Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako ilmalämpöpumpun jättää päälle kun lähtee pois kotoa?

Vierailija
13.11.2024 |

Pelkään sähkölaitteita. 

Haluan varmistaa mielummin kuin stressata ollessani pois kotoa. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kannattaa ottaa mukaan.

Vierailija
2/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi jättää. Se on lämmityslaite, jossain uusissa taloissa ja mökeissä muuta lämmitystä olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan sulkea yöksi ja kotoa poistuttaessa. Vähän niin kuin kännykkälaturi.

Vierailija
4/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan sulkea yöksi ja kotoa poistuttaessa. Vähän niin kuin kännykkälaturi.

Väärää tietoa.

Vierailija
5/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein muistan niin ilmalämpöpumppu oli koko talven alituiseen päällä. Moneen päivään kukaan ei käynyt asunnossa mutta päällä oli. 

Vierailija
6/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna siihen viereen sähköjohdolla itseään lataava palovaroitin

Vierailija
7/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumpun voi jättää päälle kun poistuu kotoa. Ei ole edes suositeltavaa että ilmalämpöpumppua sammuttelee ja käynnistelee pakkasilla.

Vierailija
8/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköliittymät kannattaa irtisanoa aina kotoa poistuessa niin ei tarvitse stressata. 

Vierailija
9/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoyksikkö olisi hyvä olla lukittavassa kaapissa.  Varkausvakuutus ei korvaa jos ei ole lukittuna.

Vierailija
10/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpunpun ulkoyksikkö kannatta asentaa sisätiloihin, niin sen uskaltaa jättää päälle, koska sitä ei voi helposti enään varastaa.

Vierailija
11/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinpa näkee koko talon tuhoutuneen totaalisesti, kun on vaan jätetty ilmalämpöpumppu päälle ja lompsittu lomille Thaimaaseen.

Vierailija
12/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkatkaisijasta sähköt pois kun poistuu kotoa! Ainoa oikea tapa.

#sarkasmi

Vierailija
13/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos kerran pelkäät sähkölaitteita, uskallatko jättää asuntoon / taloon päälle sähkölämmityksen, jääkaapin, pakastimen, lämminvesivaraajan, ilmanvaihtokoneen jne?

Vierailija
14/19 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useinpa näkee koko talon tuhoutuneen totaalisesti, kun on vaan jätetty ilmalämpöpumppu päälle ja lompsittu lomille Thaimaaseen.

Mainitse edes yksi todennettu tällainen tapahtuma.

Vierailija
15/19 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurut. 

meinaatko jättää talon kylmilleen pakkasilla?

Vierailija
16/19 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nauratte? Sähkölaitteet ovat yksi suurimpua tulipalon aiheuttajia ja en yhtään ihmettele, vaikka niitä alkaisi vuosien aikana ilmentymään enemmän sähköpumppujen takia. Varsinkin yksityisomistuksessa kun huolto- ja siisteystoimenpiteet laiminlyödään.

Itse olen sähkötekniikan insinööri (DI) ja olen töissä vakuutusalalla. Olen kyllä joka ikinen aamu hieman kauhuissani lähdössä töihin kun koskaan tiedä missä kodinkoneessa tulee ikääntymisen tai jonkin tuholaisen takia oikosulku tai esimerkiksi ikääntymisen tai pölyn aiheuttama ylikuumeneminen. Mulla on lähes kaikki sähkölaitteet irti seinästä jos en niitä käytä tai ne ei ole mun valvonnassa. Vain jääkaappi-pakastin ja lieden toiminnot ovat jatkuvasti seinässä. 

Aloittajalle annan vinkiksi, että kurkista laitteen sisälle säännöllisesti ja vaihda suodattimia. Kutsu paikalle huolto säännöllisesti jos et itse osaa tehdä asioille mitään. Jos on mitään epäilyksiä tuholaisista asunnon rakennelmissa, kutsu paikalle tuholaistorjunta. Näin voit edes vähän saada rauhaa tuossa asiassa. Pyri pitämään laitteen toiminnot säädyllisinä ja tasaisena ja opi tuntemaan laite; sen äänet, kulutus ja toiminnot. Yleensä näin pystyt huomaamaan ensimmäiset merkit loppukaaresta tai mahdollisesta alkavasta viasta. Myös uusissa laitteissa voi olla vikoja, paljonkin. 

Vierailija
17/19 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku koditon vahtimaan sitä.

Vierailija
18/19 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappi myös pois päältä jos poistut asunnosta

Vierailija
19/19 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköliittymät kannattaa irtisanoa aina kotoa poistuessa niin ei tarvitse stressata. 

Talo kannattaa purkaa aina lähtiessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä