Kotiäidit jotka teitte hanttihommia hoitovapaalla!
Millaisia töitä teitte, ja millä palkalla? Miten pääsitte noihin töihin? Paljonko pystyitte vaikuttamaan työvuoroihinne?
Kaipaisin vähän vaihtelua ja virkistystä kotona olemiseen. Pienoinen ongelma on se, että miehellä on sekä päivätyö että usein iltatöitä. Jos saan hanttihommista palkkaa esmes 8 euroa/tunti ja maksan lapsenvahdille siitä palkan, niin siitä ei kokonaisuutena ole sitten mitään hyötyä. Taloudellista pakkoa minulla ei ole mennä töihin, mutta oishan se lisärahakin ihan kiva.
Kommentit (3)
kun ekaluokkalaisen täytyy olla aamuisin yksin.
Mitä, jos tarjoaisit kouluikäisille aamuhoitopaikkaa?
olen itse ravintola-alalla esimiehenä ja teen listat pitkälti alaisten toivomusten mukaan. Eli ensin kysyn vapaatoiveet ja sit jos joku tarvii yhtäkkiä listan teon jälkeen vapaata ni sit kysellään työkavereilta pystyiskö joku vaihtaa vuoroa. Eli jos vaan sun miehes tietää etukäteen noita iltatöitäänkin ni sithän ois helppo viedä päivät esimiehelle että nämä pystyn tehdä.
Kai tää vähän hanttihommaa on, mulla on alaisina lähinnä opiskelijoita ja muutama välivuotta pitävä mut näkisin et tää sopis hyvin myös äiti-ihmiselle tää työ kun ei koulutusta vaadi sen enempää. Itse kahden lapsen äitinä teen kolmessa vuorossa töitä, jos mulla on iltavuoro (alkaa klo 16) niin mies ehtii tulla sitä ennen kotiin ja olla illan lasten kanssa ja minä sit hoidan aamuhommat ja ruuat siinä ja sit taas päivävuorossa lapset menevät hoitoon (ovat nyt siis 15pv/kk hoidossa, usein tarvitaan vähemmän). Viikonloppuisin teen yhden yövuoron, mies antaa sen verran aamusta nukkua että toivun (yleensä pääsen kotiin n. klo 5) ja äiti-ihmisenä sitä on tottunut vähempiin yöuniin niin jaksaa vähän vähemmällä. Ja jos käyt vielä esim. Pamin sivuilta katsomassa palkkataulukkoja niin taidat sä kuitenkin saada jo enemmän kuin ton 8e/tunti :)
sain hommia harrastusporukan kautta, tarjoamalla palveluita netin keskustelupalstoilla, laittamalla sanan kiertämään että teen sivustoja kohtuuhinnalla. Töitä pystyin tekemään täysin kotoa käsin mikä oli tärkeää koska en halunnut joutua laittamaan lapsia hoitoon tai palkkaamaan hoitajaa. Olen IT-alan ammattilainen ja tuollaiset työt oli mulle ennestään tuttuja.