Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei apua auttakaa! Maksamaton lasku-asiaa!

Vierailija
29.12.2012 |

Availin äsken postia, joka tuli eilen. Mukana oli DNA:n kirje joka on päivätty 5.11. se oli maksumuistutus, jossa eräpäivä oli 19.11. En ollut maksanut laskua (se tuli siis EILEN) mutta maksoin sen nyt heti tietenkin. Mulle ei myöskään ole tullut maksumuistutusta tai perintötoimiston kirjettä. Asun Saksassa, ja kyseessä on suomalainen liittymäni, jota en yleensä pidä päällä. Mietin, että asia on varmaan edennyt perintätoimistoon mutta en tosiaan ole mitään kirjettä saanut enkä maksanut mitään.

Onkohan se nyt sitten jo mennyt oikeuteen? Apua, olen ihan paniikissa, ihan kamalaa jos luottotiedot menee yhden helkkarin 14 euron puhelinlaskun takia:(((((((

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA on tosi laupea tossa laskuasiassa. Voithan vaikka kysyä huomenna asiaa asiakaspalvelusta.

Vierailija
2/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein oon maksanut tuon verran myöhässä eikä mitään sen ihmeemäpää ole tullut. Vaikka olisi mennyt perintätoimistoon niin ei se haittaa mitään, sittne sulle vaan tulee sieltä perintätoimistolta joku uusi lasku, jossa sanotaan että jos olet jo hoitanut laskun niin maksat vaan perintäkulut. Sitten maksat ne ja homma on ok. Ei todellakaan mene luottotiedot noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. laskut olleet myöhässä monta kuukautta ilman perintätoimiston kanssa asioimista.

Vierailija
4/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein oon maksanut tuon verran myöhässä eikä mitään sen ihmeemäpää ole tullut. Vaikka olisi mennyt perintätoimistoon niin ei se haittaa mitään, sittne sulle vaan tulee sieltä perintätoimistolta joku uusi lasku, jossa sanotaan että jos olet jo hoitanut laskun niin maksat vaan perintäkulut. Sitten maksat ne ja homma on ok. Ei todellakaan mene luottotiedot noin.

oli JO MUISTUTUSLASKU. Mulla on postinkääntö Suomesta voimassa ja yleensä posti tulee ihan normaalisti. Nyt on kuitenkin jo aika kauan aikaa. Jos perintätoimiston kirje on vaikka päivätty 20.11. niin eikös niissä ole 14 päivää maksuaikaa? Eli silloinhan asia on jo varmaan edennyt... voi kakka:(

Vierailija
5/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutuksen eräpäivä 19.11. Niin siitä menee kauan ennen kuintsekkaavat, että onko maksettu ja jos joskus perintään menee, niin ei tosiaankaan seuraavana päivänä.

Ei mene luottotiedot. Soita vaikka asiakaspalveluun huomenna. Mulla meni mun Suomen liittymän laskut siskolle ja hän maksoi ja mä maksoin hänelle.

Vierailija
6/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli JO MUISTUTUSLASKU. Mulla on postinkääntö Suomesta voimassa ja yleensä posti tulee ihan normaalisti. Nyt on kuitenkin jo aika kauan aikaa. Jos perintätoimiston kirje on vaikka päivätty 20.11. niin eikös niissä ole 14 päivää maksuaikaa? Eli silloinhan asia on jo varmaan edennyt... voi kakka:(

mulle on joskus tullut jopa ulosottovirastosta lasku ja se oli pari kuukautta maksamatta, eikä sitiäkään mennyt vielä luottotiedot.

Vierailija
7/7 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. DNA:n laskut jäävät nykyisin makaamaan www.dna.fi/minunpalveluni alle, eikä laskuista automaattisesti toimiteta mitään tietoa asiakkaalle, joka saa vain ihmetellä, että miten taas tuli maksumuistutus! Tämän kömmähdyksen takia ei DNA käsittääkseni ainakaan vielä veloita maksumuistutuksesta, jos asiakas käy sen heti maksamassa em. palvelussa.

Omalla kohdalla olen kylläkin valinnut paperilaskun, mutta jostain ihmeen syystä sitä ei kuitenkaan minulle koskaan toimiteta. Haluasin muuttaa sen sähköpostilaskuksi, mutta ovat penteleet piilottaneet ohjeen niin hyvin, etten sitä kovasta yrityksestä huolimatta enää löytänyt, vaikka vain vähän aikaa sitten näin ohjeen kyllä jossain olevan. Sekavat sivut.

Pitäisi kuulemma ottaa käyttöön helppo e-lasku, mutta se taas on niin monimutkainen tietoturvallisuussyistä, ettei pankkini suosittele yritysasiakkaille vielä, jonka vuoksi en sitä ole voinut ottaa käytöön. Kyllä on mennyt laskujen maksatus huonoksi! Taateli!