Nyt tajusin, miksi jollain nuorilla blogisteilla tuntuu olevan rahaa kuin roskaa
Tytöillä, joilla ikää muutama vuosi päälle 20 ja opinnot ovat kesken. Silti on varaa ostaa vaatteita ja merkkitavaroita. He tulevat näköjään tavallista rikkaammista perheistä. Katsokaa vaikka sisustuksia lapsuudenkodeista, joita joulupostauksissa esitellään.
http://www.xeniasday.com/
http://lililii.blogspot.fi/
T. Duunariperheen tytär
Kommentit (52)
keskimääräisempää sisustusta kuin mun tai miehen vanhemmilla, meillä itsellä tai tuttavaperheiden kodeissa.
Siis esim Xenia tienaa ihan kohtuullisesti blogillaan, ei elä tuilla tai vanempiensa rahoilla.
En tiedäkään, mutta itse on näin sanonut ja sen voi päätellä.
Siis ei voi nostaa opintotukea koska tienaa blogillaan rahaa. Ei tarvitse tienata kuin 660e kuussa niin tuo tuki lähtee.
Tietty voi vanhemmat antaa rahaa, mutta tuskin nyt sellasia summia jakelevat että tuo elintaso siihen perustuisi. Järki käteen nyt...
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että sellaisia kävijämäärillä blogi nyt vaan voi tuottaa isojakin summia.
Muutin kotoa 17v iässä ja mukaani sain, no, omat vaatteeni joita oli pari kolme pussillista, päiväkirjani ja hmmm...enpä muuta.
Ja sen 1x kun jouduin rahallista apua pyytämään ollessani 20v ja opiskelin ja poikaystäväni oli juuri valmistunut suoraan kortistoon niin sain 200mk ja siitäkin äitini vaati velkakirjan tekemisen.
Että näillä eväillä itsenäiseen elämään, lapsuudesta väkivallan ja alkoholin (kiitos "isä") ja nuoruudesta vanhempieni eron jälk koulukiusaamisen ja äidin harjoittaman psyykkisen ja pari kertaa fyysisen, väkivallan värittämänä en sano mitään.
mutta eihän se ostosten esittely tarkoita mitään.
Voihan ne ostetut/lainatut tavarat palauttaa.
En tiedäkään, mutta itse on näin sanonut ja sen voi päätellä.
Siis ei voi nostaa opintotukea koska tienaa blogillaan rahaa. Ei tarvitse tienata kuin 660e kuussa niin tuo tuki lähtee.
Tietty voi vanhemmat antaa rahaa, mutta tuskin nyt sellasia summia jakelevat että tuo elintaso siihen perustuisi. Järki käteen nyt...
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että sellaisia kävijämäärillä blogi nyt vaan voi tuottaa isojakin summia.
Taitaa olla joku pienen blogin pitäjä täällä itkemässä.
Epäily on juuri tuon elintason todenmukaisuutta kohtaan. Ja ihan helposti voi vähän keskituloa paremmin tienaavat vanhemmat jelpata ja maksaa kaikenlaista (kokemuksesta tiedän)
laserleikkauksen maksaneet, haloo...
Jos maksavat vuokran, niin opintotuesta jää jonkin verran rahaa tuhlailuun
jää rahaa vähintään kolmeen, neljään ulkomaanmatkaan, viikottaiseen ulkona syömiseen ja juomiseen, ainakin kolmeen Chanelin tai Pradan laukkuun, puhumattakaan vaate-, kenkä- ja koruostoksista, silmien laserleikkauksesta jne jne?
johtopäätöksen rikkaista vanhemmista? Ihan tavallisilta kodeilta nuo kuvat näyttävä.
johtopäätöksen rikkaista vanhemmista? Ihan tavallisilta kodeilta nuo kuvat näyttävä.
Muutin kotoa 17v iässä ja mukaani sain, no, omat vaatteeni joita oli pari kolme pussillista, päiväkirjani ja hmmm...enpä muuta.
Ja sen 1x kun jouduin rahallista apua pyytämään ollessani 20v ja opiskelin ja poikaystäväni oli juuri valmistunut suoraan kortistoon niin sain 200mk ja siitäkin äitini vaati velkakirjan tekemisen.Että näillä eväillä itsenäiseen elämään, lapsuudesta väkivallan ja alkoholin (kiitos "isä") ja nuoruudesta vanhempieni eron jälk koulukiusaamisen ja äidin harjoittaman psyykkisen ja pari kertaa fyysisen, väkivallan värittämänä en sano mitään.
mutta tunnen eräänkin parikymppisen opiskelijan, joka asuu mummonsa vanhassa asunnossa Helsingin keskustassa. Vanhemmat maksavat vastikkeet, sähkölaskut, auton, vakuutukset yms ja antavat ylimääräistä rahaa "koulukirjoihin". Joululahjaksi voi saada vaikka matkarahaa.
Mikäs siinä, kukin tyylillään. Perinnöksihän ne rahat kuitenkin jossain vaiheessa tulisivat.
Eiköhän ns. varakkaammissa perheissä ymmärretä alkaa siirtää omaisuutta lapsille pian syntymän jälkeen ihan jo verotuksen vuoksi?
Eli jos ihminen on niin pinnallinen kuin nuokin neitoset, niin usein oppi on jo kotoa opittu. Eli tuo häpeämätön materialistisuus on mahdollista vain ihmiselle, jonka talous on aina ollut turvattu... Oikeesti, mua naurattaa aikuiset ihmiset, jotka laittaa merkkivaatteita ja kenkiä ylleen oikein tuoden merkkiä esiin tai niin että joku varmasti sen äkkää... esim. tuo Mulberrykaulaliinassa poseeraus... hooh :D Itse lopetin merkkivaatteilla elvistelyn kun kasvoin aikuiseksi -sehän on ihan teinien juttua :D
Se laserleikkaushan oli "mainoksena" toteutettu, eli Xenia ei käsittääkseni maksanut siitä penniäkään (tai vanhempansa).
Ja tuolla blogilla todellakin voi tienata 3000 euroa kuussa, ei se niin ihmeellinen juttu ole!
Eli siitä nyt vaan kaikki kirjoittelemaan blogeja ja tienaamaan, heh :D
vanhempiensa rahoilla. Tuskin kukaan vanhempi (tai ainakin hyvin, hyvin harva) antaa parikymppiselle lapselleen monta sataa euroa kuussa. Itse olen 21v, keskituloisesta perheestä ja saan vanhemmiltani 50e/kk.
sähköasentaja ja äiti siivooja. Ihan duunareita ovat ja kun olin 20+, ostivat mulle uutena telkkarin, mikron, stereot, sohvan, sängyn, keittiökalusteet, kodinkoneet, verhot, kodintekstiilit, ihan kaikki.
Tuntemissani varakkaissa perheissä yleensä ostetaan myös auto...
Aika orpoa, jos vanhemmat ei mitenkään avusta kotoa muuttavaa nuorta.
Olen nyt 40v työssäkäyvä perheenäiti, ja mulla on samanikäisiä kavereita, joille vanhemmat ostaa etelänlomia. Esim kun kaverin isä täytti 65v, kustansi tämä tyttärensä, tämän aviomiehen ja kaksi lasta viikoksi Kreikkaan. Vaikka ovat työsäkäyviä aikuisia ja olisi itselläkin niillä varaa maksaa lomansa.
Mun mielestä asia menee niin, että ne joilla on rahaa, syytää sitä myös lapsiinsa. Ne joilla on paljon, saavat enemmän.
Äitini ostaa jatkuvasti lapsilleni esim talvivaatteita, Eccon 80eur kenkiä, harrastejuttuja jne. Taloudellinen apu vanhemmiltani on yhä varmaan jotain 2500 euroa vuodessa, jos rahaksi pitäisi laittaa. Ja mulla siis ne duunarivanhemmat (eläkkeellä jo) ja itsellä ikää nelkyt ja risat, nettokuukausipalkka lähempänä kolmea kuin kahta tonnia...
(niin ja mieskin vielä töissä, jolla vähän parempi palkka mitä mulla)
suoraan, että maksoi itse laserleikkauksen. Varmasti sai mainostamista vastaan kohtuuhintaan, mutta siltikään ei ilmaiseksi. Lisäksi: 3000e nettona. Siitä, että ottaa itsestään amatöörivalokuvia. Mainittu Xenia on kertonut blogin vievän aikaa 4-5 tuntia päivässä. Ihan kiva tuntipalkka siis.
Mulla on varakas lapsuudenkoti mutta tylyt vanhemmat. En ole saanut kotoa muuttaessani mitään mukaan, vaatteita oli repullinen. Opiskeluaikana ei tullut koskaan tukea kertaakaan, ei edes henkistä, eikä ruokakassia tai pennin latia. En oe saanut ainuttakaan joululahaakaan sen jälkeen kun täytin 18, sama koskee lapsenlapsia. Lapsenlapsille ei ole ostettu ristiäisahjaa, ei ainuttkaan joululahjaa, ei ensimmäistäkään synttärilahjaa. Mua ei ole autettu edes äärimmäisessä häässä, yhden kerran opiskeluaiana oli todellinen hätä mutta lainattu ei edes pyytämääni 200mk summaa. Siis markoista puhun ja lainaksi pyysin.
No, vanhempani istuu rahakasan päälle mutta läheisilleen eivät vahingossakaan jaa mitään. Jouluna kai edes suklaarasian voio antaa, mutta ehei!!
Joten ei ole ollenkaan automaatti että varakkaissa perheissä lasta autetaan. Itse en ole saanut killinkiäkään koskkan, opinnot on itse työllä, lainalla ym maksettu. Sen sijaan moni köyhän perheen lapsi sai vanhemmiltaan välittämistä ja tukea.
Ei ne mitään JSN:n jäseniä ole...
on kun vilisee näissä viesteissä???
mä olen duunari ja silti mun kämppä on varakkaamman näköinen kuin tuo saunapaneloitu matala mökki. En nyt lähtisi vielä tuulettamaan salaista rahoitusta siltä taholta kodin perusteella.