Tapaamissopimus;
Kommentit (8)
voidaan hakea uhkasakko.
Jos etä ei hae tapaamiselle tai ei ota vastaan, siitä ei seuraa mitään.
12 v mielipide kuullaan mutta voimassaolevasta tapaamissopimuksesta pidetään kuitenkin kiinni.
On harhaluulo, että 12 v saisi itse päättää tapaamisista. Näin ei suinkaan ole!
hakemaan lapsiaan, mutta eivät suostu lähtemään, niin lähille tulee sakkoa? Metkaa :)
Eli kyse on vain etän oikeudesta, ei lasten?
ainakin sanottiin että sopikaa itse.. että isä soittaa nuorelle ja yhdessä sopivat mitä tehdään ja millon isä hakee. jos ei onnistu, ei voi äitiä syyttää. ei isoa lasta enää voi pakottaa. joskus ei vain oikeasti välit ole toiseen vanhempaan enää niin mahtavat että ilman itkua selvittäisiin.
hakemaan lapsiaan, mutta eivät suostu lähtemään, niin lähille tulee sakkoa? Metkaa :)
Eli kyse on vain etän oikeudesta, ei lasten?
Ja miehiä muka sorsitaan näissä asioissa...
hakemaan lapsiaan, mutta eivät suostu lähtemään, niin lähille tulee sakkoa? Metkaa :) Eli kyse on vain etän oikeudesta, ei lasten?
Ja miehiä muka sorsitaan näissä asioissa...
voidaan hakea uhkasakko. Jos etä ei hae tapaamiselle tai ei ota vastaan, siitä ei seuraa mitään. 12 v mielipide kuullaan mutta voimassaolevasta tapaamissopimuksesta pidetään kuitenkin kiinni. On harhaluulo, että 12 v saisi itse päättää tapaamisista. Näin ei suinkaan ole!
isot lapset? Voivat olla jo kookkaampiakin kuin ite lähi... No, maksellaan sitten sakkoja piakkoin...
12v täyttänyttä lasta täytyy kuulla.
Jos esimerkiksi etä soittaisi poliisit tai sosiaalipäivystykseen, poliisi ei tekisi mitään ja sos.päivystäjä soittaisi kaikille osapuolille kysellen miksi tapaaminen ei onnistu ja mitä lapset toivovat. Ohjaisivat myös ottamaan yhteyttä lastenvalvojaa, jossa neuvoteltaisiin ja ohjattaisiin molempia vahnempia kuuntelemaan lasten toivomuksia.
Jos jompikumpi riitauttaa asian ja hakee tapaamissopimukseen muutosta oikeusteitse, antaisi käräjäoikeus vain väliaikaismääräyksen ja sosiaalitoimiston pyynnön olosuhdeselvityksestä. Selvityksessä kuultaisiin molempia lapsia ja se olisi selvityksen painavin osa-alua päätöstä tehtäessä.