Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen synttärimenusta kommentteja, kiitos!

Vierailija
28.12.2012 |

Nelivuotissynttäreille on kutsuttu lapsia ja aikuisia ja menu on jotakuinkin tällainen:

Suolaiset:

* Salaattibaari, eli jäävuorisalaattia, rucolaa, kurkkua, kirsikkatomaatteja, aurinkokuivattua tomaattia, aitoa fetaa, mozzarellaa, pinjansiemeniä, krutonkeja, grillattua kanaa.

* lohi-rieskarullia

* ilmakuivatulla kinkulla täytettyjä rieskarullia

* coctailtikuissa naudan jauhelihasta itse tehtyjä lihapullia, juustoa ja viinirypäleitä

Makeat:

* marsipaanipäällyisteinen (auto)kakku

* amerikkalainen juustokakku

* cakepopseja

* vaahtokarkkeja

Juomina on aikuisille viiniä, kahvia ja teetä, lapsille itse tehtyä mehua. Miltä kuulostaa?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pillastu. Pyysit kommentteja, niitä sait.

Suurin osa menusta on kyllä sellaista, että ihan aikuisen makuun tehty. Meillä viimeksi 2v synttäreillä oli kinkkurullia, nakkipiiloja, pikku pizzoja, pipareita, kakku, kurkkua yms. Kaikkea siis, mitä toi meijän poika tykkää syödä. Itsetehtynä (myös siis keksit). Kyllä nyt juhlapäivänä saa olla vähän hemmottelua ;) Ja kyllä nuo aikuisillekin maistui, varsinkin kinkkurullat olin tehnyt enemmän aikuisten makuun, vahvoilla mausteilla, mutta niinpä tuo poika sitten niitäkin tyytyväisenä söi :) Ei kyllä tulisi mieleenkään tarjota viiniä aikuisille lastensynttäreillä, paitsi tietty jos on alkoholitonta :)

Vierailija
22/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juustokakku ja salaattibuffet on teidän lasten mieleen, niin tarjoa niitä. Oma lapseni ei esim. tykkää täytekakusta, joten en sitä tee. Tykkään myös antaa lasten itse leipoa, siksi mokkaruudut (isommat sisarukset tekee). Meillä lapset syö juhlissa myös karkkeja, en näe siinä mitään pahaa. Itselläni ei myöskään ole aikaa värkätä yhtä sun toista, koska käyn töissä.

Minä tilaan kakut ja cakepopsit, muut kerkeää hyvin tehdä :) Kutsuttujen joukossa ei ole allergikkoja, vain yksi maitoallergia on mutta äitinsä lohdutti että kyllä näistä löytyy lapselle syötävää.

Meillä lapset on tottuneet tuollaisiin ruokiin, heille se on ihan tavallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tosi kiva menu, valikoimaa on sekä lapsille että aikuisille. Ja viini on kiva lisä, kyllä lasillinen viiniä sopii lastenkin synttäreille, lapsille on hyvä opettaa että alkoholi ei ole mikään tabu, vaan sitä voidaan nauttia sivistyneesti, eikä kyseessä ole mikään kännäily. Tulisin mielelläni lapseni kanssa tuollaisille synttäreille. :)

Vierailija
24/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos 1 lasillinen on n.2dl viiniä niin riittääkö esim 2h haihduttamaan sen alkoholin elimistöstä vai miten monta tuntia kemut kestävät että mammat ovat sen jälk ns ajokunnossa?

Minä jos saisin päättää niin tässä maassa olisi ns nollatoleranssi ajamisen ja ottamisen suhteen, mutta promilleraja taitaa olla sen 0,5...

Ja juu-u, ikinähän ei tiedä milloin poliisi ratsiaansa pysäyttää.

Vierailija
25/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on lasten(kin) synttäreillä alkoholia, yksi lasillinen kuoharia ja ruoan kanssa viiniä :).Lapset eivät ole syy olla nauttimatta hyvistä ruokajuomista.

Vierailija
26/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tosi kiva menu, valikoimaa on sekä lapsille että aikuisille. Ja viini on kiva lisä, kyllä lasillinen viiniä sopii lastenkin synttäreille, lapsille on hyvä opettaa että alkoholi ei ole mikään tabu, vaan sitä voidaan nauttia sivistyneesti, eikä kyseessä ole mikään kännäily. Tulisin mielelläni lapseni kanssa tuollaisille synttäreille. :)

mutta oikeasti toivoisin, että olisi jotain "lapsellisempaakin syötävää". Meillä lapset on aika kaikkiruokaisia, mutta silti epäilen, etteivät noita rullia söisi, salaattibaarin kyllä tyhjäksi :)

Laita vaikka pikkunakkeja, tomaatteja ja viinirypäite tikkuihin lapsille sekä popcornia / sipsejä.

