Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi 40v nainen hankkii 60v miehen kanssa lapsen!?!

Vierailija
18.12.2012 |

Olin tänään puistossa lasten kanssa ja sinne tuli yksi äiti tyttärensä kanssa. Juteltiin niitä näitä ja kun oltiin lähdössä, puistoon tuli harmaahiuksinen pappa. Tuo äiti kysyi tyttäreltään (n. 2v) "Katsopa, kuka tuolla portilla on! Näätkö, katos kuka tuli!" Olin siinä vieressä ja ihan spontaanisti juttelin siinä sille tytölle, että "Katsopa! Tulikos vaari hakemaan?" Nainen vieressä katsoi hölmistyneenä ja sanoi, että se on kyllä isä. Ja sanoi samalla, että kyllä kuuskymppinen voi olla isä siinä missä nuoremmatkin. Että minäkin olen juuri täyttänyt 40v ja ihan hyvin jaksan!

Mun mielestä kyse ei ole tämänhetkisestä jaksamisesta, vaan lapsen tulevaisuudesta. Aika harva nykyinen kuuskymppinen mies elää yli 80-vuotiaaksi. Äiti jää leskeksi pahimmassa tapauksessa tyttären teini-iän aikaan. Ja minkälainen on 55v teinin äiti???

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäävänsä orvoiksi, kun vanhemmat ovat noin vanhoja...

Vierailija
2/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä tietää tuon pariskunnan perusteita valinnoilleen. Luultavasti kuitenkin ovat aikuisia, täysipäisiä ihmisiä, jotka tekevät päätöksensä vakaan harkinnan perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappa kuusikymppinen on? Monta vuotta vielä työelämässä oleva mies.

Vierailija
4/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä tietää tuon pariskunnan perusteita valinnoilleen. Luultavasti kuitenkin ovat aikuisia, täysipäisiä ihmisiä, jotka tekevät päätöksensä vakaan harkinnan perusteella.

kun meni jauhot suuhun. Nyt yrittää paikkailla kolhiintunutta itsetuntoaan täällä.

Vierailija
5/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan ap:tä. Itse kuulun niihin,jotka eivät ymmärrä vanhemmalla iällä lisääntymistä, muutoin kuin siinä tapauksessa että on yritetty aikaisemmin mutta ei tärpännyt.

En kuitenkaan olisi kommentoinut mitään hiekkalaatikolla. olisin varmasti itsekin luullut 6kypästä harmaahiuksista miestä papaksi.

No tässä yksi selitys: miehelle tullut lähelle kuuskymppisenä villitys,eronnut samanikäisestä vaimostaan kun ihastunut 20v nuorempaan naiseen joka vielä halunnut äidiksi.

Kuuntelin kerran takavuosina radiosta erästä haastattelua, siinä toimittaja haastatteli toista toimittajaa joka oli käynyt läpi raskaan eron ja just sama tilanne: hänen +60v miehensä oli tullut huumaan ottanut nuoremman vaimon ja siittänyt tälle lapsen. kai se on jotain nuoruuden hakemista. No, nainen on vielä seksuaalisesti aktiivinen 5kymppisenä ja päälle,itseasiassa voi vaikka villiintyäkin,mitenkähän tuo mies, vieläkö sillä riittää paukkuja yli 70v,niin paljon kuin emäntä haluaa...

Vierailija
6/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi kuinka nuoret vanhemmat voivat hekin kuolla nuorena ja lapset jäädä orvoiksi, huomisesta ei kukaan meistä tiedä. Minusta tuossa ei ole mitään pahaa oma isäni oli paljon yli 40v kun synnyin ja jossain tutkimuksessa on sanottu että miehet joilla on nuorempi vaimo elävät kauemmin ja kyllä nuo lapset ihmisiä nuorentavat. Onnea vaan heille se ei ole keneltäkään meiltä pois jos joku iäkäs lapsen haluaa ja saa.

