Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauran palstan pelaamisen puolustelijoille

Vierailija
29.12.2012 |

Viime aikoina useammassakin ketjussa on sössötetty, että pelaaminen voisi olla muka hyödyllistä, tai jopa "harrastus". Tosi surullista, että vanhemmat kokevat tuon muka päteväksi harrastukseksi, onko television katsominenkaan harrastus?

Fakta nyt vaan on se, että pelaaminen on lapsille tarkoitettua ajanhukkaa, josta ei ole hyötyä, ja lapsi kannattaakin ohjata johonkin tuottavampaan toimintaan vaikka väkisin. Ja jos sitä pelaamista ylipäätään välttämättä halutaan sallia lapsille, niin se pitää ehdottomasti rajoittaa vain tuntiin-pariin viikossa.

Ja näitä pelaavia "aikuisia" en ala edes kommentoimaan, ihan yhtä tervettä hommaa kuin mitä jos täysi-ikäinen alkaisi leikkimään barbinukeilla.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta harvassahan nuo ovat.

Vierailija
22/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä on sellainen harrastus, joka johtaa usein rikastumiseen tai menestykseen? Aivan, ei mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä on sellainen harrastus, joka johtaa usein rikastumiseen tai menestykseen? Aivan, ei mikään.

Vierailija
24/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai maastojuoksusta on ammatti tullut, kuten noille nörttipojille, jotka ovat nuorena pelanneet ja värkänneet tietokoneiden kanssa.

Aika moni on ammatin hommannut itselleen tietokoneiden parista.

Vierailija
25/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vähän ihmetellyt samaa. Lapset pelatkoon rajoitetusti.

Täällä on kuitenkin aikuisia(?) naisia, jotka vaikka sivulauseessa mainitsevat, että heidän miehensä "on koneella ja pelaa pleikkaa". Mä en tajua sitä ollenkaan :) Eikö aikuinen(?) mies keksi ajalleen parempaa käyttöä?

Vaikka mistä minä tiedän, en ole ikinä mitään peliä pelannut, katsonut vain lasten olan yli vähän, ettei ole ihan tolkutonta tai idioottimaista menoa.

Vierailija
26/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näitä pelaavia "aikuisia" en ala edes kommentoimaan, ihan yhtä tervettä hommaa kuin mitä jos täysi-ikäinen alkaisi leikkimään barbinukeilla.

Tai yhtä tervettä kuin että aikuinen lukisi kirjaa, jossa uppoutuu kirjan mielikuvitusmaailmaan. Sitähän ei juuri kukaan pidä epäterveenä aikuisellekaan!

Ei peli oikeastaan sen erilainen ole, siinäkin upotaan virtuaalimaailmaan, joka on usein toisessa paikassa ja ajassa, samaistutaan toisini henkilöihin. Minä ainakin saan siitä stimulaatiota, jota tylsä konttorirotan arkeni ei anna, että voin olla vaikka salamurhaaja tai merirosvo tai mitä lie välillä. Vielä kovemman stimulaation kuin mitä saisin lukemalla näitä aikakausia kuvaavan hyvän romaanin, mitä sitäkin kyllä välillä teen. Minusta pelaaminen on aivan aliarvostettu harrastus :)

Vierailija
27/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai maastojuoksusta on ammatti tullut, kuten noille nörttipojille, jotka ovat nuorena pelanneet ja värkänneet tietokoneiden kanssa.

Aika moni on ammatin hommannut itselleen tietokoneiden parista.

on myös pelannut lapsesta asti ja päätyneet IT-alalle, oikein hyvää oppia on pelit olleet :)

Vierailija
28/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyödyllistä? Miksi asioita ei voi tehdä vain koska se on hauskaa?

Vierailija
29/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nauraminen on oikeastaan väärä ilmaisu, olen paremminkin surullinen noiden puolesta.

-AP

Mähän voisin ruveta suremaan sun kapeakatseisuuden rajoittamaa elämääsi ja kaikkea, mistä sä jäät paitsi, mutta se ei ole sen vaivan arvoista.

