Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa antaa veljen perheelle lasten käytettyjä vaatteita

Vierailija
30.12.2012 |

Ongelma on se, että ostin aikanaan todella hyviä, kalliita vaatteita ajatuksena myydä niitä käytön jälkeen eteenpäin. Esim. haalareista saisi vielä n. 50 euroa, kun maksoivat 150 ja ovat vielä lähes uuden veroisia. Harmittaa, kun nyt ne pitää antaa eteenpäin. Tiedän, että tämä kuulostaa nyt todella itsekkäältä, mutta en voi harmille mitään - ja toisaalta en todellakaan kehtaa olla antamatta vaatteita veljen perheelle. Nyttemmin ostan halvempia vaatteita, joilla ei ole jälleenmyyntiarvoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtiä nainen, ajattele itseäsi ja omaa perhettäsi.

Vierailija
2/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että haluat jotakin antaakin. Anna siis osa. Itse en haluaisi vastentahtoisesti annettuna mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano veljelle, että laitat ne myyntiin, kun teillä on kova rahantarve - veli saa ne vaatteet kyllä, jos haluaa maksaa. Ei ole pakko antaa ilmaiseksi.

Vierailija
4/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän mikään velvoita antamaan eteenpäin lastenvaatteita sen enempää kuin muutakaan omaisuutta. Annat sitten niitä joita et saa myytyä. ;)

Vierailija
5/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljen perheessä lapselle on ostettu tosi kalliita juttuja, joten en todellakaan oleta, että he antavat mulle mitään! Säästävät seuraavalle ja/tai myyvät. He ovat lainanneet mulle pikkuvauvan vaatteita (jotka eivät juuri kulu) ja antaneet muutaman jutun. Vähemmän kalliita juttuja olemme saaneet muista perheistä ja joiltain ostaneet (esim. turvaistuimen).

Mäkään en anna lainaan/pois sellaisia juttuja, jotka ovat kalliita, pl. nuo vastasyntyneen jutut. Katsotaan sitten uudelleen, kun meillä on lapset tehty.

Vierailija
6/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä siisti. Selvästi olet antamisesta närkästynyt et iloinen niin kuin kuuluisi olla.

Ota rahat sieltä mistä saat, ostat vaikka halvempaa uutta silloin tällöin veljesi lapselle. Jää rahaakin.

Vierailija
7/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään kyselemään vaatteita lapselleen. Sitten jatkoi: "olisko sulla jotain kosteussuojahaalaria, hanskoja siihen ja gore-kenkiä...?" Menin hiljaiseksi. Kyseinen ihminen on oikeasti isotuloinen ja pahimman laatuinen loinen, ja oikeasti ottaa vuosien päästä yhteyttä tunkien kylään, kun tuli mieleen, että meillä voisi olla laadukasta vaatetta lapselle. Sanoin, että ehdin antaa jo pois ja hymyilin. Oikeasti ne oli vaatehuoneessa odottamassa kirpparille lähtemistä. Kysymys ei ollut siitä, että olisi halunnut ostaa vaan siitä, että kerjäsi niitä lahjaksi. Jollekin muulle voisin antaakin, mutta en ihmiselle, joka aina on jotain vailla ja rahaa tilit täynnä. Ikinä ei anna mitään takaisin. Kahvikuppia ei ole vuosien saatossa tarjonnut.

Vierailija
8/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tilanne, että olen ollut yh n. 7v. Olen kaiken antanut eteenpäin kummipojalleni vaikka varmasti olisin hyötynyt enemmän, kun olisin myynyt eteenpäin.

Tiukkoina hetkinä harmittaa, mutta onhan se kummipojan hyödyksi, jolla on 2 työssäkäyvää vanhempaa ja jotka ovat oman lapseni kummeja joilta sai tänä jouluna lahjaksi konvehtirasian. Syntymäpäivillä aina 20e.

Mutta sen eestään löytää minkä taakseen jättää. Mulla on ainakin tosi ihana kummipoika, vaikka vanhempansa ovatkin visukinttuja.

Vierailija
9/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukossa ihan kivojakin ja laitat sitten tuon haalarin myyntiin tai kaikki ne, joista arvelet saavasi ihan kivasti rahaa.

Yleensä niistä vain ei saa niin paljon kuin etukäteen ajattelee.

Mikä on "aikanaan"? Jos lastenvaatteet ovat jo monen vuoden takaa, tuskin saat niistä paljonkaan rahaa.

Vierailija
10/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kaksi vuotta vanhoja ja samaisen vuoden haalareita näkee tosi hyvässä kunnossa käytössä.

Ja eipä tässä nyt enää niin paljon harmita. Tässä menee muutaman satasen edestä hukkaan sitä jälleenmyyntiä ajatellen, ja nyt tiedän että turha ostaa kalliita vaatteita jälleenmyynnin toivossa, vaan ostan halvempia, jotka lapseni voi käyttää loppuun. ja jos pysyvät ehjänä, niin käyvät sitten veljen perheessä vara- tai remuvaatteina.

Ja veli on muuten todella rakas ja onneksi se on juuri hän joka ne vaatteet saa, eikä joku pihi ihminen, joka ei osaa vaatteita arvostaa. Niin kuin joku sanoikin, ei onnea voi mitata rahassa.

Vierailija
11/11 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. harmittelee että joutuu kohteliaisuussyistä antamaan veljen perheelle käytettyjä unelmavaatteita. Ja samaan aikaan veljen vaimo miettii päänsä puhki miten pystyy kohteliaasti kieltäytymään käytetyistä vaatteista. Hän haluaa ostaa omalle vauvalleen uutta, eikä olla mikään kälyn lastenvaatteiden kaatopaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän