Miksi joku välttelee moottoritiellä ajamista (talvella)?
Olin tällaisen tapauksen kyydissä. Oli lumituisku. Ehdotin että mennään moottoritietä, kun se on paljon nopeampi reitti.
Ei suostunut. Moottoritiellä on kuulemma liukasta ja hän välttelee moottoriteitä ja heillä vain mies ajaa moottoritiellä.
Onko moottoritiellä ajaminen oikeasti jotenkin vaikeampaa kuin kärrypolkuja pitkin töryyttäminen?
Kommentit (25)
Miksi kaikki eivät ole samanlaisia kuin minä? Siis aivan käsittämätöntä.
Vaan "miksi liian heikoilla ajotaidoilla omaavat saavat vaarantaa muita yleisillä teillä".
on tarkoitettu kaikille, ei vain ylinopeutta ajaville suhareille. Teiden tarkoitus on ihmisten ja tavaroiden siirtyminen paikasta toiseen, ei huvikseen ajeleminen. Jos kantti ei liikenteessä kestä sitä, että kaikki eivät aja ylinopeutta tai hallitse autoaan yhtä hyvin (esim. vanhukset tai vasta kortin saaneet), on parempi käytää julkisia kulkuneuvoja.
Ajaessa on varauduttava kaikenlaisiin yllätyksiin, esim. yllättäviin liikennetilanteisiin tai sääolosuhteisiin. Ykkösenä onnettomuustilastoissa on alkoholi, kakkosena ylinopeus.
Ajaessa on varauduttava kaikenlaisiin yllätyksiin, esim. yllättäviin liikennetilanteisiin tai sääolosuhteisiin. Ykkösenä onnettomuustilastoissa on alkoholi, kakkosena ylinopeus.
nyt Moottori-lehden kuolemaan johtavia onnettomuuksia lukeneena olen huomannut niin vajavaisilla taidoilla varustetut sählärit ovat juoppojen kanssa suurin syy kuolonkolareihin.
Ikinä ei muutaman kympin ylinopeudella moottoritiellä ole aiheutettu onnettomuutta normaalissa liikenteessä.
(Juu, ketjukolarit helsingin sisääntuloteillä viime vuosina sitten erikseen)
moottoritiet kuuluvat parhaimpaan hoitoluokkaa. Ne ovat monesti sulia kun muualla on pöpperöä.
Ap:n kaveri pelkää että ei pääse motarille ja sillä sitä vauhtia.
Uskaltautuuko ajamaan edes Helsingin keskustassa?
on just se, että nopeus on suuri, ja silti siinä pitää säätää koko ajan. Erityisen inhottavaa on liukkaalla kelillä kääntyä kotiliittymään (joka on siis yleensä erittäin liukas ja siinä on heti jyrkkä mutka).
Maanteitä ajaessa minulla menee työmatkaan keskimäärin n.8 minuuttia enemmän aikaa, ja ajaminen on paljon miellyttävämpää.