Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette meistä? Asumme

Vierailija
29.12.2012 |

kerrostaloasunnossa kahden lapsen kanssa. Lapsilla on yhteinen huone. Kotimme on harkiten sisustettu. Tilaa on suhteellisen vähän, mutta olemme onnistuneet pitämään tavaramäärämme kohtuullisena, mutta ei kuitenkaan minimaalisena. Olemme säästäneet vain mieleisiämme tavaroita.

Meillä on mielestämme kauniita, perittyjä, aidosti vanhoja esineitä. Huonekalut ovat uutena hankittuja, klassisia ja laadukkaita. Sohvat ja tuolit hyvin mukavia istua. Sängyt unelman mukavia nukkua. Laadukkaita kokopuisia kirjahyllyjä, pöytiä, tuoleja ja kaappeja. On villamattoja, itsekudottuja puuvillaräsymattoja:) sekä tekstiileissä muuten silkkiä, villaa, pellavaa, laadukasta puuvillaa ja nahkaa. Kirjoja, soittimia, musiikkia, tauluja, kuvataiteen tekoon monenlaista tarviketta, jotta lapsetkin saavat taiteilla kyllikseen:) koriste-esineitä ja astiastoja arkeen ja juhlaan. Pieni Tv ja muutama tietokone. Kaikki esineet joko käytössä tai odottamassa vuoroaan kaapeissa.

Eivät ole halvimmasta päästä. Osan olemme saaneetkin. Värimaailma on mietitty ja vaihtuu vuodenaikojen mukana. On paljon viherkasveja elävöittämässä sisustusta. Ompelen vaatteita ja kodintekstiilejä itse.

Tuttava- ja ystäväperheemme asuvat yleensä tilavammin. Joko samalla hyvällä alueella kuin me tai syrjemmässä. Heillä on Ikea-huonekaluja ja tekstiileissä mielestäni paljon keinokuitua = minulla ei ole yhtään. Heille mennessäni näen ensiksi jotain kaunista, mutta tarkempi tutustuminen paljastaakin viimeistelemättömyyttä, helposti hajoavia kohtia, epäaitoutta sekä liikaa sisustuslehtimäisyyttä. Hienot talot, mutta uskallus, aika tai rahat tuntuvat loppuneen sisustuksen suhteen. Kosketellen, katsellen ja haistellen kodit tuntuvat aivan erilaisilta kuin omamme.

Ei ole puun tuntua, käsityönä hiottuja kulmia, nahan tuoksua, pellavan kiiltoa ja rypistyvyyttä, ajan patinaa, toisaalta en pidä liian patinotuneistakaan... viherkasvien eloisuutta. Ei ole hengitysilman parantumista kasvien hyvän hoidon myötä. Oletko sinä valmis luopumaan näistä, jotta voisit asua tilavammin? Ymmärrätkö valintamme? Aina valinnat eivät ole kiinni pelkästään rahasta. Toki meillä on näin ehkä matalammat asumiskulutkin,no maksaahan sisustaminenkin, mutta haluamme säästää aikaammekin, jotta ehdimme paneutua valintoihimme ja pitää kodistamme hyvää huolta. Esim oma piha vaatisi paljon, mikä sinällään olisi mukavaakin, mutta miten jaksaisimme sen lisäksi hoitaa kodin sisätilojakin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ja auto muodostaa kokonaisuuden. On noloa jos asunto 300k € ja pihassa Lada tms

Vierailija
2/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena maksaisi noin 40 000. Nyt viisi vuotta vanha.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikutat aika leuhkalta sisustustanne ja materiaalejanne kehuessanne.

Muuten vaikutat kaupunkilaiselta, siellä kun tilaa on normaalisti vähemmän.

Me olemme juuri päinvastaisia, kolme lasta, kolme koiraa ja muitakin lemmikkejä, iso talo. Huonekalut ovatkin sitten halpoja, ja ylimääräistä roinaakin ikävä kyllä on. Useilla ystävilläni on samanlaista kuin teillä, ja nyt aloin ajattelemaan että ajattelevatko hekin samoin meistä, ja arvostelevat materiaalejamme ja sisustustapaamme.. :(

Vierailija
4/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonmateriaalit ovat hyvä juttu, samoin se että on tyytyväinen itseensä, kotiinsa ja omaan elämäänsä - tekstisi perusteella tuli mieleen että sinä nimenomaan et ole. Ehkä olen väärässä.

En oikein ymmärrä miten huonekasvien(!) ja puisten huonekalujen, varsinkaan kierrätys-sellaisten, hankinta ja hoito olisi niin iso taloudellinen tai ajankäytöllinen rasite, että sulkisivat pois pientalossa asuminen.

Vierailija
5/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet poikkeuksellisen kiinnostunut vertailemaan omia valintojasi toisten vastaaviin. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kannattaa keskittyä omiin touhuihin ja jättää mittatikun kanssa kulkeminen vähemmälle. Sillä lailla tulee keskityttyä olennaiseen.

Vierailija
6/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. Ihan normaalilta kuulostaa, jokaisella on omat intohimonsa. Mua ei kiinnosta sisustaa. En laita pellavaa just siks kun se rypistyy. Enkä mitään hienoa, kun lapset kuitenkin sotkee ja hajottaa - ja sitte mua harmittaa. Nyt ei harmita, kun mennään Sotka-linjalla isossa talossa, johon mahtuu paljon vieraita :)

Vierailija
7/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että teille kodin sisätilojen hoitaminen on tosi tärkeää.