Vierailija
7/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdelle tutulle suunnilleen samanikäiselle pariskunnalle tuli raskaus pyytämättä ja yllätyksenä. Toki antoivat lapsen tulla, kun oli niin kovasti tullakseen.

Ovat nyt hyvin onnellisia. Molemmat vanhemmat hyvin nuorekkaita ja hyväkuntoisia. Vanhemmat sisarukset ja muu lähisuku ovat lapsen turvana, jos myöhemmin vanhemmille kuitenkin sattuisi jotain.

Vierailija
8/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteväähän se on kun ukko kupsahtaa n. 76-vuotiaana, eikös se ole miesten keski-ikä? Mukava elellä varakkaana leskenä ja nauttia lapsensa seurasta.

Muuta syytä en keksi. Toivottavasti joku ei nyt ala puhua jostain elämää suuremmasta, kaikki esteet voittavasta "rakkaudesta" :D

Katso jotkut rakastuu ihmiseen eikä ikään

Vierailija
9/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos syntyi terve lapsi! Mutta kyllä se hiukan ihmetyttää kun "velipuoleni" on kaksi vuotta nuorempi kuin poikani. Ja ei, eivät jaksa niin hyvin. Kyselevät ihan tosissaan minulta lastenhoitoapua (sisko asuu ulkomailla). Itse käyn koulussa ja töissä ja pyöritän perhettä! Jos haluavat ruotsinristeilylle saavat ottaa lapsensa mukaan, niin minäkin teen.

Vierailija
10/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei muuta löydy, niin lisäännytään sitten sen papparaisen kanssa, joka onnessaan, kun niin paljon nuorempi nainen on hänestä kiinnostunut. Joillain naisilla on tietysti myös raha näkökulma. Kantsii ottaa mies, joka työelämässä jo jäähdyttelee, mutta tienaa kuitenkin uransa kovinta palkkaa.

Paras mun tietämä tapaus on sellainen, jossa nainen oli jo vuosia selostanut, että hän haluaa tehdä lapset just varakkaan papparaisen kanssa. Sai haluamansa ja kappas, sitten päätti, että haluaa luodakin uraa rauhassa perhe-elämältään ja otti eron. Lapset arkipäivät isällä ja viikonloput äidillä, isä hoitaa kaikki sairastelut ja lomat, joihin äidin vuosilomat ei riitä. Aika uuvahtaneelta näyttää tämä 70- vuotias iskä, kun alakoulun vanhempainilloissa tavataan.

Suoraan sanottuna naurattaa, kun tääkin mies aika törkeällä tavalla jätti aikaisemman, oman ikäisensä vaimonsa. Tää 70- vuotias alakoululaisen isä on mulle myös avautunut, että "harmittaa, kun omiin entisiin ystäviin on vaikeaa pitää yhteyttä, kun on niin erilainen elämäntilanne ja tuntee itsensä ulkopuoliseksi näissäkin tilanteissa (esim. koulunjuhlat), kun muut vanhemmat ovat aivan eri sukupolvea." Voi, voi, todella yllättävää...

Vierailija
11/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia pitää väkisin enää tuossa iässä pykätä....ehkä se oli vahinko tai mies taipui naisen uhkailun ja kiristyksen alla.

t.N41 M56

Vierailija
12/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia pitää väkisin enää tuossa iässä pykätä....ehkä se oli vahinko tai mies taipui naisen uhkailun ja kiristyksen alla.

t.N41 M56

jolla 15 vuotta itseä vanhempi mies. Me molemmat haluamme lapsen, emmekä näe siinä mitään pahaa. Saavatpa lapset perinnön suht nuorena kun vanhemmat on vähän vanhempia kuin yleensä ;) Ja jaksaminen ei minulta todellakaan lopu ennen kuin lapset on täysi-ikäisiä, ellei sitten joku vakava sairaus iske, ja sellainenhan voi iskeä nuoreenkin.

Vierailija
13/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista.

Eikä 45- tai 55-vuotiaan naisen kuolinriskissä ole juuri lainkaan eroa.

Vierailija
14/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään tiedä syytä tuon lapsen syntymälle ja miksi nyt vasta hankkivat lapsen.

Olen tavannut tuota äitiä puistossa usein ja kyllä tuntuu perusasiat olevan täysin hakoteillä. Ei varmaan mitään kontaktia omaan lapsuuteen tai lasten kanssa olemiseen ylipäätään.

He eivät esimerkiksi osaa laittaa lasta päiväunille! Tämä tuli ilmi, kun puhuttiin päivärytmistä. Heillä ei sellaista ole. Lapsi nukahtaa milloin mihinkin, eikä yölläkään ole pakko nukkua. Ihan esimerkkinä kertoi viikonlopusta, jolloin oli herätty klo 11, lapsi oli nukahtanut vartiksi autoon iltapäivällä matkalla kauppaan (päiväunet..), illalla mennyt kymmeneltä nukkumaan, yöllä oli valvottu aamukahdesta aamukuuteen lastenohjelmia katsellen ja sitten taas herätty aamulla kymmeneltä. Äiti sanoi, ettei oikein tiedä, mihin aikaan tai miten lapsi pitäisi laittaa päiväunille ja ettei se oikein sovi heidän päiväänsäkään. Kun siis juuri siihen aikaan yleensä voidaan olla kaupoissa tai jotain.

Syöminenkin on ihan älytöntä. Ei mitään ruokailurytmiä ja ennemminkin lapsi syö pelkkiä välipaloja koko päivän kuin kunnon ruokaa.

Vaatetus on outo. -10 asteen pakkasessa oli sukkahousut, pitkähihainen paita, seitinohut neule ja toppahaalari. Päässä kevätpipo ja käsissä välikausihanskat. Lapsi oli ihan sinihuulinen, kun mentiin puolen tunnin puistoilun jälkeen sisälle perhekerhoon.

ap

Vierailija
15/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen 40 v äiti, jolla kouluikäiset lapset. VAnhempani olivat nuoria minut saadessani, joten 60 v isäni on usein minun ja lasten mukana esim uimassa jne. kun on erittäin hyväkuntoinenkin.

Suurin osa varmaan luulee, että ollaan pariskunta mikä on hassua (niin meitä on puhuteltukin).

Eli taitaa olla tyypillisempää, että on pappapuoliso kuin oikeasti pappa mukana harrastuksissa.

T yh, jolla on suuri onni, että oma isä on nuori

Vierailija
16/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä, 38 vuotias nainen, joka tapasi erittäin mukavan n. 5 vuotta vanheman lapsettoman sinkkumiehen firman joulujuhlissa, en saisi hankkia lapsia tämän miehen kanssa jos päätyisimme yhteen?! Ja vain siksi, että en ole kaksikymppinen? Tulee Natsi-Saksa mieleen: piuhat poikki vaan jos olet väärän värinen, -ikäinen, -kielinen...you name it.

Vierailija
17/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ymmärrä vanhempana raskautumista. Minulla on aina ollut ajatuksissa tämä:http://www.laakarilehti.fi/files/lehdisto/SLL392010-sainio.pdf

Eli riskit lisääntyvät. Ja tietenkin se,että vanhempana kaipaa jo omaa rauhaa ja aikaa.Jotenkin minusta itsestäni tuntuu että vaippa- ja yöitkurumba kuuluu paremmin nuoremmille kun silloin jaksaa enemmän.

Ja ennemmin tosiaankin ihmettelen että ne joilla on jo isot lapset, niin miksi vielä yli nelikymppisinä se iltatähti,kun pääsis jo helpolla. Mutta kuten täällä jo todettu,kukin tyylillään.

Vierailija
18/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 ja vanhempani 45v. Monesti jos lapsi isovanhempiensa kanssa vaikka puistossa, heitä luullaan lapsen vanhemmiksi. Joskus kaupassa ukki työnsi ostoskärryjä, jossa lapsenlapsi oli ja joku ohikulkija tyytyväisesti kehui "niin on isänsä näköinen lapsi" :D

Vierailija
19/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään tiedä syytä tuon lapsen syntymälle ja miksi nyt vasta hankkivat lapsen.

Olen tavannut tuota äitiä puistossa usein ja kyllä tuntuu perusasiat olevan täysin hakoteillä. Ei varmaan mitään kontaktia omaan lapsuuteen tai lasten kanssa olemiseen ylipäätään.

He eivät esimerkiksi osaa laittaa lasta päiväunille! Tämä tuli ilmi, kun puhuttiin päivärytmistä. Heillä ei sellaista ole. Lapsi nukahtaa milloin mihinkin, eikä yölläkään ole pakko nukkua. Ihan esimerkkinä kertoi viikonlopusta, jolloin oli herätty klo 11, lapsi oli nukahtanut vartiksi autoon iltapäivällä matkalla kauppaan (päiväunet..), illalla mennyt kymmeneltä nukkumaan, yöllä oli valvottu aamukahdesta aamukuuteen lastenohjelmia katsellen ja sitten taas herätty aamulla kymmeneltä. Äiti sanoi, ettei oikein tiedä, mihin aikaan tai miten lapsi pitäisi laittaa päiväunille ja ettei se oikein sovi heidän päiväänsäkään. Kun siis juuri siihen aikaan yleensä voidaan olla kaupoissa tai jotain.

Syöminenkin on ihan älytöntä. Ei mitään ruokailurytmiä ja ennemminkin lapsi syö pelkkiä välipaloja koko päivän kuin kunnon ruokaa.

Vaatetus on outo. -10 asteen pakkasessa oli sukkahousut, pitkähihainen paita, seitinohut neule ja toppahaalari. Päässä kevätpipo ja käsissä välikausihanskat. Lapsi oli ihan sinihuulinen, kun mentiin puolen tunnin puistoilun jälkeen sisälle perhekerhoon.

ap

Meilläkään ei ollut lapsilla mitään päivärytmiä, olin kotiäiti ja halusin että saavat elää lapsuuden mahdollisimman luonnollisesti, ilman kellon orjuutta. Nukkua kun nukuttaa, syödä kun syötättää. Oikein hyvin on mennyt, nyt lapset jo koululaisia. Niin ja minä en ole siis vanhana lapsia saanut, eli ei iästä johdu jos haluaa olla vähemmän aikataulutettu elämän kanssa.

Vierailija
20/35 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ymmärrä vanhempana raskautumista. Minulla on aina ollut ajatuksissa tämä:<a href="http://www.laakarilehti.fi/files/lehdisto/SLL392010-sainio.pdf" alt="http://www.laakarilehti.fi/files/lehdisto/SLL392010-sainio.pdf">http://www.laakarilehti.fi/files/lehdisto/SLL392010-sainio.pdf</a&gt;

Eli riskit lisääntyvät. Ja tietenkin se,että vanhempana kaipaa jo omaa rauhaa ja aikaa.Jotenkin minusta itsestäni tuntuu että vaippa- ja yöitkurumba kuuluu paremmin nuoremmille kun silloin jaksaa enemmän.

Ja ennemmin tosiaankin ihmettelen että ne joilla on jo isot lapset, niin miksi vielä yli nelikymppisinä se iltatähti,kun pääsis jo helpolla. Mutta kuten täällä jo todettu,kukin tyylillään.

linkin teksti ainakaan tätä 38-vuotiasta ensimmäisestä lapsesta haaveilevaa. Riskit lisääntyy, muttta nykyaikana monia komplikaatioita osataan myös hoitaa.

Ja tuota oman rauhan ja ajan kaipaamista en omalla kohdallani allekirjoita. Yksinäisenä sinkkuna mulla on ollut sitä omaa aikaa kyllästymiseen asti nuorempana. Nyt kaipaisi ympärilleen hälinää ja elämää. Jaksamisessa ei ole vielä mitään eroa kaksikymppiseen nähden.