Voiko masennusta hoitaa ilman lääkehoitoa?
Kommentit (11)
Tai pikemminkin stressaantunut, mutta kai sekin masennusoireita aiheuttaa. Olisiko terapiasta apua? Millaisesta?
ja jättää muiden mielyttäminen pois.
Tai pikemminkin stressaantunut, mutta kai sekin masennusoireita aiheuttaa. Olisiko terapiasta apua? Millaisesta?
...lämpöä ja aurinkoa tulee ensiksi mieleen eli matka aurinkoon!
lääkehoito ei yleensä ole mielipidekysymys. Tila on tappava.
Lisää seksiä? Ei kai kukaan voi olla masentunut, jos paljon seksiä?
Rakkautta? Rakastuneena ei ole masentunut ja vaikutus kestää noin 2 vuotta.
Näin sanoi eräs sairaanhoitaja ystäväni. Ne auttaa jaksamaan päivästä toiseen, mutta ne ei paranna itse masennusta. Hänen mielestään masennus lääkkeitä ei pidä alkaa syömään kuin vasta siinä tapauksessa, jos tuntuu ettei selviä seuraavasta päivästä.
Masennus ja varsinkin stressi hoidetaan mulla keinoin. Pitää pysähtyä miettimään mikä elämässä on vialla. Terapia on hyvä apua siihen ja toisen ihmisen tuki.
ja suurimmalle osalle tärkein hoitomuoto olisi terapia.
Lievässä ja keskivaikeassa masennuksessa on lisäksi havaittu, että tunti hikiliikuntaa päivässä vastaa vaikutukseltaan masennuslääkkeen vaikutusta.
Lisäksi on paljon puhuttu riittävän d-vitamiinin saannin vaikutuksesta olotilaan, kaamosmasennukseen ihan tunnettu hoito on kirkasvalolamppu tai etelänmatka ja jopa ihan vain luonnon parissa oleskelussa on havaittu elvyttäviä vaikutuksia.
Tietysti jokainen on yksilö, mutta jos lääkkeitä ei halua tai ne eivät sovi, eikä masennus ole vielä vienyt toimintakykyä kokonaan, niin voi yrittää näitäkin keinoja halutessaan. Lääkäriltä on valitettavasti vaikea saada edes terapiaan lähetettä ennen kuin on usempaa lääkettä kokeiltu.
ulkoilmaa. Kokeile?
Ystävien tapaamista? Ota yhteyttä ystäviin!
Minulle ei lääkkeet auttaneet joten jätin ne pois. Pohjan kautta mentiin ja itsemurhaakin yritin, mutta toipuminen alkoi ihan itsestään, ilman minkäänlaista terapiaa, lisäravinteita, liikuntaa tai mitään. Vain hyväksymällä masennus ja lopettamalla taistelu sitä vastaan. Vuosi lääkkeiden lopetuksesta olin jo työkykyinen enkä ole sen jälkeen masentunut uudestaan.
Masennukseni oli niin paha ja lääkkeisiin reagoimaan että minulle oltiin jo tekemässä eläkepäätöstä.
Tähän vaikuttaa tietysti se kuinka vaikeasti on masentunut.
D-vitamini on erittäin tärkeä. Myös epa-kalaöljyn saannin sanotaan vaikuttavan asiaan hyvällä tavalla. Kannattaa käydä apteekissa ja luonteistuotekaupassa kysymässä itsehoitomahdollisuuksista.
Sitten meileinen harrastus ja rasittavien asioiden karsiminen. Liikunta on todella tärkeää. Mahdollisuus puhua jonkun kanssa rakentavaan ja positiiviseen sävyyn, ehkä joskus jakaa molemminpuolisia murheita?
Älä jää yksin, vaan hakeudu muiden seuraan. =)