Meillä on itselläkin paljon esim. puuhuonekaluja, mutta ei me niitä kyllä jakseta miettiä sen enempää. Ollaan ostettu silloin kun ollaan tarvittu ja sillä hyvä. Ei noista henkikään lähde millään.

Meillä taas ei ole yhtään mattoja tai huonekasveja keräämässä pölyä. Eipä siis tartte niitäkään hoitaa.

Vierailija
8/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laadukkaita, mutta kunnostusta kaipaavia kierrätyshuonekaluja, kuin Ikean-ym lastulevymättöä, uuteen hienoon omakotitaloon. Aluksi ajattelisin mitä haluaisin ja asuisin vain tyhjempää kotia. Lopulta löytäisin sen mitä tahtoisin ja mikä kotiin soveltuisi. Jos siis haluaisin uuden kodin ilman hienoimpia huonekalujani, mutta minulla on hankinnat tehty, enkä ole niistä luoppumassa... muuttamassa.

ap

Vierailija
9/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi perusteella pidät itseäsi parempana kuin niitä, jotka ovat valinneet elämän isommassa asunnossa halvempien tavaroiden keskellä.

Vierailija
10/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi päättää mitä ajattelee????

ei hyvää päivää....

Vierailija
11/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhahhahhahaha!!!

Vierailija
12/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kertomasi perusteella vaikutat pikkusieluiselta. Eihän se välttämättä niin ole, mutta ehkä tuolla ilmoituksella ei nettitreffejä juuri heruisi :)

Vierailija
13/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyytymätön kerrostaloasumiseen ja haluaisit asua omakotitalossa. Resurssisi eivät siihen riitä tai puolisosi ei halua omakotitaloon. Kirjoituksessasi perustelet itsellesi miksi sinun tämän hetkinen vaihtoehto on parempi kuin ystäviesi omakotitalot. Niinkuin ei omakotitalossa voisi olla noita sinun sisustusratkaisuja ja viherkasvien raikastamaa ilmaa. Sanotko kavereillesi että et halua muuttaa omakotitaloon kun siellä ei ole nahan tuoksua, pellavatekstiilejä ja ajan patinoimia puuhuonekaluja?

Vierailija
14/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mun vittumaiselta ja kaikentietävältä ja tunkeutuvalta vanhapiikatädiltä.

Vierailija
15/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kieltämättä tästä aloituksesta tulee todella omahyväinen ja nirppanokkainen vaikutelma. Kamalaa ajatella että tuollainen ihminen tulisi kylään, ensin ohikiitävän ensisilmäyksen ajan hyväksyisi mutta sitten, vääjäämättä, tarkemman nuuskimisen jälkeen tuomitsisi meidän tavarat alilaatuisiksi...

Vierailija
16/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kutsuisi kylään mun läävään. muistan, kun mun vanhapiikatäti tuli meille mun lapsuudenkotiin, romahti sohvalle ja sanoi"kyllä toi katto pitäis maalata". en ole kutsunut omaan kotiini. se ei kestäisi tupatarkastusta. hän itse asuu kalustusta myöten perityssä jugendasunnossa.

Vierailija
17/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy puuta ja nahkaa, puuvillaakin ja niitä raikastavia huonekasveja.

Emme ole ostaneet mitään muuta uutta, kun muutimme kerrostalostamme 250 neliön taloomme, kuin lastenhuoneisiin kirjahyllyt.

En silti sisusta enkä hoida kotiamme sinun tyyliisi. Olen saanut toisten vanhoja tai ostanut tarpeeseen jotain. Löytyy myös Ikeaa (ne lastenhuoneen kirjahyllyt),halpiskamaa (eteisen korit) ja halpismattoja (eteisaula, portaikko, käytävä). Muoditonta ja halpaa, kun kuluvat ja vaativat vaihtamista. Mummini tekemät räsymatot hajosivat juuri, kun eteisaulassa niillä on kova käyttö.

Minulla ei ole sisustuksellista silmää, joten ostan jotain, joka sillä hetkellä miellyttää silmää ja on kestävää. Olohuoneeseen ikuisempaa kuin lastenhuoneisiin, joita lapset saavat sisustaa mieleisikseen, kun kasvavat. Minulla ei ole kotimme sisustuksen monopolia enkä tee valintoja lasteni puolesta koko kasvuajaksi.

Vierailija
18/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ja auto muodostaa kokonaisuuden. On noloa jos asunto 300k € ja pihassa Lada tms

Mun mielestä toi olisi just "siistii" eli omistaa hieno talo, mutta autolla ei niin väliä =)

Vierailija
19/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörit oman elämäsi ja itsesi ympärillä ja koitat perustella miksi teillä on niin kuin on koska haluat jotain muuta sisimmässäsi, tai vaihtoehtoisesti pidät kaikkia muita ratkaisuja ja elämäntapoja huonompina kuin teidän. Kannattaisi pistää se pää ulos ovesta välillä. Maailmassa on muutakin.

Vierailija
20/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että et voi olla kirjoittanut tuota tekstiä tosissasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän