Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen vai lustelutyyli? Kummalla hiihdät mieluummin? :)

Vierailija
29.12.2012 |

Olen ajatellut ostaa sukset ja alottaa hiihtämisen, mutta kummnkohan tyylin välineet sitä pitäis ostaa. Ootteko törmänneet ekstrahyviin tarjouksiin missään?

Maija

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös merkkierot kiinnostaa. Onko esim. Peltosilla, Karhuilla ja Salomoneilla merkittäviä eroja keskenään?

Maija

Vierailija
2/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana aktiivihiihtäjä, urheilullinen vieläkin mutta hiihto nyt vasta uudelleen kuvioissa. Aloitan perinteisellä, myöhemmin siirryn luistelusuksiin, jos olen edelleen innostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luistelusukset ja olen ollut kovin tyytyväinen. Luistelin aina ennen, mutta nyt pääsi kunto vähän lopahtamaan, niin olen hiihtänyt (samoilla suksilla) vuorotellen luistelua ja murtsikkaa. Ja juu, eihän niillä saisi murtsikkaa kait hiihtää, mutta itselläni toimii kyllä silläkin tavalla.

En ole seurannut tarjouksia.

Vierailija
4/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä on siis kunnon kanssa tekemistä että valitseeko perinteisen vai luistelutyylin?

Mulla on huono kunto ja selkäkipuja, jäykkyyttä koko kropassa sairastelujen vuoksi, joten ilmeisesti perinteiset sukset olisivat mulle paremmat?

Ja niillähän voi vähän luistellakkin vai kuinka?

Muistelisin että olen vuosia sitten (10-15v sitten) tykännyt luistella...

Maija

Vierailija
5/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteistä voi mennä kuka vaan.

Vierailija
6/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun suksilla muuta mennä :)

Vierailija
9/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä talvena tosin kunto kohdillaan jo aloittaessa, joten luistelukin tuntui kivalta. Luistelusukset vaan on aika vanhat ja painoa tullut tuon jälkeen, joten perinteinen lienee pääasiallinen etenemistapa tänäkin talvena. Kyllä mielestäni perinteisessä pystyy paremmin säätelemään kuormitusta, jos on aloittelemassa lajia tai uudelleen lämmittämässä. Selkävaivaisella tosin voi perinteinen ottaa selkään, mutta toisaalta lihaskunnon parantuminen voi jättää vaivat taakse. Et pääsisi kokeilemaan jonkun kamppeilla?

Vierailija
10/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ehdottomasti alkuun ainakin perinteiset, mieluiten huoltovapaat nanogripit. Jos aloitat luistelusuksilla, voi hiihto loppua lyhyeen alkuinnostuksen vuoksi tai alaselkäongelmien takia jos selkälihakset eivät ole vielä tärpissä.

Vierailija
11/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin mennä luistelemalla jos tekniikka on hallussa. :)

Minulla ei ole kuntoa ollenkaan, ylipainoa 25kg ja silti luistelu onnistuu, perinteinen ei niinkään:-(

t. ent. kilpahiihtäjä

Vierailija
12/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että perinteisillä voi hyvin hiihtää myös luistelua jos tekniikka on kunnossa vai että huonommallakin kunnolla voi luistella jos tekniikka on kunnossa?

Maija

Vierailija
13/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija

Vierailija
14/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten käytät lihaksiasi, varsinkin jalkatyöskentelyllä pääsee aika pitkälle. ;)

Tarkoitatko että perinteisillä voi hyvin hiihtää myös luistelua jos tekniikka on kunnossa vai että huonommallakin kunnolla voi luistella jos tekniikka on kunnossa?

Maija

Vierailija
15/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä se luistelu on varmaan aikanaan sujunutkin vaikken mikään hiihtäjä ole koskaan (ennen ainakaan ) ollut.

Mulla on myös ongelmana paleltuvat sormet ja varpaat. Onko siihen mitään ratkaisua, vai tuhoaako se koko hiihtoajatuksen. Paleltuvat siis tosi herkästi.

Maija

Vierailija
16/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ikivanhat combit, käytän pertsahiihtelyssä. Paremmat sukset ovat luistelusukset, käytän kuntoilussa. Eli perheen kanssa hiihtelen perinteistä vanhoilla suksilla, kuntoilumielessä luistelen.

Vierailija
17/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sukkia olet tavannut käyttää ulkoillessa?

Vierailija
18/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija

Vierailija
19/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaati varmaan vähän pohjakuntoa verrattuna perinteiseen?

Vierailija
20/24 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormikkaissa näpit jäätyy niin nopeesti :/

Maija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan