TAAS Lidl lopettanut suosikkituotteeni!
Chorizo oli ihan parasta, 1 kolmen lajitelmassa. Pitihän se lajitelma tietenkin lopettaa.
Kuten: amerikkalainen juustokakku, dijonsinappi, paras gluteeniton leipä, alkuperäinen hyvä bourbonvaniljajäätelö (nyk. ihan hirveätä), jne. jne. Jaksa edes luetella enää kaikkia suosikkeja jotka lopetettu.
Kommentit (44)
Se on hupaisa kun lopetetaan tuotteita joiden menekki on liian hyvä. Toisin kuin aina väitetään että lopetetaan jollei myy. Ne lopetetaan jotka myy LIIAN hyvin koska silloin muuta tuotetta jää liikaa hyllyyn.
Yleisemmin he lopettavat tuotteita, kun joko a) se tuottaja ei enää tätä kyseistä tuotetta tee tai vastaavasti, jos tuottaja alkaa vaatimaan liian korkeaa hintaa tuotteesta. Tai ettei ihmiset osta tarpeeksi.
Harvoinpa ne kiusakseen lopettaa tuotteiden myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Se on hupaisa kun lopetetaan tuotteita joiden menekki on liian hyvä. Toisin kuin aina väitetään että lopetetaan jollei myy. Ne lopetetaan jotka myy LIIAN hyvin koska silloin muuta tuotetta jää liikaa hyllyyn.
No tässä logiikassa ei ole mitään järkeä. Ei kukaan kauppa lopeta tuotteita, jotka myyvät ja ovat hyviä sen takia, kun muut samankaltaiset tuotteet ei sitten menesty. Eiköhän ne lopeta ne ei-menestyvät tuotteet.
Monet Lidlin tuotteet on tehty keskieuroopan markkinoille ja jos siellä ei myy, ei Suomen myynti pelasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Se on hupaisa kun lopetetaan tuotteita joiden menekki on liian hyvä. Toisin kuin aina väitetään että lopetetaan jollei myy. Ne lopetetaan jotka myy LIIAN hyvin koska silloin muuta tuotetta jää liikaa hyllyyn.
Taas on salaliittoteoriat tulilla :D
Oon vuosien varrella oppinut, ettei kannata kiintyä mihinkään Lidlin tuotteeseen kun pian niiden myynti lopetetaan :D Toki muissakin kaupoissa tätä on, mutta etenkin Lidlistä on kadonnut kaikki huipputuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Se on hupaisa kun lopetetaan tuotteita joiden menekki on liian hyvä. Toisin kuin aina väitetään että lopetetaan jollei myy. Ne lopetetaan jotka myy LIIAN hyvin koska silloin muuta tuotetta jää liikaa hyllyyn.
Kai ymmärrät, että Lidlin tuotteet eivät tule lidlin omilta tehtailta, vaan kumppanitehtailta? Jos nämä tehtaat esimerkiksi menevät konkurssiin tai muuten lopettavat toimintansa, silloin poistuvat myös lidlistä tuotteet, olivat ne heidän tuotteet lidlissä sitten miten menestyviä tahansa.
Mää kaipaan kovasti niitä colapullokarkkeja. Kuulemma lopetettu. Nyt jänskään et tuleeks enää niitä 80 sentin suklaalevyjä. Makuina oli tumma, maito, valkoinen ja pähkinä. Ei oo moneen viikkoon näkyny, nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hupaisa kun lopetetaan tuotteita joiden menekki on liian hyvä. Toisin kuin aina väitetään että lopetetaan jollei myy. Ne lopetetaan jotka myy LIIAN hyvin koska silloin muuta tuotetta jää liikaa hyllyyn.
No tässä logiikassa ei ole mitään järkeä. Ei kukaan kauppa lopeta tuotteita, jotka myyvät ja ovat hyviä sen takia, kun muut samankaltaiset tuotteet ei sitten menesty. Eiköhän ne lopeta ne ei-menestyvät tuotteet.
Tää sama väittely on käyty monta kertaa. Kaatteet ja kannattavuus ei kertakaikkiaan toimi noin suoraviivaisesti kuin moni luulee.