Makeat kakut jäisivät meidän lapsilta syömättä, itse tehdyistä jäätelöannoksista ilahtuisivat suunnattomasti.

Vierailija
27/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakko kysyä, kuinka hyvin tunnet veiraisille tulevat lapset?

Itseni on yllättänyt näiden vuosien aikana se, miten nirsoja lapset keskimäärin ovat. Vihannekset uppoavat osaan tosi huonosti, täytekakkua ei syö juuri kukaan (erityisesti tämän menun makeaa puolta pitäisin heikkona kohtana noin lasten suhteen) jne. Monet eivät oikein suostu edes maistamaan mitään itselle uutta. Tässä tilanteessa varmaan tosin helpottaa se, että kersoilla on vanhemmat mukana kannustamassa maistamaan.

Siis vaikka omat lapsesi olisivat kulinaristeja, suuri osa vieraista ei ehkä ole. Varmistelisin ehkä jollain popcorneilla, irtokarkeilla ja kekseillä vielä ihan tavallisiin Matti Meikäläisten lastenkutsuihin tottuneille jotain syötävää.

Ja siis edelleen, pidän itse menuasi herkullisena. Se mitä sanon, sanon 11-vuoden ja kolmen lapsen synttärikutsujen tuomalla kokemuksella :)

Vierailija
28/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän tarjottavista löytyisi paljon syötävää.Söisivät mielellään kaikkea, paitsi sitä viiniä. Minusta on ihanaa, että jonkun syntymäpäivillä panostetaan tarjottaviin vähän enemmän kuin mitä "perinteisesti" on tapana (tyyliin sipsit,popparit ja jäde). Hyvien ruokien kanssa on oivallista tarjota myös hyviä juomia. Lasi tai kaksi viiniä ruoan kanssa ei todellakaan ole huono asia, päinvastoin! Hyvä ruoka menee mielestäni vähän hukkaan, jos sen kanssa ei ole hyvää juomaa.

Hyvä ap, meidän perhe tulisi mielellään teille juhliin :) . Älä muuta mitään!

Vierailija
29/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia ainakin minua tökkii kovasti sukulaislasten synttärit..aina samat tarjottavat.

Vähän tuota viiniä synttäritarjottavana ihmettelen myös, vaikken lasiin itse syljekään..

Meillä on myös 4-vuotissynttärit tulossa ja tarjoan seuraavaa:

-mokkaruutuja

-jätskiannoksia (jäätelöä, kastiketta, kermavaahtoa, strösseleitä kullekin omien toiveiden mukaan)

-pipareita

-suklaakonvehteja

-sipsejä

-ehkä aikuisille jokin suolainen piiras

Juomaksi kaffia, teetä ja pillimehuja.

Vierailija
30/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun järjestetään juhlat, eikös ole tarkoitus tarjota vieraille mahdollisimman hyvää syötävää ja juotavaa? Sankarille lienee tärkein se kakku ja sen kanssa saatava juoma, ja mistäs me tiedämme vaikka tuon salaattibaarin ainekset olisivat sankarin herkkua?? Lapselle lienee ruokajuomaa tärkeämpää vieraat ja lahjat, vai mitä? Lapsille löytyy vaikka mitä tuosta menusta. Aikuiset taas nauttivat nimenomaan hyvästä suolaisesta ja ruokajuomasta.

Ei ole meidän pöytään viineja nostettu jos on tarkoitus puhaltaa kuyynttilät ja laulaa onnittelu laulu lapselle.

Aina ei tarvitsee mennä lapsen ehdoilla, mutta kun juhlitaan nimen omaan häntä en lähtisi rakentamaan tarjoulua aikuisten näkökulmasta.

Vierailija
31/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia ainakin minua tökkii kovasti sukulaislasten synttärit..aina samat tarjottavat.

Siellä juhlitaan sukulaislapsia, eikä sinua, känkkäränkkä.

Vierailija
32/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alkaa tuntua siltä, että nämä vastaajat tai heidän puolisonsa nyt vähintään ovat niitä, jotka viihteelle lähtiessään kumoavat drinkin jos toisenkin. Arkena tai juhlissa ei oteta mitään, ei sitä viinilasillista nyt ainakaan, mutta sitten baarissa vedetään pää täyteen. Epäilen että aplla on terveempi suhtautuminen alkoholin käyttöön.

Ei tod viiniä nelivuotissynttäreille. Jos on arkena viiden aikaan juhlat eikös suurin osa ole autolla liikenteessä? Minusta on tosi mautonta että tarvitsee tarvitsee maljaa kohottaa lapselle. Synttäreillä!

Kyllä joku suolainen piiras riittää vaikka synttärit arkena viideltä.

Vierailija
33/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

marsipaanikakku viimeksi. Samoin kermakakku. Marsipaanikakku meni kokonaan, toista jäi.

Harva syö marsipaanipäälysteistä kakkua.. se on oikeesti pahaa. Hommaa lapsille pakettijäätelöä ja erilaisia kastikkeita ja nomparelleja sen kanssa !

Vierailija
34/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa, mitä KAIKKI muutkin KAIKILLA synttärijuhlilla, ettet erotu joukosta. Joku voi vaikka tulla kateelliseksi, kun sulla on paremmat tarjottavat. Suomessa ei saa erottua muista, ainakaan edukseen.

Hieman kuulostaa brassailulta viineineen tuo sun menu, sori nyt.

Vierailija
35/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli juhlaväkikin voisi nauttia lapsekkaammasta makumaailmasta.

Mulle toi sopis menuksi, jos olis jotku 30v kekkerit, joissa lapsillekkin on keksitty "omaa kivaa"

Ei millään pahalla, rehellinen mielipiteeni vain.

Vierailija
36/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alkaa tuntua siltä, että nämä vastaajat tai heidän puolisonsa nyt vähintään ovat niitä, jotka viihteelle lähtiessään kumoavat drinkin jos toisenkin. Arkena tai juhlissa ei oteta mitään, ei sitä viinilasillista nyt ainakaan, mutta sitten baarissa vedetään pää täyteen. Epäilen että aplla on terveempi suhtautuminen alkoholin käyttöön.

Ei tod viiniä nelivuotissynttäreille. Jos on arkena viiden aikaan juhlat eikös suurin osa ole autolla liikenteessä? Minusta on tosi mautonta että tarvitsee tarvitsee maljaa kohottaa lapselle. Synttäreillä!

Kyllä joku suolainen piiras riittää vaikka synttärit arkena viideltä.

Meillä ei käydä viihteellä, voimme istua iltaa ja juoda muutaman lasin viiniä yms. Jopa keskellä viikkoa. Mutta ei tosiaankaan tulisi mieleen tarjota viiniä LAPSEN synttäreille. Eri asia olisi, jos olisi jotkut muut kemut, voisin tarjotakin sen viinin ruoan kanssa, mutta ei herran jumala lasten synttäreillä -_-

Vierailija
37/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti syö, koska ne ovat liian eksoottisia? Etkä osaa sanoa viinille ei, kun sitä kerran on tarjolla? Voisit ottaa mehuakin katsos.

ja tylsä mulle koska en syö viljaa, tulisin sitten pelkästä viinistä humalaan teillä :)

Vierailija
38/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tarjoa nyt vaan

Vierailija - 28.12.12 03:27 (ID 16148644)

samaa, mitä KAIKKI muutkin KAIKILLA synttärijuhlilla, ettet erotu joukosta. Joku voi vaikka tulla kateelliseksi, kun sulla on paremmat tarjottavat. Suomessa ei saa erottua muista, ainakaan edukseen.

Hieman kuulostaa brassailulta viineineen tuo sun menu, sori nyt.

Mutta kiva, jos sinä tarjoat ruokaa erottuaksesi massasta. Kukin tyylillään. :D

Vierailija
39/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kyllä niin paljon lajeja että ellei lapsille kelpaa niin ihan saavat vanhemmat miettiä, pitäisikö totutella kotona monipuolisempaan ruokavalioon... apn puolesta ketuttaa.

mun nelivuotiaalle kelpaisi tostakurkku ja yksi lihapulla! sekä vaahtikset, eli aika köyhät synttärit

etkö voi tehdä lapsille vaikka jätskiannosbaaria tosiaan?? tavallinen täytekakku myös kehiin. ja pop corneja sekä mokkapaloja

Vierailija
40/89 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi viini, kun autolla liikutaan, mutta kyllä mä vähän epäilen, että kaikille kutsutuille lapsille kelpaa?

Eli edes karkkia ja poppareita laittaisin vielä.

Marsipaanikakun jättäisin pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi