Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi laitatte tyttärenne miehisiin harrastuksiin?!

Vierailija
28.12.2012 |

Esimerkiksi jääkiekko, tennis, jalkapallo jne jne. En ole tätä koskaan ymmärtänyt! Todella miehisiä lajeja, joissa tarvitaan miehille ominaisempaa voimaa. Eikö kannattaisi ennemminkin vahvistaa naisten luontaisia ominaisuuksia ja harjoittaa esim luistelua, jumppaa ja muita enemmän naisen keholle sopivampia harrastuksia joista olisi hyötyä loppuelämän kannalta?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin estänyt?

Vierailija
42/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

provosoitua?

Antakaa olla, älkää vastatko näihin ja hermostuko syyttä. Sillä sitä hermostumista näillä vaan haetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen tulee olla mies ja naisen nainen !!!! PISTE!!!! herätkää!!!! jotain pielessä ( ehkä vika päässä ?? ) jos pelaa nainen jääkiekkoa!!

Vierailija
44/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mammat kiehumaan, mutta ei loukkaa ketään.

Oikein onnistunut!

Vierailija
45/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle vanhemmat sen lapsen harrastuksen loppujen lopuksi päättää jos lapsi sen aloittaa alle kouluikäisenä. Itse ohjasin tyttäreni kilpavoimistelun saralle ihan vain naisellisuuden vuoksi. Ystäväni kaksi lähes aikuista tytärtä ovat harrastaneet isänsä (halusi kait poikia) ohjauksesta jalkapallosta sählyyn kaikkea miehistä. Ovat niin poikamaisia jo pukeutumiseltaan kuin käytökseltäänkin. Ihan kamalaa katsottavaa kun nuoret tytöt ovat kuin jätkät. Ja kaikki niiden joukkueessa olevat naiset on mitä ilmeisemmin rekkakuskeja=lesboja, ainakin sen näköisiä.

Vierailija
46/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki niiden joukkueessa olevat naiset on mitä ilmeisemmin rekkakuskeja=lesboja, ainakin sen näköisiä.

Pakollinen: itse olen harrastanut kilpavoimistelua ja olen rekkakuski. Senkin typerä stereotypioihin kaatuva ämmä, etkö tajua että naisrekkakuski ei automaattisesti tarkoita lihavaa, lyhyttä ja lyhythiuksista tatuoitua "äijää"?

Vierailija
47/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä haittaa. Onneksi järkevät arvot omaavat miehetkään eivät kaipaa rinnalleen kaltaisiasi bimbobarbeja. Ja tällä en tarkoita harrastusvalintoja, vaan asennetta ja arvoja.

t. äiti, jonka tytöistä toinen harrastaa rytmistä voimistelua, toinen futista :)

Vierailija
48/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ihan pienenä oli kiinnostunut kaikista miestenjutuista. Hirvimetsällä paarusti mukana kun oli vasta kunnolla kävelemään oppinut. Myös kaikki koneet kiinnostivat.

Uskon, että loppuelämän kannalta on hyötyä siitä, että osaa ihan omin neuvoin hankkia ruokaansa, pyytää kalat, kaataa hirven ym.

Naisen luontaisia ominaisuuksia voi hyvinkin hyödyntää myös ns. miestenlajeissa.

Miltä vuosisadalta, ja mistä yhteiskunnasta aikakone on aloittajan tänne tuonut?

Jos tarkoitit provoksi, niin pieleen meni ainakin minun kohdallani, sillä katson tämän kiinnostavaksi keskustelunavaukseksi.

Vierailija
49/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin itse en pukeudu hameeseen: Ei kiinnosta. Jos tyttö kerta haluaa pelata futista, niin pelatkoon. En näe siinä mitään pahaa :) Äitiinsähän on tullut.

Vierailija
50/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut keskustelemme!

provosoitua?

Antakaa olla, älkää vastatko näihin ja hermostuko syyttä. Sillä sitä hermostumista näillä vaan haetaan.

Vierailija
51/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja miehet sekaisin samassa sarjassa.

Kummankos sukupuolen laji tuo nyt sitten on?

Kun mun mielestäni se on kokonaisuudessaan aika miehinen ja raskas laji - poikani (jota yritän houkutella ratsastamaan) mielestä se on tyttöjen laji...

Mikä on ap:n tuomio, onko ratsastus ja hevosurheilu ylipäätään miesten vai naisten laji?

Huomenta taas sinullekkin!

Ratsastusta voi pitää mitä suuremmassa määrin miesten lajina. Miehet hallitsevat tässäkin lajissa fyysisillä avuillaan ja kilpahermoisuudellaan.

Vikellys sen sijaan sopii naisille.

ap

Vierailija
52/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys muiden agitoimiseksi :-)

Vierailija
53/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys muiden agitoimiseksi :-)

Mitä tarkoitat?!? Yritän tuoda esille mielipiteitäni ja sinä mustamaalaat minut täysin.

En vain ymmärrä tälläistä käytöstä ihmisissä. Minun tyttäreni telivoimistelee jo kuudetta vuottaan ja se on mielestäni huomattavasti kokonaisuudessaan parempi harrastus esimerkiksi kovuutta vaativaan jalkapalloon verrattuna!

ap

Vierailija
54/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä tälläistä käytöstä ihmisissä. Minun tyttäreni telivoimistelee jo kuudetta vuottaan ja se on mielestäni huomattavasti kokonaisuudessaan parempi harrastus esimerkiksi kovuutta vaativaan jalkapalloon verrattuna!

ap

Selkeästi harrastus sopii sinun tyttärellesi. Hienoa että hän on löytänyt itselleen sopivan lajin. Edelleen ihmiset ovat erilaisia, jollekulle kyseinen harrastus ei rytmitajun puutteen tai jonkin muun syyn takia sovi. Eikö olekin hienoa, että ihmiset huomaavat omat taitonsa ja tekevät sitä missä ovat hyviä ja mistä pitävät?

Ymmärrät varmasti itsekin, että kaikki tyttölapset eivät vain voi varauksettomasti pitää jumpasta jne. Siksi mielestäni on hienoa, että he löytävät itselleen sopivampia lajeja, kuten jalkapallo tai jääkiekko.

Terveisin 8-vuotiaana karaten aloittanut, jota äiti pari vuotta väkisin vei telinevoimisteluun. Se oli paskaa.

Vierailija
55/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Selkeästi harrastus sopii sinun tyttärellesi. Hienoa että hän on löytänyt itselleen sopivan lajin. Edelleen ihmiset ovat erilaisia, jollekulle kyseinen harrastus ei rytmitajun puutteen tai jonkin muun syyn takia sovi. Eikö olekin hienoa, että ihmiset huomaavat omat taitonsa ja tekevät sitä missä ovat hyviä ja mistä pitävät?

Ymmärrät varmasti itsekin, että kaikki tyttölapset eivät vain voi varauksettomasti pitää jumpasta jne. Siksi mielestäni on hienoa, että he löytävät itselleen sopivampia lajeja, kuten jalkapallo tai jääkiekko.

Terveisin 8-vuotiaana karaten aloittanut, jota äiti pari vuotta väkisin vei telinevoimisteluun. Se oli paskaa.

No eihän rytmitaju voikkaan kehittyä jos on vain juossut pallon perässä koko lapsuutensa.

ap

Vierailija
56/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mammat kiehumaan, mutta ei loukkaa ketään.

Oikein onnistunut!

Ehkä tarkoituksesi oli saada "mammat kiehumaan". Toivottavasti et nyt kovasti pety, kun me otimmekin tämän täysin asiallisena keskustelunavauksena, sillä sinunkaltaisiasi mammoja tapaa yllättävän paljon.

Ei se mitään, jos tyttö pelaa jääkiekkoa tai metsästää, mutta taivas varjele, jos poika tanssii tai ratsastaa.

Vierailija
57/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän rytmitaju voikkaan kehittyä jos on vain juossut pallon perässä koko lapsuutensa.

ap

Kysytäänpä lavatansseissa käyneiltä tai muuten enemmän vanhanaikaisia paritansseja harrastaneilta, minkä urheilulajin harrastajat ovat parhaita tanssikavereita?

Mitä ehdotetaan oman ja enemmän asiaa harrastaneiden kokemuksen perusteella?

Oma havaintoni: maastohiihtäjä.

Palloilijan on opittava "pelisilmää", joka on tarpeen niin tanssilattialla kuin monissa muissakin paikoissa, joissa pitää osata ennakoida tulevat liikkeet.

Vierailija
58/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun tyttö tanssii, mutta on jo pidempään puhunut haluavansa jalkapalloon, mitä isovelikin pelaa. On vielä vähän pieni, muttä täyttää keväällä 5, ja pääsee sitten muksufutikseen. Etkö itse päästäisi tyttöäsi kokeilemaan jalkapalloa? Miten perustelisit, sanoisitko ettet saa koska se on liian poikamainen laji?

Ush mikä äiti....

muuttamalla ne naisille sopiviksi. Hyvänä esimerkkinä on jääkiekko. Naisten jääkiekko on maailman suurimpia vitsejä.

Vierailija
59/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin estänyt?

Ei mitään naistenversiota

Vierailija
60/60 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

rytmitajua joko on tai ei ole. Piste.

Lapset nyt tanssivat vaikka pesukoneen rummutuksen tahtiin jos niikseen on, mutta se ei tarkoita sitä että heillä kaikilla olisi sellainen rytmitaju jonka kautta heistä olisi tanssiin tai voimisteluun.

Ihan tutkittu juttu muuten.

Ja monilta naisilta jotka luulevat olevansa hyviä tanssijoita, se rytmitaju puuttuu ihan totaalisesti.