muistaako kukaan 059-linjaa?
Kommentit (20)
Mun kaverit ainakin soitteli 80-luvun puolivälissä. Itse pelkäsin puhelinmaksuja liikaa. Äiti pelotteli että jos soittaa maksullisiin numeroihin niin voi tulla niin iso lasku että menetetään meidän koti.
tapasin parikin miestä sitä kautta.
Soittelin sinne teininä ja valehtelin olevani vanhempi .tein myös kodin lähelle bussipysäkille treffejä ja tarkkailin puskista niitä tyyppejä .muistan myös että jossain vaiheessa oli kuiskausbuumi :)
Vierailija kirjoitti:
tapasin parikin miestä sitä kautta.
"Miestä..." Olikohan 059:ssä yhtäkään yli 13-vuotiasta...
Muistan. Oli kylläkin jo 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Soittelin sinne teininä ja valehtelin olevani vanhempi .tein myös kodin lähelle bussipysäkille treffejä ja tarkkailin puskista niitä tyyppejä .muistan myös että jossain vaiheessa oli kuiskausbuumi :)
Oliisit soittanut että tavataan sieellä alasti ja sen jälkeen soiittanut poliisit.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuli?
Haha :D
Vierailija kirjoitti:
Palsta?
Ja deitti?
Kyllä muistan. Liian hyvin. Tehtiin kaverin kanssa yli tuhannen markan puhelinlasku ja kutsuttiin joku vanha äijä siskon nimellä käymään , tuli ovelle kossupullon kanssa ja vanhemmat kauhisteli, miten juuri täysi-ikäinen ja kotoa pois muuttanut sisko sellaisten kanssa seurusteli.... 🙈🙈🙈 pulaanhan me siitä jouduttiin, aivan aiheellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muistan. Liian hyvin. Tehtiin kaverin kanssa yli tuhannen markan puhelinlasku ja kutsuttiin joku vanha äijä siskon nimellä käymään , tuli ovelle kossupullon kanssa ja vanhemmat kauhisteli, miten juuri täysi-ikäinen ja kotoa pois muuttanut sisko sellaisten kanssa seurusteli.... 🙈🙈🙈 pulaanhan me siitä jouduttiin, aivan aiheellisesti.
Tämä siis 80-luvun lopulla. Oltiin n. 10-12-v.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverit ainakin soitteli 80-luvun puolivälissä. Itse pelkäsin puhelinmaksuja liikaa. Äiti pelotteli että jos soittaa maksullisiin numeroihin niin voi tulla niin iso lasku että menetetään meidän koti.
Prot soittiki kaikkien muiden puhelimista. Esim kerran koulussa oli joku työharjoittelu jossa piti valvoa viikon verran taidenäyttelyä jossa ei käynyt ketään, niin soitettiin sieltä 059:iin aamusta iltaan
Muistan. Soittelin sinne ja se oli jännää.
Myös privaattilinjoja oli että sai puhua kaksistaan ja joskus tuli annettua oma nro jollekin ja jatkettiin puhumista.
Miksei semmosta enää oo?
Soitin kans kurssipaikan puhelimesta, olin kai yötä siellä tai sitten vain päiväseltään.
Syp maksoi laskun.
Vierailija kirjoitti:
Muistan. Soittelin sinne ja se oli jännää.
Myös privaattilinjoja oli että sai puhua kaksistaan ja joskus tuli annettua oma nro jollekin ja jatkettiin puhumista.
Miksei semmosta enää oo?
Koska ilmaisten nettichattien aikana kukaan ei enää maksaisi niitä tajuttomia hintoja.
Sitä en tiedä oliko kys nro jo 80-luvulla, mutta ainakin itse soitin sinne eräänä lokakuisena iltana v.1992 viettäessäni iltaa kaverini kanssa. Sitä kautta tapasin mieheni joka parhaillaan suihkussa :)
Mä soittelin 16-17-vuotiaana 059:iin. Kerran tein oharit yhdelle kundille. Oltiin sovittu tapaaminen Ympyrätalon eteen ja mä menin kyllä paikalle, mutta kävelin vain kaverin ohi. Hän ei tietenkään tiennyt kuka olin. En tehnyt sitä ilkeyttäni vaan silkasta jännityksestä. En uskaltanutkaan lähestyä miestä.