Lapsen synttärimenusta kommentteja, kiitos!
Nelivuotissynttäreille on kutsuttu lapsia ja aikuisia ja menu on jotakuinkin tällainen:
Suolaiset:
* Salaattibaari, eli jäävuorisalaattia, rucolaa, kurkkua, kirsikkatomaatteja, aurinkokuivattua tomaattia, aitoa fetaa, mozzarellaa, pinjansiemeniä, krutonkeja, grillattua kanaa.
* lohi-rieskarullia
* ilmakuivatulla kinkulla täytettyjä rieskarullia
* coctailtikuissa naudan jauhelihasta itse tehtyjä lihapullia, juustoa ja viinirypäleitä
Makeat:
* marsipaanipäällyisteinen (auto)kakku
* amerikkalainen juustokakku
* cakepopseja
* vaahtokarkkeja
Juomina on aikuisille viiniä, kahvia ja teetä, lapsille itse tehtyä mehua. Miltä kuulostaa?
Kommentit (89)
Ihmiset ei vaan tarjoa lapsille muuta kuin sipsejä, karkkia ja jäätelöä, kun luulee, ettei ne muuta syö.
No ei kaikki lapset syökään, kun eivät ole koskaan saaneet.
Musta toi viinikin on ok. Tuskin teidän on mitään lärvejä tarkoitus vetää.
Vähän tuota viiniä synttäritarjottavana ihmettelen myös, vaikken lasiin itse syljekään..
Meillä on myös 4-vuotissynttärit tulossa ja tarjoan seuraavaa:
-mokkaruutuja
-jätskiannoksia (jäätelöä, kastiketta, kermavaahtoa, strösseleitä kullekin omien toiveiden mukaan)
-pipareita
-suklaakonvehteja
-sipsejä
-ehkä aikuisille jokin suolainen piirasJuomaksi kaffia, teetä ja pillimehuja.
Oikein nostalginen fiilis kun lapsi luetteli toiveitaan. Noin meilläkin 80-luvulla =)
Viimeksi tein kaikkea erilaista kakun lisäksi ja tarjottavia jäi hirveästi. Yleensä tarjottavat on ollu juuri noita em. ja kaikki on menny, rippeitä vain jäänyt. Meillä yleensä ollut pitsakierteitä tms. suolapalaa myös tarjolla. Viimeiset on laitettu sitten pitkänmatkalaisille autossa syötäväksi :)
Meillä lasten synttärit mennään lapsen toiveiden mukaan, aikuisten synttäreillä otetaan sekä aikuiset ja lapset huomioon.
Nelivuotissynttärit vaan yleensä alkaa olla ne ekat synttärit, jonne tulee lapset tunniksi, puoleksitoista ja ilman vanhempia. Kuulosti siihen hommaan aivan liian sotkuiselta ja työläältä (aikuinen annostelua vaatii salaatit yms.)
Mutta jos yli puolet porukasta on aikuisia, ehkä silloin sun olisi pitänyt sanoa se jo otsikossa ja viestissä, koska lasten synttäreitä on niin monenlaisia ja nämä teidän ei ole ehkä tyypillisimmästä päästä.
kovin aikuismaisesti ja heitä huomioiden, noloa jotenkin.
alkoholin suhteen mutta ihmettelen myös tuota viiniä lapsen synttäreillä?? Miten olis vaan kahvi ja tee? Muuten ok, ehkä laittaisin lapsille vielä jotain sipsiä tai poppareita?
Vähän tuota viiniä synttäritarjottavana ihmettelen myös, vaikken lasiin itse syljekään..
Meillä on myös 4-vuotissynttärit tulossa ja tarjoan seuraavaa:
-mokkaruutuja
-jätskiannoksia (jäätelöä, kastiketta, kermavaahtoa, strösseleitä kullekin omien toiveiden mukaan)
-pipareita
-suklaakonvehteja
-sipsejä
-ehkä aikuisille jokin suolainen piiras
Juomaksi kaffia, teetä ja pillimehuja.
mutta kovin aikuiseen makuun suurin osa ja viiniä ihmettelen myös. Mutta jos Porvoossa on näin tapana, niin mikäs siinä.
ihanat juhlat. Kunpapääsisin mukaan.