Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies otti antabukset 28.pv, voiko se juoda tänään?

Vierailija
31.12.2012 |

KAi se sen aikaa vaikuttaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei kahteen viikkoon lopetuksesta sais ryypätä.

Vierailija
2/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa aivan uudenlaisen uudenvuoden elämyksen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies on niin alkoholisoitunut, että häntä hoidetaan antabuksella, miksi hänen pitäisi juoda tänään?

Antabus yhdessä viinan kanssa aiheuttaa kai pahoinvointia, onko se sitten kivaa?

"Kai se sen aikaa vaikuttaa" - mitä tämä lause tarkoittaa?

Mitä lääkepurkissa/ reseptissä lukee? Toimikaa sen mukaan.

Vierailija
4/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se antabus hidasta jos viinaa haluavat. Tämä on nähty niin monesti.

Vierailija
5/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käyttää antabusta koska on jonkinlainen tuurijuoppo, lähinnä jos alkaa juoda, niin sitten juo kaiken mitä käsiinsä saa. EI itsekään tietenkään pidä siitä, joten käyttää antabusta varsinkin "vaaratilanteissa" ts ennen juhlia, juhannusta yms.

Näemmä sekin sitten on tuomittavaa :-/

Tiedän että antabuksen vaikutusaika ja oireet ovat henkilökohtaisia, siksi kysyin teiltä neuvoa, mutta tepä näemmä juotte vaan ettekä edes hae apua.

Vierailija
6/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tunnustaa ettei voi viinanhimolle mitään ja ottaa siihen lääkettä.

Vierailija
7/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se lääkkeen tarkoitus on. Miksi se lopetti sen jos haluaa olla juomatta?

Vierailija
8/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käyttää antabusta koska on jonkinlainen tuurijuoppo, lähinnä jos alkaa juoda, niin sitten juo kaiken mitä käsiinsä saa. EI itsekään tietenkään pidä siitä, joten käyttää antabusta varsinkin "vaaratilanteissa" ts ennen juhlia, juhannusta yms.

Tiedän että antabuksen vaikutusaika ja oireet ovat henkilökohtaisia, siksi kysyin teiltä neuvoa, mutta tepä näemmä juotte vaan ettekä edes hae apua.

Tämä uusivuosi ei sitten ole "vaaratilanne"?

Vierailija
9/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla jopa kuolemaksi...

Vierailija
10/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Lääkäri

Vierailija
11/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan loukkaannut.

Ja tosiasia on se, että jos oikeasti tahtovat juoda niin se anatbus ei hidasta. Olen tämän ihan työni puolesta NIIN usein nähnyt. Huono-olo tulee jokatapauksessa kun juomisen lopettaa.

Hienoa jos miehesi haluaa oikeasti olla selvänä näin juhla-aikoina. Mutta se halu on täysin hänestä itsestään kiinni. Todennäköisesti antabus tehoaa, mutta onko sillä mitään merkitystä on miehestäsi kiinni. Tämä on tosiasia josta on turha suuttua.

Vierailija
12/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei antabuskapselista huolimatta pitänyt itsekuri viinan suhteen duunin pikkujouluissa... Ei mulle siitä kovin huono olo tullut, naama tuli punaiseksi ja sydän hakkasi, mutta otin mulle ahdistukseen määrättyjä bentsoja ja nillä olo tuli varsin siedettäväksi ja jatkoin biletystä lopppuun asti. Seuraava aamu oli kyllä melko ankara kokemus.

Vierailija
13/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin miehesi, en ottais alkoholia. Huominen on sitten kivampi. Ja juu... itsekin turvautunut Antabukseen, kun on maistunut alko liikaa.

Vierailija
14/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai 28. päivä otettu lääke vielä vaikuttaa.

Sehän on aivan päinvastainen asia kuin kysyä että kai päästään miehen kanssa ryyppäämään, vaikka on pari päivää sitten ottanut Antabusta.

Vierailija
15/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on yksilöllisiä eroja toki. Antabus ja alkoholi voi olla hengenvaarallinen yhdistelmä eli ei kannata kokeilla vaikka jotkut niin tekevätkin. Yhteisvaikutuksen voimakkuus vaihtelee. Tuurijuopolla sattui antabuskuurin aikana yhden olutpullon kokoinen vahinko jota paranteli sitten kaksi viikkoa sairaalassa

Vierailija
16/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se, että on ottanut antabusta on merkki siitä, että ei pysty hallitsemaan muutoin alkoholin käyttöään. Tarkoituksena on siis pysyä raittiina. Miksi hänen sitten pitäisi voida juoda tänään??? Hän on ottanut sitä antabusta, jotta ei voisi juoda.

Toivottavasti ap:n mies ottaa tänään vaikka uuden antabuksen ja pysyy vesiselvänä.

Raitista uutta vuotta toivottelen teille ap (tuethan miestäsi etkä itsekään nauti alkoholia tänään)

Vierailija
17/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitä ei ota selvää mitä ap haluaa tietää.

Ja kai joku, joka on saanut lääkäriltä antabusreseptin on saanut siltä lääkäriltä myös ohjeet miten toimia lääkkeen kanssa.

kai 28. päivä otettu lääke vielä vaikuttaa.

Sehän on aivan päinvastainen asia kuin kysyä että kai päästään miehen kanssa ryyppäämään, vaikka on pari päivää sitten ottanut Antabusta.

Vierailija
18/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ota antabusta päivittäin, vaan ehkä viikon välein 4-5tbl. En tiedä mikä on lääkärin ohje.

Se miksi lähdin asiaa kyselemän on se, että lähetti minulle tekstarin että tuoko kuohuvaa töistä tullessaan, ajattelin heti että aikoo ottaa...

Ylireagoin, olisi kuulemma minulle tuonut kun olen kuulemma ollut niin pahalla tuulella.

Joten, otin kyllä nokkiini tuossa välissä, mutta meillä loppu hyvin, kaikki hyvin.

Lisäisin vielä että mieheni juominen ei ole jatkuvaa, mutta alkaessaan tosiaan ´kaikki menee ja taksilla lisää. Ja sitten siitä seuraamielialan lasku pariksikin viikoksi.. siksi ei halua juoda.

Vierailija
19/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ratkaisu alkoholiongelmiin, jos tarpeeksi tahtoo juoda, niin sitä juo riippumatta siitä, tuleeko antabusoireita vai ei. Koska jos ap:n mies on sitä ottanut 28. päivä, on tarkoitus ollut olla juomatta uutena vuotena, mutta nyt mieli onkin muuttunut ja mietitään, voisiko sittenkin juoda. Ja usein, riippumatta siitä, mitä sanotaan, niin sitä juodaan silti. Naamahan siinä alkaa punottaa, ja voi olla että tulee huono olokin jossain vaiheessa, mutta eihän se menoa haittaa.

Antabus yksinään ei siis auta, myös jonkilainen muu apu on yleensä tarpeen, esim. A-klinikka tai AA. Tai sitten voisi kokeilla toista lääkettä, Naltreksonia, jonka kanssa voi juoda. Naltreksonin avulla minä onnistuin aluksi vähentämään juomista, ja nyt kun olen muutaman vuoden sitä käyttänyt, ei tee mieli juoda tippaakaan. En jaksa selittää, miten se toimii, googlaamalla varmasti löytyy (sitä myydään myös tuotemerkillä Revia). Ei tämäkään lääke kaikkia auta, mutta minua se on auttanut.

Vierailija
20/30 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ratkaisu alkoholiongelmiin, jos tarpeeksi tahtoo juoda, niin sitä juo riippumatta siitä, tuleeko antabusoireita vai ei. Koska jos ap:n mies on sitä ottanut 28. päivä, on tarkoitus ollut olla juomatta uutena vuotena, mutta nyt mieli onkin muuttunut ja mietitään, voisiko sittenkin juoda. Ja usein, riippumatta siitä, mitä sanotaan, niin sitä juodaan silti. Naamahan siinä alkaa punottaa, ja voi olla että tulee huono olokin jossain vaiheessa, mutta eihän se menoa haittaa.

Antabus yksinään ei siis auta, myös jonkilainen muu apu on yleensä tarpeen, esim. A-klinikka tai AA. Tai sitten voisi kokeilla toista lääkettä, Naltreksonia, jonka kanssa voi juoda. Naltreksonin avulla minä onnistuin aluksi vähentämään juomista, ja nyt kun olen muutaman vuoden sitä käyttänyt, ei tee mieli juoda tippaakaan. En jaksa selittää, miten se toimii, googlaamalla varmasti löytyy (sitä myydään myös tuotemerkillä Revia). Ei tämäkään lääke kaikkia auta, mutta minua se on auttanut.

mutta muuten tämä, mitä kirjoitin, pitää yleensä paikkaansa. Ei toki aina ja kaikille, me ihmiset kun ollaan erilaisia.