Koska teidän lapset on nukkuneet yönsä heräämättä?
Olen niin kateellinen niille, jotka saavat nukkua rauhassa yönsä.
Meillä vuoden ikäinen heräilee vielä, eikä ole nukkunut yhtään kokonaista yötä (ok, joskus pienempänä ehkä pari kertaa 6-7h putkeen).
Kommentit (14)
Viime jouluna oli niin poikki, että nukkui meille joululahjaksi kokonaisen yön. Muuten heräilee. Lapsi nyt 2,5 v.
Kyllä se siitä vähitellen, ei nukkunut meilläkään tuonikäinen, joten tiedän tunteen :-) Nyt 3-vuotiaana ei enää herää joka yö, varmaan 2.5 vuotiaaksi heräsi kerran tai kaksi (yleensä kyllä nukahti helposti uudelleen).
nukkuu heräämättä yön yli.itse kyllä herään tarkistamaan että hengittäkö...se niistä kokonaisista yöunista...
Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia yökukkumisissa. Nyt poika 2 v.
Mutta heräilee hän silti vielä joskus. On toki aiemminkin ollut jaksoja, kun ei ole heräillyt, mutta sitten taas heräilyt on alkaneet uudestaan. Tai ei poitsu välttämättä herää, mutta sellaista tohinaa tai unen näköä kuitenkin että äiti herää.
Kookas vauva, joka söi ilmeisen hyvin mahansa täyteen päivällä.
Nyt 2 v 8 kk ja hyvin on mennyt. Herää ainoastaan joskus korvakipuun tms. vaivaan.
1-vuotiaan heräily on kuitenkin käsittääkseni hyvin yleistä ja " normaalia" , sanoivat lastenhoito-oppaat mitä sanoivat.
itse hän nukkuu vaikka vaeltaisikin.
Jos ovat olleet kipeitä tms., silloin on tietenkin herätyksiä yölläkin.
Yösyöntejä oli reilun vuoden ikään. Annoimme vaan pulloa, vaikka neuvolassa vähän paheksuttiin. Niin sekin sitten jäi pois, 1,5-vuotta oli rajapyykki meillä myös itsekseen nukahtamiseen. Nyt poika kohta 2-vuotias ja nukkuu kuin enkeli.
heräsin kauheaan kauhuntunteeseen silloin sen ensimmäisen nukutun yön jälkeen että kääk apua onko lapseni kuollut yön aikana vai mikä on kun ei kuulu mitään. no eihän sillä mikään ollut, tyytyväisenä jatkoi vielä unia.
ja olen ihan vilpittömästi pahoillani kaikkien teidän puolesta jotka ette saa ikinä itse nukuttua kunnon yö-unia! en osaa edes kuvitella kuinka rankka tilanne semmoinen voi olla :/
siihen asti heräili todella paljon