mitä ajattelisit kuuden ällän ylioppilaasta,
joka ei lukion jälkeen opiskellut mitään vaan siivoaa ja hoitaa lapsia elääkseen? alisuoriutuja vai laiska?
Kommentit (13)
meni hetii kirjoitusten jälkeen naimisiin muutamaa vuotta vanhemman naapurin isännän kanssa ja alkoivat jatkaa maatilan pitoa. Monilapsisen perheen äiti ja maatilan emäntä. Vähän on kyllä tuntunut, että meni hyvä ylioppilastodistus hukkaan, kun ei edes hakeutunut jatko-opiskelemaan.
hän on tyytyväinen elämäänsä noin. Jokainen tekee itselleen parhaimmat päätöksensä.
elämäänsä miettii, olisiko pitänyt valita toisin. Toki eihän koskaan ole liian myöhäistä opiskella.
nimittäin mulla eli ap>:lla. eli olen juuri se kuuden ällän ylioppilas, joka elättää itsensä siivoamalla. toistuvia vaikeita masennusjaksoja ja rajatilapersoona.
Joku burnout iskenyt tai sitten rankkaa elämässä. Tunnen vastaavia.
Itsellänikin samanlainen todistus enkä ole sen kummempi pulliainen kuin kukaan muukaan.
jotka ovat liiallisen ahkeroinnin seurauksena totaalisen kyllästyneitä opiskeluun. Jos mikään ala ei erityisesti kiinnosta, niin ei silloin voi puhua alisuoriutumisesta.
ja on vielä opiskellut sitä ennen hyvän yleissivistyksen. Olisin kateellinen.
ei kerro ihmisestä juuri mitään. Tuttavapiirissä tavalliset ihmiset ovat tuon saavuttaneet ja nyt 40v-iässä joku heistä on eläkkeellä ja toinen jäämässä.
Jos mikään ala ei erityisesti kiinnosta, niin ei silloin voi puhua alisuoriutumisesta.
41v enkä ole vielä tiedä, mikä minusta tulee (vai tuleeko mitään).
Paria sorttia olen opiskellut, ja ollut töissäkin, mutta nyt jo 10v kotona. Ei mitään suuntaa...
ehkä sattuu vaan tykkäämään sellaisesta elämästä. Ei siinä minusta mitään vikaa ole. Ei kenenkään ole pakko mennä johonkin yliopistoon tai ammattikorkeaan vain siksi, että älylliset edellytysket olisikin. Eikä toisaalta itsensä työllään elättävä ihminen moitittavan laiska ole, vaikka se työ ei mitään erityisen "hienoa" olisikaan.