enkä varsinkana lähettämään mitään salaista tekstiviestinä!
mä en katso keneltä mun mielelle tulee viestejä, enkä edes katso kuka soittaa jos sen puhelin soi. en kyllä varsinaisesti vältäkään katsomasta, mutta en myöskään tarkoituksella hyökkää katsomaan.
tietysti saatan kysyä ihan tavallisesti että " oliko siskos?" tms, mutta se nyt on kai lähinnä rupattelua eikä urkkimista.
ap
onhan sulla sitten just salattavaa siis tuo dr.phil lause pätee hyvin. Mä olen oikeesti semmonen että ei mua haittaa vaikka mun appiukko tietäs että mulla on hiivasienitulehdus. Siis sehän kuuluu elämään. Ja tuo esimerkki miehen erektio ongelmasta niin jos nyt semmonen tilanne olis niin aika kaukaa haettu että siitä pikkuveli kuulis!? Nythän on kyse pariskunnan välisestä jutusta ja pikkuveli ei siihen kuulu. En mäkään nyt anna muiden kun miehen lukea mun viestejä, joskus äitini jos asian tiedän koskevan myös häntä jne.
Tässähän ihan tajuaa miten ihanaa mun elämä oikeesti on kun voin olla salailematta ja häpeilemättä mitään. Oikeestaan taitaa olla hyvä piirre ettei mitään tekemäänsä kadu sen jälkeen kun on sen tehnyt. Tosin en nyt kovasti ole koskaan hölmöillyt. ;)
16
Emme vaan satu käyttämään tekstiviestejä salaisuuksien vaihdon tai säilyttämisen välineenä. Sähköpostit, kirjeet, puhelut ja tapaamiset riittävät siihen tarkoitukseen aivan hyvin.
(äh, ja mulla ei nyt oo just sitä vaivaa, en vaan keski muuta esimerkkiä. ja se on mun mielestä hyvä esimerkki sellaisesta asiasta, jonka koen yksityiseksi), mutta jos hyvän ystäväni mies/ oma isäpuoli/ appiukko saisi tietää, niin olisin vaivautunut.
ap
Vierailija:
semmonen tilanne olis niin aika kaukaa haettu että siitä pikkuveli kuulis!? Nythän on kyse pariskunnan välisestä jutusta ja pikkuveli ei siihen kuulu.16
paitsi jos mä olen hyvä ystävä pikkuveljen vaimon kanssa ja olen uskoutunut hänelle asiassa. ja sitten heillä on tapana jakaa kaikki asiat keskenään. no joo, en mä kyllä luullakseni puhuisi ulkopuolisille jos mun miehellä olis erektiovaikeuksia mutta tajuatko pointin?
ja tää nyt on aika hiustenhalkomista jo. tarkoitin vain että kaikki asiat eivät ole kaikkien tietoon tarkoitettuja.
ap
Voithan soittaakin. Ja sanoa samalla, että kysyt asiaa nyt luottamuksellisesti, etkä halua, että kaverisi kertoo asiasta miehelleen....
Minulle pitäisi sanoa noin, muuten voisin ihan huomaamatta sanoa asiasta, koska itselleni hiivatulehdus ei ole tabu.
tämä oletus siis ihan siksi etten itsekään tee niin. eikä multa tarvi erikseen pyytää.
olen tässä vissiin juuri havahtumassa siihen että pitää varmaan sitten jatkossa erikseen mainita mitä asioita en halua muiden tietoon.
ap
Joo kyllä mä tajusin pontin. Hyvä vaan että tästäkin on tullut keskustelua täällä, ihmiset on erillaisia. Mutta toisaalta kun mä ajattelen asian niin että mitä miehelle kerron niin tosiaan jää vain siihen eikä hän kerro niitä eteen päin. Mun mielestä se puoliso on se kelle haluan kaikki purkaa. Ehkä mulla ei sitten ole niin hyviä ystäviä että he menisivät miehen ohi ja eihän ystävätkään nyt ihan kaikkea halua kuulla!? Enkä itsekkään kyllä ajattele jos miehen puhelimesta olisin lukenut vaikka että sen kaverilla on erektio ongelmia niin kun tämän kaverin seuraavan kerran nään että jaahas tuossa se Pekka on sillä on erektio ongelma hih :) Mä ajattelen jotenkin että kaikki kuuluu elämään enkä anna semmosten asioiden vaikuttaa mun suhtautumiseen. Itse ajattelen niin että jos mulla on joku vaiva mitä häpeilen niin ihan varmasti se on vähintään ollut tutun kaimalla joten miksi sitä häpeilisin!? Ja vaikka olen kertonu vaikka mitä miespuolisillekkin kavereille (esim kierukka ongelmia) niin eivät he ole sen kummallisemmiksi muuttuneet. Ehkä joskus saattavat sanoa että ole hiljaa lalallaaallalaa :D
16
Vierailija:
Voithan soittaakin. Ja sanoa samalla, että kysyt asiaa nyt luottamuksellisesti.
kun mun mielessäni tekstiviesti liikkuu samalla yksityisyyden tasolla kuin puhelu.
mun mielestä se, että tosta noin antaa ulkopuolisen lukea vastaanottamiaan viestejä loukkaa niiden viestien lähettäjän yksityisyyttä suunnilleen samalla tavalla, kuin jos pitäisi puhelimen kaiutinta päällä puhelun ajan, eikä mainitsisi langan toisessa päässä olevalle että mies tms. istuu vieressä kuuntelemassa.
ap
Tässä on vielä sekin puoli, että minä en välttämättä luota kaverin mieheen. Tai omasta elämästäni esimerkkinä toimii siskoni.
Olisi kiva purkaa siskolle kaikenlaisia juttuja, mutta kun hän kertoo ne asiat miehelleen ja mies on taas varsinainen " juoruakka" . Tuo seikka on loitontanut itseasiassa minua ja isosiskoani paljon :-/
t. 25
tuo lause voisi olla meiltä. Me emme tosin lue toistemme tekstareita mitenkään vakituiseen. Mutta jos olen mieheni puhelimen vieressä ja se piippaa, niin minä luen keneltä se on - miksi en lukisi?
Jos mieheni piilottelisi minulta jotain, niin sehän vasta minut epäluuloiseksi tekisi...