Kun sulla on 6 eri makuista jogurttia samassa sarjassa niin niitä myydään jokaista samaan 0.69 euron hintaan. Mutta jokaisen eri maun tuottaminen ei ole samanhintaista. Sitruuna voi olla kalliimpi tehdä kuin banaani. Jos 6 valikoimasta aina myydään 1000 kertainen määrä vain sitruunaa pitää joko nostaa kaikkien makujen hintaa tai jopa lopettaa se sitruuna. Koska myyntihinta on laskettu niiden 6 eri maun tuottamisen yhteiskunnastuksista joista sitruuna on vain 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hupaisa kun lopetetaan tuotteita joiden menekki on liian hyvä. Toisin kuin aina väitetään että lopetetaan jollei myy. Ne lopetetaan jotka myy LIIAN hyvin koska silloin muuta tuotetta jää liikaa hyllyyn.
Taas on salaliittoteoriat tulilla :D
Ei niin mitään tekemistä salaliittoteorioiden kanssa, vaan katteiden, kannattavuuksien, tuotantokustannusten ja myyntihintojen kanssa kylläkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hupaisa kun lopetetaan tuotteita joiden menekki on liian hyvä. Toisin kuin aina väitetään että lopetetaan jollei myy. Ne lopetetaan jotka myy LIIAN hyvin koska silloin muuta tuotetta jää liikaa hyllyyn.
Kai ymmärrät, että Lidlin tuotteet eivät tule lidlin omilta tehtailta, vaan kumppanitehtailta? Jos nämä tehtaat esimerkiksi menevät konkurssiin tai muuten lopettavat toimintansa, silloin poistuvat myös lidlistä tuotteet, olivat ne heidän tuotteet lidlissä sitten miten menestyviä tahansa.
Ymmärrän hyvin. Silti suosikkituotteiden loppuminen v...uttaa niin paljon että tein oikein aloituksen. Sen verran usein sitä lidlissä tapahtuu. ap
Sama! Missä tuorejuustovalikoiman piparjuurimaku??? Aluksi oli 3 makua joista ostin aina monta prk piparjuurta koska puolet halvempaa kuin cantadou. Muutkin osti sitä juuri siksi. No valikoimassa ei ole enää piparjuurta mutta ne muut on!
Omenasosetta ei ole saanut kaupoista vähään aikaan. Lidlin on kaikista parasta, saa nähdä tuleeko myyntiin enää ikinä.
Joo, minunkin lempparini eli granaattiomenamehun sekä vihreän luomuteen poistivat valikoimasta jonkin aikaa sitten. Ärsyttävää.
Tää sama väittely on käyty monta kertaa. Kaatteet ja kannattavuus ei kertakaikkiaan toimi noin suoraviivaisesti kuin moni luulee.
Kun sulla on 6 eri makuista jogurttia samassa sarjassa niin niitä myydään jokaista samaan 0.69 euron hintaan. Mutta jokaisen eri maun tuottaminen ei ole samanhintaista. Sitruuna voi olla kalliimpi tehdä kuin banaani. Jos 6 valikoimasta aina myydään 1000 kertainen määrä vain sitruunaa pitää joko nostaa kaikkien makujen hintaa tai jopa lopettaa se sitruuna. Koska myyntihinta on laskettu niiden 6 eri maun tuottamisen yhteiskunnastuksista joista sitruuna on vain 1.
Tuo on aivan sairas logiikka! Miksi helvetissä ei sitten nosteta sitä sitruunajugurtin hintaa, kun ihmiset siitä pitävät!? Minä ainakin maksaisin enemmän tuotteesta josta pidän! Jos suosikkituote lopetetaan, en taatusti sen kummemmin osta niitä jäljelle jääviä, koska en tähänkään asti ole ostanut. Millainen vati pää logiikka yrityksissä oikein on, ei ihme että konkurssit paukkuu!
En asioi Lidlissä koska:
- Todella epäviihtyisät ja sekavat myymälät
- Umpisurkea valikoima
- Lähinnä kelaeläteistä ja syrjäytyneistä koostuva asiakaskunta
Ikinä en ole mitään noista ap:n luettelemista ostanut. Eivät sinun suosikkisi välttämättä kuulu lidlin hyvin myyviin.
Niinhän se on muissakin marketeissa.