Jo se, että puhut pelaamisesta yhtenä käsitteenä erittelemättä, millaisista peleistä on kyse, kertoo tarpeeksi > Ei maksa vaivaa edes yrittää avartaa sun maailmaasi.

Nauti sinä pelittömydestäsi, minä nautin pelaamisesta :).

Vierailija
31/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai 80-luvulla ekan tietokoneen ja se oli menoa. Tienaa tällä hetkellä todella hyvin it-alalla. En edes tajua, mitä hän työkseen tekee. Mutta sen tiedän, että tulot ovat todella hyvät.

tai maastojuoksusta on ammatti tullut, kuten noille nörttipojille, jotka ovat nuorena pelanneet ja värkänneet tietokoneiden kanssa. Aika moni on ammatin hommannut itselleen tietokoneiden parista.

on myös pelannut lapsesta asti ja päätyneet IT-alalle, oikein hyvää oppia on pelit olleet :)

Vierailija
32/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yhtä tervettä kuin että aikuinen lukisi kirjaa, jossa uppoutuu kirjan mielikuvitusmaailmaan. Sitähän ei juuri kukaan pidä epäterveenä aikuisellekaan!

Ei peli oikeastaan sen erilainen ole, siinäkin upotaan virtuaalimaailmaan, joka on usein toisessa paikassa ja ajassa, samaistutaan toisini henkilöihin. Minä ainakin saan siitä stimulaatiota, jota tylsä konttorirotan arkeni ei anna, että voin olla vaikka salamurhaaja tai merirosvo tai mitä lie välillä. Vielä kovemman stimulaation kuin mitä saisin lukemalla näitä aikakausia kuvaavan hyvän romaanin, mitä sitäkin kyllä välillä teen. Minusta pelaaminen on aivan aliarvostettu harrastus :)

Minä tosin luen moninkertaisesti enemmän kuin pelaan. Säälittävää tietysti puolustella ajankäyttöään kenellekään, joka kuluttaa aikaansa tällä paskapalstalla. Vetäydyn siis itsekin yöpuulle kirjan kanssa... Hyvää yötä!

Vierailija
33/56 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hakkaan päätä pöytään samalla. Ei ihmiset oikeasti voi olla niin tyhmiä. Mutta valitettavasti ihminen on sen verran jääräpäinen eläin, ettei hevillä muuta ajatusmaailmaa. Tässä Penn&Teller ohjelman jakso videopeleistä

Vierailija
34/56 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen antaa haaskata aikaa tyhjänpäiväiseen toimintaan, tai antaa sen tyhjänpäiväisen pelleilyn nousta "harrastukseksi", luoja paratkoon.

Vierailija
35/56 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisena oleminen tarkoittaa sitä että ei saa pitää hauskaa, ei pidä muistaa lahjoilla edes jouluna tai syntymäpäivänä, aikaa vietetään kultturelleissä tapahtumissa, kuten oopperassa tai baletissa. :D :D

Ps. meidän perheessä pelaan minä, perheen ÄITI!! :D Erotessani exavomiehestäni, ilmoitin ensimmäiseksi, että minä sitten vien pleikkarin. ;)

Vierailija
36/56 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisena oleminen tarkoittaa sitä että ei saa pitää hauskaa, ei pidä muistaa lahjoilla edes jouluna tai syntymäpäivänä, aikaa vietetään kultturelleissä tapahtumissa, kuten oopperassa tai baletissa. :D :D

Ps. meidän perheessä pelaan minä, perheen ÄITI!! :D Erotessani exavomiehestäni, ilmoitin ensimmäiseksi, että minä sitten vien pleikkarin. ;)

Vierailija
37/56 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan ole noin tyhmä.

Vierailija
38/56 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan ole noin tyhmä.

Vierailija
39/56 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten barbieleikeistäkin.

Ehkä sun olisi aika ottaa pääsi pois tynnyristä ja elää tätä päivää.

Vierailija
40/56 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä harrastuksia, joista "ei ole hyötyä". Kaikesta ei tarvitse hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi