Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exäni kiukuttelu

Vierailija
28.12.2012 |

Entinen avopuolisoni (meillä yhteinen lapsi) kontrolloi jatkuvasti elämäämme. Uhkailee ja vaatii, mitä oudompia asioita, esim. että vastaan aina puhelimeeni.

Mitä tällaisen käytöksen motiivi on ja miten olette selvittäneet vastaavanlaisen tilanteen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä vastaa puhelimeen, anna toisen vaatia ihan rauhassa.

Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, pysy rauhallisena, älä edes huomioi näitä vaatimuksia, vastaa korkeintaan "juu juu" jos pakko vastata jotain.

Motiivina vallankäyttö ja alistaminen.

Vierailija
2/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan niin pahalta, kun itse haluaa hyvää ja toinen laittaa kapuloita rattaisin minkä ehtii.

Kun olen reagoimatta, asiat vaan pahenee. Ja lapsi siis isällään yhden päivän viikossa. Kun vien tai tuon aloittaa aina jonkun uuden draaman. Viimeisimpänä tutki asuntomme läpi muiden miesten varalta... :(

Usein ehdottelee seksiäkin...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä päästä miestä sisälle! Hänellä ei ole mitään asiaan sinne. Jos tämä on vaikeaa niin sovi lapsen haku/vieminen johonkin muualle tai sitten pyydä joku ystävä tai sukulainen mukaan näihin tilanteisiin.

Ihan ensimmäinen on se, ettei hänellä ole oikeutta tulla sisälle kotiisi.

Sinun tulee nyt ymmärtää, että on aivan sama kuinka paljon sinä haluat hyvää niin toinen osapuoli ei ole siihen valmis.

Hän valvoo, kontrolloi ja alistaa sinua tasan niin kauan kun annat siihen mahdollisuuden.

Lopeta nyt heti. Älä vastaa puheluihin, laita myöhemmin viesti jossa kysyt mitä asiaa. Älä päästä sisälle, älä keskustele mistään ylimääräisestä. Sinun ei pidä vastata mihinkään ylimääräisiin kysymyksiin, ainoastaan lasta koskevat ovat ok.

Jos tuntuu, ettet pärjää tilanteessa niin pyydä apua läheisiltäsi. Jos sinulla ei ole sellaista läheistä niin tilaa aika vaikka perheneuvolasta - mutta tilaa se omalla nimelläsi, näin exäsi ei saa tietoja käynnistä (jos tilaat lapsesi nimellä ja teillä on yhteishuoltajuus niin exäsi saa kaikki tiedot - tämän neuvon sain aikoinaan kun itse yritin pärjätä hankalan ja alistavan exän kanssa).

Oman kokemukseni kautta voin vain tsempata ja antaa sen neuvon: älä mene siihen enää mukaan, älä vastaa kysymyksiin, älä päästä sisälle. Exäsi käytös pahenee, koska ei kestä hallinnan menetystä. Pysy tiukkana, tilanne helpottaa kyllä :)

Vierailija
4/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikävä kyllä osaa neuvoa apuja. :(

Vierailija
5/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitavat olla että joku kerta exsäsi tuodessa lasta sinulle sinulla on sielä joku poliisi tai Helvetin Enkeleihin (tai vastaaviin) kuuluva mies, ulkonäöltään sellainen että pelkkä mulkaisu saa toiselta paskan housuun. Ensimmäinen olisi hyvä vaihtoehto suhteelle, jälkimmäisestä toteat että on vain vanha tuttusi johon satuit törmäämään ja vaihdoitte kuulumisia, suhteen väittäminen vain saisi lisää vettä myllyyn.

Pidemmän kaavan mukaan tallennat noita uhkailuja ja haet lähestymiskieltoa, muutat nimenne ja paikkakuntaa.

Motiivia tuollaiselle käytökselle ei ole, se on vain hulluutta, mielenvikaisuutta jne. Tiedän mistä puhun. Vain pienen pieni järjen valo pelasti erään todella ihanan ihmisen minulta aikoinaan, lähdin hänen elämästään ja lujaa ennen kuin hulluuteni pääsi täysin valloilleen.

Vierailija
6/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyä itse tällaista tilannetta, sillä asuessamme yhdessä ei mitään viitteitä tällaisesta ollut.

Exäni osaa olla tosi normaali ja uhkailee aina vain puhuessamme keskenään, joten ns. todisteta minulla ei ole. Enkä tahdo pahaa... kuulostaa tosi kornilta, mutta hän on lapseni isä.

Läheisiä on ja onneksi paljon, jotka sanovat samaa. En kyllä kohta enää henkisesti jaksa elää näin. Menee joskus jopa viikkoja, kunnes hänellä taas napsahtaa ja sama sota alkaa.

Olen todella yrittänyt vetää rajoja, mutta hän vetoaa aina lapseemme ja oikeuteensa. On myös murtautunut sähköpostiini ymym.

ap

Vierailija
7/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä odotellut josko hän löytäisi uuden seurustelukumppanin(vakituisen) ja rahoittuisi vähän.

Ap

Vierailija
8/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei pääse sisään. Keskity näissä tilantissa lapseen älä miehen. Älä kysy miten meni tms. Sanot vain juujuu tai palataan asiaan myöhemmin (ei oikeasti koskaan), kun pitää nyt mennä sisälle katsomaan pyykikonetta, kahvinkeitintä, viemään lasta nukkumaan tms. Sanot lapselle että vilkutetaan kun isä lähtee. Sama myös kun tulee hakemaan lasta.

Jos jää pihalle "keksit" lapsen kanssa hipan tai juoksukisan, niin vältät puhumistilanteet.

Puhelimeen et vastaa heti. Tekstarin kautta kaikki yhtydenpito. Laita aina että sorry kun en kuullut, oli kiireitä, olin imuroimassa tai unohtui kotiin, takin taskuun jne.

Sähköpostiin vaihdat salasanan tai vaihdat koko sähköpostin. Jos laittaa s-postia vastaat vakin ainoastaan lasta koskeviin kysymyksiin eikä niihinkään heti. Muu kannataaa skipata.

Vierailija
9/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa viestiä s-postin kautta. Sulle jää siten myös todisteet.

Pakkopuhelutkin voi lopettaa monenlla "tekosyyllä" esim. nyt on pakko mennä kun ovikello soi, lapsi huutaa, oltiin just lähdössä kauppaan, oon just ratissa.

Vierailija
10/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vain muuttaa omia tapojasi ja suhtautumista.

Vierailija
11/11 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle selvisi myös nyt kun naamakirjaa selailin, että ollut myös siellä, mun tunnuksilla (en tiedä miten). Se kun näyttää missä on kirjauduttu sisään. Esim. Fireworksilla (Mulla on Chrome selaimena)

Hirvee sotku... Aion nyt jatkossa keskittyä lapseen, kuten neuvoitte. Oon yrittänyt luovuttaa lapsen ulkona, mutta usein tulee jo tuntia aikaisemmin ja änkee sisään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme