Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, mitä te uskovaiset äidit ajattelette meistä ei-uskovista?

Vierailija
27.12.2012 |

Kelpaako ystäväksi? Mistä asioista ET halua puhua ei-uskovan kanssa?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELVETIN tulessa! USKO RAAMATTUUN, pakana!

Vierailija
2/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväksi. Ei aihetta, mistä emme voisi keskustella. En erityisemmin ajattele mitään ei-uskovista, tosin tivn, että kaikki ottaisivat uskon lahjan vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan muista asioista niin nekin siirtyvät pois täältä typerine mielipiteineen.

Vierailija
4/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväksi. Ei aihetta, mistä emme voisi keskustella. En erityisemmin ajattele mitään ei-uskovista, tosin tivn, että kaikki ottaisivat uskon lahjan vastaan.

Ota vastaan TAIVAAN valtakunnan lahja niin ei tarvitse käristyä Helvetin TULESSA!

Vierailija
5/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kummempaa kuin muistakaan ihmisistä. ja on mulla ollu ateisteja ystävinä. ei ongelmaa.

ja jos/ä,että kun ollaan ystäviä,on ilman muuta selvää,että kunnioittaa toisen vakaamusta.rienausta en kuuntelisi. mielenkiintosia keskusteluita ollaan saatu kyllä aikaseksi.

Vierailija
6/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan muista asioista niin nekin siirtyvät pois täältä typerine mielipiteineen.

JUMALA on totuus, Kristuksen VERESSÄ!

Vierailija
7/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa, en ole koskaan yrittänyt käännyttää ketään. Ja uskosta puhun vain silloin, kun minulta kysytään siitä jotakin.

Vierailija
8/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kummempaa kuin muistakaan ihmisistä. ja on mulla ollu ateisteja ystävinä. ei ongelmaa.

ja jos/ä,että kun ollaan ystäviä,on ilman muuta selvää,että kunnioittaa toisen vakaamusta.rienausta en kuuntelisi. mielenkiintosia keskusteluita ollaan saatu kyllä aikaseksi.

jos sinulla on ateisti ystäviä. Näin se vain on TIE TOTUUS JA ELÄMÄ!

Vierailija
9/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tuomitse ketään ei-uskovaa.

Ei Jeesuskaan tullut tänne tuomitsemaan vaan pelastamaan. Minun asiani ei siis ole tuomita ketään, vaan yrittää esim. omalla elämälläni tuona rakkautta "valoa" ja apua lähimmäisilleni.

En välttämättä hyväksy kaikkea esim. juopottelua, mutta en ole kovaan ääneen sekaantumassa toisten elämään ja sormipystyssä tuomitsemassa. Mutta jos toisen elämäntapa aiheuttaa esim. lapsille hätää, niin sitten puuttuisin esim. naapurina. Sanoisin, että viinanjuontinne häiritsee lastenne hyvinvointia ja naapurisopua.

En ole uskovana sen parempi ihminen kuin ei-uskovatkaan. Kaikki tässä ihmisiä ollaan, ja kaikki me tehdään syntiä, kukaan ihminen ei ole synnitön. Pyrin elämään kuitenkin arvojeni ja uskoni mukaan, mutta se ei tarkoita, että pystyisin täydellisesti & synnittömästi elämään.

Tässä näin rehellinen tilitykseni uskovana.

Vierailija
10/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla uskossa, vaikka olisikin ateisteja ystävänä. Koskaan kuullutkaan, ettei voisi.

Vierailija
11/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on ateisti ystäviä. Näin se vain on TIE TOTUUS JA ELÄMÄ!

Vierailija
12/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita joista EN haluaisi puhua.

En haluaisi puhua seksistä esim. mitä seksuaalisia tekoja olet tehnyt (kuuluu yksityisyyden piiriin), tai väkivaltafantasioita, tai pilkkaa, ilkemielistä juoruilua, panettelua, huorittelua, vihapäissä mesoamista, turhaa riitaa. Tai esim. viinapäissä tekemistä tekosista, bilettämisestä ravintoloista jne. Tällaiset aiheet eivät kiinnosta vaan ahdistavat, tai tuntuvat vierailta/oudoilta.

Vierailija
13/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla uskossa, vaikka olisikin ateisteja ystävänä. Koskaan kuullutkaan, ettei voisi.

koska Jumalan valtakunta kuuluu vain uskoville, ateistit ovat syntisiä. Uskovainen ei voi olla ystävä syntisen ateistin kanssa tai usko ja luottamus Jeesukseen Kristukseen ei ole aitoa. Synnin palkka on kuolema ja ateisti joutuu helvettiin. Näin opetetaan jo rippikoulussa.

Vierailija
14/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ensisijaisesti sen kautta, onko hän uskossa vai ei. Itselläni on sekä uskovia että ei-uskovia ystäviä. Syvällisimmät keskustelut tosin tulee käytyä vain uskovien ystävien kanssa, koska ei-uskovat ystävät harvemmin ottavat puheeksi mitään kovin syvällistä tai uskonasioita. Olen uskonasioista valmis puhumaan ei-uskovien kanssa, jos he joskus sattuisivat uskonasiat ottamaan puheeksi, mutta hyvin varovaisesti etenen, tuntosarvet pitkällä, kun niistä puhun. Ei uskovien kanssa siis joudun olemaan varovaisempi ja uskovien kanssa voin olla "oma itseni" ja puhua vapaasti kaikesta, mitä ajatten, tunnen ja mistä iloitsen.

Kysyit, että mistä asioista en halua puhua ei-uskovan kanssa... Niitä on varmaankin paljon.

Minua ei kiinnosta ainakaan puhella ryyppäämisestä, bilettämisestä, maallisesta musiikista (ei ainakaan kovin pitkään ja syvällisesti)... en ole innokas keskustelemaan vaihtoehtohoidoista ainakaan ihannoivaan sävyyn...joogasta, jne jne. Huomaat sen varmaan, kun haluan vaihtaa puheenaihetta, että aihe ei ehkä kiinnosta minua tai se on asia, josta haluan pysyä erossa.

Vierailija
15/59 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska Jumalan valtakunta kuuluu vain uskoville, ateistit ovat syntisiä. Uskovainen ei voi olla ystävä syntisen ateistin kanssa tai usko ja luottamus Jeesukseen Kristukseen ei ole aitoa. Synnin palkka on kuolema ja ateisti joutuu helvettiin. Näin opetetaan jo rippikoulussa.

Vierailija
16/59 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lähetystyöntekijät ystävystyvät paikallisien kanssa. Aikaa myöten luottamus kasvaa ja mahdolllisesti joku sitten kääntyy kristinuskoon.

Kristittyjen velvollisuus on olla kaikkien ystäviä, jos se vain on mahdollista.

Vierailija
17/59 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en minä mitään sen erityisempää ajattele, usko tai uskon puute on vain yksi ominaisuus. Minulle itselle omassa elämässä tärkeä "ominaisuus" siinä mielessä että se aika paljon vaikuttaa tapaani olla ja elää sekä ajatella. Silti minulla ei ole mitään vaikeutta käsittää, että joku toinen voi ajatella toisin...tehdä toisin..

Minulla on sekä uskovia että ei-uskovia ystäviä. ystävyyksissä on varmaan lähinnä se ero, että niiden ei-uskovien kanssa en rukoile yhdessä tai keskustele hengellisistä asioista. Tai siis toki heidänkin kanssaan voisin keskustella, mikäli he itse haluaisivat sellaisista puhua.. Harvempaa ei uskovaa vaan kun kiinnostaa keskustella vaikkapa siitä, mitäkö joku Raamatunpaikka mahtaa tarkoittaa jne.

Vierailija
18/59 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ei-uskova kelpaa ystäväksi samoin kriteerein, kuin muutkin. Liian henkilökohtaisista asioista en halua puhua kavereiden kanssa, riippumatta siitä ovatko uskovaisia vai eivät.

Vierailija
19/59 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä, onko joogakin jotenkin syntiä vai? Enpäs tuota tiennytkään..

Vierailija
20/59 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa "lainata" tekstiä, mutta numerolta 14 kysyisin, että miten syntinen ateisti eroaa syntisestä kristitystä?

Kun olen ihan sellaisessa uskossa ollut, että kaikki olemme syntisiä ja Jeesuksen ristinkuoleman kautta armoitettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme