Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesari: Jorvissa lastenosaston potilaista puolet muita kuin suomalaistaustaisia

Vierailija
29.12.2012 |

Miksi?

Onko terveys jakautunut näin epätasaisesti? Oko kohtuullista, että me hyväosaisina rahoitamme vähemmän hyvinvoivien terveysmenoja vai onko tämä rahoittaminen meiltä pois?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on syytön ja hoidon tarpeessa etnisestä taustastaan huolimatta.

Vierailija
2/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmaa hyvinvoivana, niin että voit olla varma, että hyödyt terveydenhoidosta joskus itsekin.

Ja ehkäpä silloin lähihoitajanasi on joku, jonka etninen tausta ei ole täysin suomalainen.

Pikkaisen vinksahtanutta minusta katkeroitua sairaan lapsen hoidosta. Itse ainakin olen vain kiitollinen, että omat lapseni eivät sairaanhoitoa tällä hetkellä tarvitse. Ja ilomielin maksan veroja, jotta ne, jotka tarvitsevat, sitä saavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

somali tai mikä lie. penniäkään en antaisi, jos olisi minusta kiinni. kyllä Luoja korjaa sairaat ja heikkovoimaiset pois, kun annetaan sen hoitaa tehtävä.

Vierailija
4/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon suomalaisia, joiden verorahoista ei mitään sairaanhoitoa kustanneta, jotka ovat eläneet erilaisilla tuilla koko ikänsä.

Miksi heidän lastensa hoito kustannettaisiin, huolehtii se Luoja nekin lapset pois.

Jos vaan laitettaisiin lasten sairaaloihin vastaanottopisteeseen pääte, mistä voi tarkistaa vanhempien verotulot, ja hoitoa vain niille, jotka ovat Suomeen maksaneet veroja palkkatuloista tietyn rajan yli.

Vierailija
5/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut Hesarin juttua, joten saatan olla väärillä jäljillä...

Voi olla, että jotkut hakeutuvat lääkäriin helpommin kuin toiset. Kävin joskus samassa perhekerhossa yhden äidin kanssa, joka oli miltei viikottain lääkärissä jonkun lapsensa kanssa. Pienikin nuha tai joku muutos normitilanteeseen niin heti mentiin lääkäriin.

Vierailija
6/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö?

Vierailija
7/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamu-vanhukset ovat monesti monisairaita vaikeasti hoidettavia.

Vierailija
8/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit ja hoitajat odottavat sillä aikaa huoneen ulkopuolella ,kun isä rukoilee!! Eikös näillä lääkäreillä olekkaan kiire ja eiköhän ensin hoideta potilaat ja sitten rukoillaan.Jos minä vaan ns lorvisin siinä huoneessa ,nin ei ne lääkärit odottais vaan tulisivat huoneeseen.Kierrot pitää hoitaa ajallaan ja eikä ootella ,että isukki hoitaa rukouksen

Vierailija
9/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyväosaiset maksavat enemmän veroja, joita käytetään kaikkien hyvinvointiin. Mutta ei tuossa artikkelissa kerrottu että ulkomaalaistaustaiset olisivat huono-osaisia. Suomessa hoidetaan kaikkien sairauksia, niin hyvä- kuin huono-osaisten.

Vierailija
10/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eihän mamu-taustaisia voi olla kuin max 10% pk-seudun asukkaista...?

Ihmettelen itsekin tätä.

Vierailija
11/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "oikkujen" ja menojen mukaan sovitelleet kiertoja! Ja hoitotoimenpiteitä. Ei tarvitse pelätä, että vain "ulkomaalaistaustaisten" toiveita kuunneltaisiin.

lääkärit ja hoitajat odottavat sillä aikaa huoneen ulkopuolella ,kun isä rukoilee!! Eikös näillä lääkäreillä olekkaan kiire ja eiköhän ensin hoideta potilaat ja sitten rukoillaan.Jos minä vaan ns lorvisin siinä huoneessa ,nin ei ne lääkärit odottais vaan tulisivat huoneeseen.Kierrot pitää hoitaa ajallaan ja eikä ootella ,että isukki hoitaa rukouksen

Vierailija
12/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksa sairaan lapsen hoitoa, jos se on ulkomaalainen, somali tai mikä lie. penniäkään en antaisi, jos olisi minusta kiinni. kyllä Luoja korjaa sairaat ja heikkovoimaiset pois, kun annetaan sen hoitaa tehtävä.

valita, että en antaisi penniäkään sun lapsen hoitamiseen... (Oikeasti tietenkin antaisin, ei ole lapsen syy, että se on syntynyt idiootin perheeseen.)

Vierailija
13/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös hyvin paljon korkeastikoulutettuja "maahanmuuttajia". Meidän pihapiirissä on intialainen tietotekniikan DI ja algerialainen sähköalan DI

Vierailija
14/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ole huomannut, että siellä olisi aina ulkomaalaistaustaisia. Olen kuitenkin varma, että jos tilasto pitää paikkaansa, sille löytyy selityskin. Ehkä monet supisuomalaiset osaavat käyttää paremmin terveyskeskuksia ja peruspalveluita, lapsilla on vakuutukset, perheissä suhteessa vähemmän lapsia?! En tosiaan tiedä. Ehkä ulkomaalaistaustainen lapsi otetaan herkemmin osastohoitoon.

Vierailija
15/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku liittää tähän sen kohdan tekstistä, jossa sanotaan, että ulkomaalaistaustaisia on yli puolet? Itse en äkkiseltään löytänyt sellaista kohtaa.

Vierailija
16/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

espoossa asuu myös hyvin paljon korkeastikoulutettuja "maahanmuuttajia". Meidän pihapiirissä on intialainen tietotekniikan DI ja algerialainen sähköalan DI

Minäkin, helsinkiläinen olen ollut siellä leikattavana.

Vierailija
17/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osasto 3:lla uutisen tekohetkellä puolet potilaista oli ulkomaalaissyntyisiä. Ei koko sairaalassa.

Itse kävin lapseni kanssa syksyllä useamman kerran Jorvissa, enkä kyllä huomannut, että ainakaan silloin olisi puolet ollut ulkomaalaistaustaisia lapsista.

Uutisesta sain lisäksi sellaisen kuvan, että maahanmuuttajat ovat tottuneet suomalaiseen systeemiin: naisetkaan eivät enää kieltäydy mieslääkäristä.

Mutta kaipa se on vähän, että miten uutista lukee. Näkökulmasta kiinni jne.

Vierailija
18/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku liittää tähän sen kohdan tekstistä, jossa sanotaan, että ulkomaalaistaustaisia on yli puolet? Itse en äkkiseltään löytänyt sellaista kohtaa.

"Esi­mer­kik­si Jor­vin las­ten­osas­to 3:n po­ti­lais­ta noin puo­let oli per­jan­tai­na muu­ta kuin suo­ma­lais­ta syn­ty­pe­rää"

Vierailija
19/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut Hesarin juttua, joten saatan olla väärillä jäljillä...

Voi olla, että jotkut hakeutuvat lääkäriin helpommin kuin toiset. Kävin joskus samassa perhekerhossa yhden äidin kanssa, joka oli miltei viikottain lääkärissä jonkun lapsensa kanssa. Pienikin nuha tai joku muutos normitilanteeseen niin heti mentiin lääkäriin.

Kyse on lastenosastosta, ei siellä nuhaa hoideta

Vierailija
20/51 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän otetaan ihmisiä maista joissa on paljon geneettisiä sairauksia