Olen 20 vuotta sitten matkustanut junassa, tytär pyytää tulemaan kylään, mitä teen?
Kuopiosta Helsinkiin kysymys, olen aina mennyt henkilö autolla?
Kommentit (33)
No jos pääsen sinne Helsinkiin asti ja tyttö ei satu olemassa vastassa?
Otanko taksin ja sanon osotteen?
Pyydät vaikka tyttären katsomaan sulle aikataulun, menet sitten lipputiskille ja pyydät kyseiset liput. Helpompaa kuin alkaa ostaa juuri ennen junan lähtöä.
ap kehtoo häpästä kaekkija meitä kuopijolaesija av-äetilöetä. Ens viikolla mään Helsinkiin. Junalla. Ja netistä ostin piletit.
Nyt lähden nukkumaan.
Minäkään en ollut ennen muuttanut ulkomaille, ja niin vaan kävi että muutin. En ollut koskaan mennyt ennen naimisiin, ja hupsista, sormus on sormessa.
Mikä on pahinta mitä voi käydä? Joudut kysymään neuvoa? Ymmärtäisin jos olisi vaara sairastua vakavasti tämän asian X tekemisessä, kuolla, tai menettää läheisensä. Mutta mitäh?
Minäkään en ollut ennen muuttanut ulkomaille, ja niin vaan kävi että muutin. En ollut koskaan mennyt ennen naimisiin, ja hupsista, sormus on sormessa.
Mikä on pahinta mitä voi käydä? Joudut kysymään neuvoa? Ymmärtäisin jos olisi vaara sairastua vakavasti tämän asian X tekemisessä, kuolla, tai menettää läheisensä. Mutta mitäh?
Suurin riski junalla matkustamisessa on se, että juna myöhästyy pari tuntia.
20 vuodessa kai suurin muutos junamatkassa on se, että nyt on pakollinen paikkalippu taajamajunia lukuunottamatta.
Ei se kuitenkaan velvoita sinua istumaan juuri sillä paikalla, joka lipussasi on, jos huomaat olevasi ainoa matkustaja tyhjässä vaunussa.
Ruokien ja juomien hinnat ovat edelleen junassa niin kamalat, että omat eväät kannattaa nytkin ottaa mukaan. Älä unohda alennuksia, jos sinulla on niihin oikeus.
tytär lentäisi Kuopioon ostamaan sulle junalipun ja saattaisi sut oikeaan junaan? Olisi kaikinpuolin turvallisempaa ja varmempaa niin. Tytär voisi sit lentää takaisin Helsinkiin ja olla sua vastassa juna-asemalla.
Kysäisepä tyttäreltä onnistuisko tämmönen järjestely.
junalippu Kuopio-Helsinki. Esiekiksi klo 8.20 lähtee, juna. Istu 4 h 28 min junassa kuin tatti (aivan kuin henkilöautossakin), jos et uskalla liikkua ja juna on Helsingin asemalla klo 12.48. Tyttäresi ole tietysti tilannut vastaan. Tai jos et ole, niin osaat varmaan taksiin mennä Helsingissäkin. Toinen juna lähtee Kuopiosta klo 11.20 ja on Helsingissä klo 15.48.
Paluulipun voit sitten ostaa tytäresi avustamana Helsingin asemalta hienosta uusitusta lippuhallista. Tai ehkä olet jopa oppinut ostamaan itsekin.
"En minä noin vaikeita asioita osaa hoitaa!"
Miten olet onnistunut tulemaan tänne palstalle jos et osaa käyttää VR:n sivua? Ehkä parasta että pysyt siellä Kuopiossa, eksyisit kuitenkin matkalla ja löytäisit itsesi lopulta Tyrnävältä.
saat lisäksi matkustaa puolella hinnalla :)
"En minä noin vaikeita asioita osaa hoitaa!" Miten olet onnistunut tulemaan tänne palstalle jos et osaa käyttää VR:n sivua? Ehkä parasta että pysyt siellä Kuopiossa, eksyisit kuitenkin matkalla ja löytäisit itsesi lopulta Tyrnävältä.
Tosin jos jää jossain Muhoksella (pysähtyykö junat sielläkään enää?) pois junasta ja jatkaa matkaa taksilla ihan umpimähkään minne sattuu, voi päätyä sinne Tyrnävällekin :-)
Pitäsköhän minunkin siottenkin lentämällä männä?